sabien.70 schreef:Dames!
....Minder afspreken, yep ook hier hoor, baal gewoon als ik de deur uit moet! En dit but weer maakt het er niet gemakkelijker op!
....Later
Sabien
Dat niks meer afspreken hier ook, maar binnen zitten nee echt niet, ik wil juist alleen maar weg. Zal wel komen omdat er nog dingen zijn die ingekocht moeten worden en hier de was al klaar is. Schoonmaken, tja behalve stoffen op arm lengte en de afwas/vaatwasser doe ik ook al niks meer. Punt is in huis wil ik dat er nog teveel gedaan moet worden en dat kan ik zelf niet en wil ik dus het huis uit om het niet te hoeven zien en er niet over na te hoeven denken.
Janneke14 schreef:Hoi meiden!
......
Kreeg trouwens nog een tip van de verloskundige voor bij de thuisbevalling. Strijkplank in de kamer zetten waar je alles op kan zetten wat de kraamverzorgster en verloskundige nodig zijn (hydrofiels, emmers, kraampakket etc etc).
Groetjes!
Doe er gelijk een tafelzeiltje/plastic over, dan blijft je plank schoon.
sabien.70 schreef:Hoi iedereen!
Janneke klinkt heerlijk je maaltijd! Ik heb lekker hutspot gemaakt, ook genoeg over voor morgen lekker makkelijk!
......Ik heb vanmiddag nog wat dingetjes ingeslagen, ik was bij de kruidvat en ik had mijn mandje eigenlijk al vol liggen met de zwitsal lijn, de eigen merk spulletjes van de kruidvat stonden ernaast, ik vergeleek toen de prijzen ff-tjes en ik heb alle zwitsal dingetjes terug gezet en de kruidvat dingen gepakt. 2 pakken luiers meegenomen, heb ik voorlopig ff voldoende.
.....Fijne avond allemaal
Sabien
Hier wordt flink gekookt en ook de komende dagen, manlief heeft om wat diepvriesmaaltijden gevraagd, zodat hij straks niet steeds uit zijn werk nog flink aan het koken moet. Kan hij wel hoor, maar vind het een beetje zonde van de tijd als hij om half zes/zes uur nog moet gaan staan eten koken. Hij wil natuurlijk ook nog wat van de kleine kunnen genieten en moet de eerste tijd natuurlijk ook nog het huis op orde houden.
Tja ik ben zelf nogal gevoelig voor producten, en ik weet dat ik zelf tegen zwitsal kan dus hou het maar bij zwitsal. Maar kruidvat is inderdaad stukken goedkoper. Vandaar dat ik ook eigenlijk op de zwitsal aanbiedingen wacht voor ik het aanschaf. Maar ja kruidvat in de reclame is dan ook weer geodkoper hè 😉
Donna2 schreef:Goedemorgen...
....... Nu zitten we dus met 3 dozen billendoekjes (1 van Kruidvat, die had ik zelf gekocht, 1 van Zwitsal en 1 van Pampers) en 4 fopspenen... Nou ja. Er zat nog een leuk knuffeldoekje bij van Lodger en verder nog een flesje, een pak Pampers (altijd handig), opvolgmelk, en een zooitje reclame en boekjes.
.....
Volgens mijn man moest ik maar heel veel billendoekjes op voorraad hebben, hij kon zich nog herinnenren dat zijn broer bij het verschonen van hun eerste nog al wat van die doekjes er door heen jaagde per poepluier. Dus inmiddels naast de 2 cadeau verpakkingen (kruidvat en pampers) nog 3 pakken zwitsal sensitive op voorraad en ik wil nog zwitsal oliebij dehandjes halen (omdat olie voor de eerst poep beter schijnt te werken dan lotion doekjes) maar ja die olie verkopen ze weer niet in dit kleine dorp. Moet nog bij apiehein kijken of die ze heeft en anders morgen bij het shoppen in de stad.
Hier worden de speentjes goed opgeborgen zodat de kraamzorg ze niet kan vinden, de kleine mag de eerst 6 weken geen speen ivm met de borstvoeding, pas als ik het opgegeven heb en het dus niet lukt mag hij/zij een speentje en anders pas als de bv goed op gang gekomen is en we 6 weken verder zijn.
Cato schreef:Donna, balen van je rug zeg! Ik heb het ook wel eens (voor de zwangerschap), je voelt je dan net een bejaarde!
