Saar80 schreef:
@Justme, ik begrijp wel dat je idd niet zo ver weg wilt volgend jaar als je waarschijnlijk net met een kleintje zit....dat idee heb ik dus zelf ook! Mn vriend wilde eigenlijk dit jaar naar de ardennen met zijn ouders en zussen in een huisje maar leek mij dus een beter idee dat volgend jaar te doen, heb m ook al gezegd dat de kans behoorlijk groot is dat dit het laatste jaar is dat we nog met zn tweetjes op vakantie gaan. Geloof niet dat dat al helemaal is doorgedrongen bij hem.....
@Iedereen, ik ga pas eind augustus/begin september op vakantie, weet nog niet goed waarheen....denk naar Tenerife, ff lekker van de zon genieten! Weet iemand trouwens hoe het zit met zwanger zijn en vliegen??? Mag dat? Zo ja tot hoeveel maanden/weken? Ik hou al helemaal niet van vliegen en zou eigenlijk een slaappilletje willen regelen tegen die tijd, mijn lichaam reageert daar nl heel heftig op. Zou ik dat ook nog mogen wanneer ik dan zwanger ben??
Ja dat zei ik ook tegen mijn vriend, dat dit ws de laatste keer is dat we met ons tweeën op vakantie gaan! best wel apart idee!
Wat jij zegt heb je ook gelijjk in, deze vakantie moet je lekker met jullie 2tjes gaan, want het is ook voor jullie de laatste keer ws. En dan volgend jaar lekker met de familie weg 😉
Heb even op internet gekeken en volgens mij ligt het eraan via welke luchtvaartmaatschappij je ook vliegt, maar vliegen na 36 weken zwangerschap wordt zoiezo afgeraden. En wanneer je meer kinderen verwacht na 34 weken niet meer.
Maar wat ik al zei het verschilt ook per luchtvaartmaatschappij, er wordt ook wel de grens gelegt bij 32 weken. maar zover ben je nog niet als het goed in in aug of sept 😉
En wat betreft de slaaptabletten, dat zou ik als eerste met de HA of VK goed overleggen voor gebruik. Ik heb dat op farmacotherapeutisch kompas gezocht en daar stond bij de meeste slaaptabletten dit;
Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Op grond van de farmacologische werkzaamheid kunnen hypothermie, hypotonie, matige ademhalingsdepressie en voedingsproblemen bij pasgeborenen optreden, vooral na langdurig gebruik tijdens het laatste trimester. Bovendien kan bij de pasgeborene dan afhankelijkheid zijn opgetreden en bestaat het risico van onttrekkingsverschijnselen in de postnatale periode.
Benzodiazepinen gaan over in de moedermelk. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.
Maar dat geldt dus bij veel slaapmiddelen, maar ook niet voor alle. Dus ik zou het echt gewoon eerst met een arts bespreken.