Gisteren de eerste echo gehad bij de verloskundige. Ik wist niet goed wat ik verwachtte - mijn man was meegekomen, wat op zich al bijzonder was want hij is niet iemand die snel vrij neemt.
Alles zag er goed uit. Een hartslag, een maat die klopt met de berekende datum. De verloskundige legde rustig uit wat ze zag en ik merkte dat ik heel aandachtig zat te luisteren, alsof ik een uitleg bijwoonde die niet voor mij bedoeld leek te zijn. Mijn man hield mijn hand vast. Dat had hij de laatste keer gedaan toen Femke geboren werd, dus al zestien jaar geleden.
Ik heb daarna gewoon boodschappen gedaan. Bloemkool en gehakt. Het leven gaat gewoon door, dat is het vreemde. Over twee weken is er de NIPT en dan weten we meer. Ik probeer niet te veel vooruit te lopen.
Heeft iemand hier ervaring met hoe lang het duurt voordat de NIPT-uitslag er is? De verloskundige zei een week of twee, maar ik vroeg me af of dat ook echt zo is in de praktijk.
Eerste echo gehad
💬 3