Janneke, arme moeder! Maarja, idd wel een beetje eigen-schuld-dikke-bult! Volgens mij zijn alle 'oma's-to-be' zo. Mijn moeder wil het ook weten als de bevalling gaat beginnen, want 'dan kan ze vrij nemen'. Op zich snap ik ook wel dat ze het niet zo leuk vind om op haar werk te zijn als ze te horen krijgt dat de kleine geboren is, ipv thuis met mijn vader, maarja, ik bel liever gewoon als ze geboren is. We hebben nu een 'deal' gesloten dat ze me vanaf wk 37 wekelijks haar rooster geeft (onregelmatige diensten) en dat ik daar rekening mee hou. Dus als ik denk dat het gaat beginnen en zij moet diezelfde dag/ volgende ochtend werken dan laat ik het weten. Nou ja, we zien wel. Misschien ben ik als het gaat beginnen wel door het dolle heen en wil ik het iedereen laten weten :P
Hier gelukkig geen opdringere oma's in spé. We hebben duidelijk aangegeven dat zodra de kleine er is ze een sms-je krijgen. En in dat sms-je komt te staan dat we bellen zodra we thuis zijn om bezoek afspraken te maken. Hier komt de eerste 24 uur na de bevalling geen mens over de vloer en zeker niet allemaal tegelijk. De enige die (zoals gewoonlijk) om de de paar dagen bellen zijn mijn schoonouders, maar ja die weten ook dat er niet altijd gelijk opgenomen wordt en ook niet gelijk wordt teruggebeld. Denk dat hier ook niks gezegd wordt als het begonnen is, denk we gewoon doen alsof er nog niks aan de hand is. Bij de eerst van mijn schoonzus kregen wij van mijn schoonmoeder op donderdag te horen dat ze op woensdag begonnen was en dat we er dus rekening mee moesten houden dat we donderdagavond of vrijdag wel eens op bezoek zouden kunnen gaan. Dus wij al die tijd maar op dat telefoontje wachten. Is ze pas op vrijdagavond om 8 uur bevallen, en stonden we zaterdag toen ze net een uur uit het ziekenhuis was met 7 man rond het bed, ze zag er niet uit en was bekaf. Nou dat willen wij ons zelf besparen. wij gaan als eerst genieten van de kleine en daarna pas de rest van de fam.
Janneke14 schreef:Hi!
....Ik ben ook bezig met de diepvries vullen, voornamelijk met vlees. Verder heb ik al een behoorlijke voorraad aan potten groente. Mijn moeder had nog een tip om wat voor bij de koffie te bakken (cake, boterkoek) en dat in de diepvries te doen. Beschuit met muisjes hebben we natuurlijk ook, maar om zo af en toe eens wat anders bij de koffie te serveren.
Groetjes!
Is inderdaad een goed idee wat lekkers voor in de vriezer. Hier liggen al een tijdje de ingredienten klaar voor wafels moet ik misschien vandaag toch maar eens aan beginnen, want na een tijdje wil jezelf ook wel wat anders dan beschuit met muisjes eten. Vooral als het straks een meisje wordt, ziet er toch lullig uit als moeders steeds beschuit met blauwe muisjes zit te eten. 😃 😃 😃
Momo28 schreef:Hey meiden!!
.....Wel goed trws dat jullie je allemaal zo richten op de 42 weken! Ik zeg het ook telkens wel ("nog max 6 weken") maar stiekem hoop en denk ik dat die kleine zich eerder zal aandienen! Denk dat ik het over een week of 4 ook wel redelijk zat ben!
...Liefs
Momo
Ik richt me eigenlijk niet echt op een moment ofzo, maar zeg wel steeds van minimaal nog 1,5 week en maximaal nog 6,5 week. Sinds de vk gezegd heeft dat het wel eens eentje kon zijn die het geen 42 weken ging uithouden had ik de zenuwen dat alles ruim voor de 37 af moest zijn, maar inmiddels ben ik daar gelukkig weer vanaf.
Momo28 schreef:.....Sokken aantrekken, dat gaat op zich nog, ik leg mijn voet op mijn andere been en dan gaat het wel (duurt wel ff met al dat hijgen tussendoor. Ik vind vooral het afdrogen van voeten enzo na het douchen een drama! Ik veeg ze dus maar gewoon af aan het matje!
....
Zolang ik kan zitten om mijn sokken en schoenen aan te doen gaat het nog. Moet wel mijn voet dichterbij trekken aan de broekspijp en ik moet niet een hard buik hebben of veel gegeten hebben. Na het badderen (ik ga niet meer onder de douch dat bennen wassen lukt me echt niet onder de douche) lukt het me redelijk om me af te drogen. Zet mijn voet op de bad rand. Als je plek heb voor een plastic krukje of tuinstoel kun je die gebruiken om je voet op te zetten bij het afdrogen. Waar ik moeite mee heb is de onderkant van mijn bil/bovenachter kant van mijn benen. Na het afdrogen blijf ik nog een tijdje tuttelen (cremetjes smeren, haren doen en wat yoga ademhalingsoefeningen) in de badkamer om de slecht afgedroogde plekjes op te laten drogen aan de lucht.
