Hallo allemaal,
Dank voor jullie meeleven: tot nu toe lijkt alles goed, het hartje zagen we kloppen!!
Vanochtend de VK gebeld, ook al hebben we pas volgende week een afspraak. Ze waren zo aardig dat we nu al mochten komen, en toen heeft ze een inwendige echo gedaan, omdat het nog zo vroeg is. Voordat ze het zei, zag ik al iets kloppen, wat idd het hartje bleek te zijn. Ik was zo blij!!! Voor het eerst heb je er nu een beeld bij, wel mooi. De termijn klopte ook precies, al is het misschien een dag verschil. Verder gaf ze geen enkele garantie, daarvoor is het nu te vroeg. In plaats van volgende week hebben we nu besloten om pas over drie weken weer te komen, dat is leuker omdat we dan een veel groter verschil zien op de echo en dan is ook de officiele intake. Die paar weekjes kunnen er nu wel bij, ik ben weer zo blij! Nu pas realiseer ik mij dat ik het best spannend vond, soms weet je pas hoe je je eronder voelt, als je daar in de stoel zit (ligt) voor een echo... Het is echt een wonder hoor, zo'n minikindje.
Ze zei ook dat als dit met 6 weken gebeurde, had ze me niet laten komen, het is dan zo vroeg en het kan juist dan nog vaker misgaan... dan had ik moeten wachten. Maar 8 weken nemen ze al best wel serieus, ik vond dat erg prettig.
En wij hebben besloten dat we het pas gaan vertellen na die intake/echo, dan is het 12 weken. Als we volgende week al gekomen waren, hadden we het nog niet zeker geweten, dan hadden we misschien nog een paar weken gewacht, of toch niet.... 12 weken is wat dat betreft ietsje veiliger, hoewel er altijd wel wat kan gebeuren (dus ja, echt advies kan ik jullie hier ook niet in geven).
PS. mijn ouders hadden we het een week geleden al verteld, we konden het verhaal van de afgelopen dagen en vandaag dus ook aan hen kwijt en dat is wel prettig, maar verder laten we het hierbij voorlopig.
M038: wij (vooral ik) vinden het ook best spannend, het is ook ons eerste kindje. Ik ben soms misselijk, heb vooral weinig eetlust, tegen de avond iets beter, ben ook erg moe. Verder valt het wel mee. Ja erg gespannen borsten, heerlijk die zwangerschapsbeha's.
Jannie: ik heb ook steeds krampen gehad, ik las dat het toch wel erbij kan horen (van anderen hoor ik dat). Het wordt nu wel steeds wat minder, merk ik. Ik heb wel de hele tijd donkere afscheiding, vooral nu na de bloeding dus weer (nu veel, donkerbruin). Maar de echo lijkt goed, althans het hartje klopt, dus het zal er wel bij horen. Maar je hormonen doen veel in je lichaam, het zou raar zijn als je daar helemaal niets van voelt. Mijn krampen zijn echter niet zo heftig als bij een menstruatie.