sweetytiger schreef:hoi hoi
ik ben nieuw hier en zit met een aantal vragen eigenlijk
ik ben 13 april ong geweeste en heb het daarna een aantal keren onveilig gedaan met mijn vriend ik werd toen pas 16 juni ong dus was al overtijd had test gedaan en al.. super vaag streepje huisarts geweest ziekenhuis laten testen ... negatief.
week later weer soort van ong... vreemd
ben ik dus mijn cyclus vanaf de eerste x ong zijn geweest aan het berekenen doe ik dat goed?
en heb nu wel last van een harde buik, blaasontsteking, heel moe....
wanneer kan ik nu een test doen als ik reken vanaf de 16e april zou ik vorige week al ong moeten zijn toch?
hoop snel op een reactie.
groetjes
Hoi Sweetytiger, je vroeg of ik een antwoord weet op je vragen... hmmm.... Over de eisprong kan ik wel beantwoorden, maar vind het wel vaag dat je eerst een streepje ziet (en ik neem dan aan twee streepjes, want het eerste streepje is een controle streepje dat het altijd doet als de test goed is zonder ook maar aan te geven of je wel of niet zwanger bent). Maar goed, mocht het tweede streepje heel licht aanwezig zijn, zou dit betekenen dat er toch iets van het hormoon HCG in je urine aanwezig moet zijn. Dit zou kunnen komen door een zwangerschap óf door een aantal soorten medicijnen (maar dan volgens mij alleen medicijnen voor hulp bij zwanger raken, dus dan zou je al in het medische circuit moeten zitten en volgens mij is dat bij jou niet het geval). De laatste mogelijkheid die ik dan nog zou kunnen bedenken (maar dat is eigenlijk vooral het geval bij supergevoelige testen waarmee je al een aantal dagen voor je NOD kan testen) zou kunnen zijn dat je heel even zwanger bent geweest, maar dat er iets mis is gegaan bij de innesteling waardoor je toch nog ongesteld bent geworden, maar dan wat later (dan zat HCG er eerst wel in, en is het eitje toch afgestoten en later niet meer). Maar volgens mij is dat bij jou dus ook niet het geval :roll:
En dan je vraag over de eisprong. Het hangt een beetje van de lengte van je cyclus af. Even uitgaande van een menstruatie van 28 dagen (als het langer is moet je overal het aantal dagen dat het langer duurt bij optellen), dan zou je 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie je eisprong hebben (bij een cyclus van bijv. 35 dagen dus 21 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie) en dan zou je weer 14 dagen (dus 28 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie je NOD (niet ongestelheids dag) of je volgende menstruatie. Ik hoop at je het nog snapt. Maar goed, jij vroeg dus wanneer je zou kunnen testen als je laatste menstruatie 16 april zou zijn, dat is dus bij een cyclus van 28 dagen 14 mei en bij een cyclus van 35 dagen 21 mei. Dus dat is alweer een hele tijd geleden.
Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven op je vragen 😉
Liefs