Goede avond dames...
Eva_697 schreef:meiden ik heb een vraag, hoe zit het met de eisprong, men zegt dus dat de eerste dag van de miskraam als de eerste dag van menstruatie geteld moet worden, dat zou betekenen dat ik met 4 weken dus alweer een menstruatie kan verwachten? en over 2 weken dus alweer een eisprong.. maar dat zal wel heel erg verschillen per persoon denk ik.. zijn jullie meteen weer verder gaan klussen na de MK of toch de eerste ronde even afwachten?
Het is 'normaal' (in de boekjes)als de eerste menstruatie na een mk pas na zo'n 6 weken is, dus ik denk dat je de eerste keer niet teveel moet richten op 28 dagen.
sproeki schreef:
Hoop, wat fijn zeg, dat ze er helemaal in mee gaat! ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren! wat is een pcos beeld?
Hier weer een beetje gerustgesteld, bij een vruchtje van 4 weken moet je hcg rond de 100 zijn en mijne was 254! das duidelijk dus! ik wordt nu hetzelfde begeleid als iemand die met ivf zwanger is geworden, dus volgende week vrijdag weer bloed testen en de week daarna echo... volgende week moet mn hcg dan rond de 1000 zitten. Spannend!
Het voelt heel fijn om nu echt strak onder controle te staan en in de gaten gehouden te worden.
Wat goed joh!! echt super
pcos... er staat een goede uitleg in wikipedia...zal een stukje knippen/plakken:
Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten in de eierstokken aanwezig zijn. De afwijkingen worden waarschijnlijk veroorzaakt door, en of gaan gepaard met hormonale afwijkingen.
Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren. Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar. Een hormoonbehandeling kan dit verhelpen.
Naar schatting heeft ongeveer tien tot vijftien procent van de vrouwen PCOS. Het komt relatief vaker voor bij Indiase vrouwen en Aboriginals. In Afrika is het veel zeldzamer.
Ik ben echt heel blij voor je... kan me voorstellen dat het heel spannend is en vooral de eerste echo...oh....als je dan een kloppend hartje gaat zien.... geweldig!!
Fijn dat ze jullie nu zo goed in de gaten gaan houden.
Ik heb er nu ook wel een goed gevoel over, wel een beetje een gedoe...heb al allerlei data's in m'n agenda omcirkelt, maar alles voor het goede doel!
@Ilonana
Heb je al een gevoel?, spannend hoor die laatste dagen!
Fijn weekend allemaal