Vorige week de uitslag gekregen van de NIPT. Alles goed. Ik wist niet goed hoe ik me voelde toen de verloskundige belde — opgelucht, dat zeker, maar ook een beetje overweldigd door het idee dat dit nu echt doorgaat.
Op mijn leeftijd gaat alles gepaard met extra onderzoeken en extra gesprekken over risico's. Ik begrijp waarom, maar het is ook een hoop om te verwerken. Mijn man was zichtbaar blij met het nieuws. Dat deed me goed.
De volgende echo staat over twee weken gepland. Tot die tijd probeer ik gewoon te werken, te koken, en niet te veel op internet te zoeken naar dingen waar ik niets aan kan veranderen. Dat laatste lukt wisselend.
Is er hier iemand anders die zo'n traject met extra controles heeft meegemaakt? Ik vraag me af hoe dat verder gaat lopen.
NIPT uitslag
💬 3