Hoi,
ik breek even in: ik las net op het zwanger zijn 2008 forum dat Moosje al bevallen is van een dochter. Naam is nog niet bekend. Dus jullie lijstje klopt niet meer 😉
Groetjes Roos
roosjeOud lidBerichten: 563Lid sinds: 25 juni 2014
Besje schreef:@dakota, wat ontzettend erg zeg! Je hebt zoveel voor de kiezen op dit moment! Ja wij mensen hebben niets te zeggen oven leven en dood, het is soms heel hard...
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je ondanks alle emoties toch ook je rust kunt nemen in het belang van jullie kindje.
knuffel van besje.
Liefke schreef:Deze keer zijn de 3d foto's overigens wel gelukt, zie hier het resultaat:
Heb ook nog 2 foto's van de zijkant maar die zijn te groot om hier te plaatsen.
jannie schreef:
Met mij gaat alles goed!
Deze week heb ik een prik gekregen, omdat ik bloedgroep 0 negatief heb (en mijn vriend 0 positief, maar dat nemen ze niet officieel mee in de kansrekening, maar kindje met een positieve bloedgroep kan dus). Ik heb dus kans dat ik antistoffen aanmaak tegen het bloed van mijn kind, en dat is nu niet erg, maar wel voor een volgende kindje (wat we wel graag willen over een paar jaar!) = kans op een rhesuskindje. Gelukkig kunnen ze dat nu goed in de gaten houden! Mijn bloed is de week ervoor geprikt om het te testen op antistoffen, maar eigenlijk weten ze pas als het kindje geboren is wat zijn bloedgroep is, en dan krijg ik weer zo'n prik. Heeft nog iemand dat?
Liefs voor jullie!
jannie schreef:Mm, een aerosleep hebben wij niet, zitten er nog wel een beetje over te dubben..
Heb vandaag - herfstvakantie dus 8-) - wel nuttige dingen gedaan: ik heb me opgegeven voor een bijeenkomst met een lactatiedeskundige over borstvoeding (wel pas op 17 december, dus ons kind moet niet te vroeg komen -anders moest ik namelijk best ver rijden, er valt geen andere bijeenkomst lekker aan het begin van mijn verlof ofzo), en ik ga kijken op de verloskundige afdeling van het ziekenhuis waar ik het liefst wil bevallen; daar hebben ze één keer per maand een voorlichtingsavond.
Laura, is het allemaal opgelost met het kinderdagverblijf?
Ik ga morgen ook weer bellen om te kijken of ze me al meer kunnen vertellen.
Besje, lekker dat je nu officieel verlof hebt! Dakota, ook succes, hopelijk worden de harde buiken en bloedneuzen even iets minder! Morgen zit ik op 31 weken, en jij dus de dag erna! :lol:
Liefke schreef:Ik heb hem wel al eens tegen het licht ingehouden.... maar helaas; kon niks zien!!! Hahhahaaaaa!
jannie schreef:Onze baby ligt al wel met zijn hoofdje naar beneden, maar weet niet of hij al is ingedaald. De verloskundige zei dat als hij nu draait, hij waarschijnlijk om zijn as draait, maar dat niet uitgesloten is dat hij zich nog helemaal omdraait.
Ik loop in elk geval nog niet lastig, en waggel ook nog niet. 😉
Laatste zwangerschapsgym alweer gehad. Blij met onze juf: ze gaf ons heel nadrukkelijk mee dat je het echt kunt, dat je niet tegen de bevalling op moet zien en dat je moet vertrouwen op je lichaam. Hoop maar dat ik dat kan als het zover is! :?
Ik weet ook niet of ik die envelop dicht had kunnen houden!! Denk het niet eigenlijk...
titusenherbie schreef:Dakota, da's inderdaad een tijd eerder! Ik dacht dat de termijnecho met 12 weken bepalend was voor de uitgerekende datum, maar toch niet??? Het is misschien wel lekker dat je nu 2 weken eerder bent of moet je nog een hoop regelen en levert het alleen stress op, nee toch?
Jannie, wat naar voor Bob (en zijn ouders natuurlijk), mannetje heeft inderdaad zo te horen weinig weerstand... hoop dat het niet zo lang meer duurt en dat-ie op een gegeven moment zoveel antistoffen heeft aangemaakt dat-ie de komende jaren niet meer ziek wordt!
Sacha, wat raar van je leidinggevende. Snap dat niet. Waren je collega's wel een beetje betrokken, heb je nog iets leuks gehad of was het helemaal karig?
Hier druk druk druk in en buiten mijn buik! Ze zeggen dat het kindje tegen het einde van de tijd steeds rustiger wordt i.v.m. ruimtegebrek. Maar deze in mijn buik eist haar ruimte gewoon op, niet normaal wat voor een bewegingen mijn buik kan maken. Voel inderdaad ook dat ze de ene dag met haar ruggetje links ligt en de andere dag rechts (vnl. aan de hik te merken). Ben nog druk bezig met voorbereidingen voor mijn praktijk- en theorietentamen voor mijn opleinding tot ZwangerFitdocente. Zo gaat mijn verlof errug snel! Hoop daarom ook niet dat ik te vroeg beval, want op 22 en 26 november heb ik mijn tentamens en 6 december de uitreiking van het certificaat. Dus nog even blijven zitten!
Besje schreef:Hey allemaal!!
Het is hier best een beeetje rustig gebleven de afgelopen weken, is er niet veel gebeurd??
Volgens mij ben ik de eerste van dit groepje die inmiddels mama is geworden!! 😛 😛 😛
Ruim drie weken geleden ben ik 6 weken te vroeg bevallen van een gezonde dochter van 2 kilo. Ik moest weer worden opgenomen in het ziekenhuis, weer weeen, ditmaal zetten ze door. Hele toestand, ik vond het best akelig de bevalling, het overkwam me allemaal terwijl ik er (psychisch) helemaal nog niet aan toe is en nog lekker zwanger had willen zijn. Onze dochter moest de couveuse in, is nu eindelijk thuis en maakt het goed, maar het is allemaal erg wennen hoor, eerst die hele ziekenhuistoestand van mijzelf, toen van haar, en nu thuis ritme vinden en slapeloze nachten... Maar natuurlijk ook genieten tussendoor! En het is echt een wonder hoor, zo'n mooi poppie wat in je buik heeft gezeten... ik sta er echt nog elke dag van versteld!!! Realiseer je dit echt hoor, als je af en toe niet meevalt of je op ziet tegen de bevalling.
Ik weet niet of hier nog heel lang op het forum blijf, heb ineens heel ander soort vragen etc. dus ga ik ff op een ander forum kijken.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte. Het is hier wat stil, zijn er inmiddels meerderen aan het bevallen??? 😉
Groetjes van mama besje.