Vorige week de uitslag van de NIPT gekregen en alles ziet er goed uit. Ik ben eerlijk gezegd opgelucht op een manier die ik niet helemaal had verwacht. Je weet van tevoren dat je die uitslag wilt, maar op het moment dat hij er is besef je pas hoeveel spanning je onbewust meedroeg.
De verloskundige was erg aardig. Ze legde alles rustig uit en deed niet vreemd over mijn leeftijd, wat ik waardeer. Ik ben inmiddels gewend aan de blikken - vriendelijk maar licht verbaasd - maar het went eigenlijk nooit helemaal.
Mijn man heeft een fles wijn opengetrokken. Alleen voor zichzelf, welteverstaan. Ik zat met een glas appelsap. Zo vieren wij het blijkbaar.
Volgende week de 20-wekenecho. Ik weet niet goed wat ik verwacht, maar ik ga er gewoon naartoe en zie het dan wel.
NIPT uitslag
💬 3