Opa's en oma's en zoveel generatie. tja..... De ouders van mijn moeder zijn jong gestorven. Mijn opa, kan ik me nauwelijks herinneren en bij het overlijden van mijn oma was ik 11 of 12 en zij 63 ofzo. Van mijn vader zijn kant is mijn oma overleden toen ik zelf 22 was ofzo die is dan ook 88 geworden. Mijn opa 93 die heeft mijn man dan ook nog gekent. De grootouders van mijn man waren voor we elkaar leerde kennen al overleden. Mijn vader is al nepopa voor de kinderen van mijn stiefzussen maar wordt nu echt opa. Mijn stiefmoeder is dus al oma voor 3 kleinkinderen en wordt dan straks nepoma voor de mijne. Mijn moeder en stiefvader zullen dus beide voor het eerst oma en nepopa worden. Mijn schoonouders hebben dus al 2 kleinkinderen bij mijn zwager en schoonzus en krijgen nu een derde kleinkind erbij. Mijn vader is 67 en mijn moeder 55 mijn schoonouders geloof ik 55 en 57 maar dat weet ik niet zeker. Mijn stiefouders volgens mij 58 (stiefvader) en 63 (stiefmoeder), maar dat is ook maar een gokje. Wel hebben mijn man en ik nog mijn stiefoma meegemaakt, maar die hebben wij altijd als Johanna de moeder van mijn stiefvader gekent en niet echt als oma ofzo. Moet ook zeggen dat ik mijn stiefvader ook niet als vader ofzo zie, maar meer als de man van mijn moeder. Mijn stiefmoeder zie ik ook niet echt als moeder maar heb ik wel een betere band mee. Maar goed die ken ik dan ook al 12 jaar. en mijn moeder is pas 3,5 jaar getrouwd en mijn stiefvader is maar een rare vogel.
Mijn vader is echt super trots dat hij toch nog (echt) opa gaat worden. Hij had de hoop al opgegeven, want tja ik ben ook niet de jongste (34) en hij dacht dat mijn broertje nog wel zo lang zou wachten (vriendin van 25(?)) dat hij dat wellicht niet meer mee zou mee maken of te oud zou zijn om er nog wat actiefs mee te kunnen doen. Moet ook zeggen dat er veel kinderloosheid in mijn familie zit en mijn moeder er daarom ook nooit actief om heeft zitten zeuren om oma te worden ofzo, maar ze is nu wel heel blij dat ze oma gaat worden en dat wij ouders mogen worden.
Cato schreef:.....
Grappig toch dat we wel allemaal een beetje dezelfde kwaaltjes hebben, kramp, waggelen, niet kunnen scheren. Nou ja, nog even inderdaad! Mamasanne, in het voorjaar weer in eigen kleding! Ik hoop het! Ik was voor de zwangerschap al vrij veel aangekomen (ruim 15 kilo) dus dat wil ik er ook nog af hebben. Ben bang dat dat niet voor het voorjaar gaat lukken, maar misschien wel voor het najaar!
.....
pfff Cato als je dat echt kwijt wil voor de zomer dan hoop ik voor je dat je niet van plan bent bv te gaan geven, want dan mag je niet meer dan ca. 1 kg per maand afvallen ivm met het vrij komen van afval/gifstoffen die zijn opgeslagen in je vetweefsel. Dan kan de concentratie te hoog worden in de bv.
mamasanne1 schreef:Morge!
....Ik heb gisteren nog heel lang in mijn buik zitten poeren...Bedacht me dat ik het wurm over de hele dag bijna niet gevoeld had. Het duurde een tijd maar na lang gepest kreeg ik uiteindelijk een ferme trap.. 😃 ..Misschien dat ongeboren babytjes ook rustdagen hebben?
....Liefs!
😃 😃 😃 Ja ja gewoon de hele dag druk in de weer geweest, dat dat lieve getrappel van de kleine je gewoon ontgaan is. Dat getrappel neemt ook met kracht af. Hier ook alleen af en toe wat strek oefeningen in de beentjes van de kleine, maar ook als ik druk bezig ben geweest slaat de twijfel gelijk toe, van heeft hij/zij nou alleens bewogen of niet. Vooral als ik in de weer ben en veel last van hard buik heb gehad, want tijdens zo'n harde buik periode zou ik echt niet op kunnen merken als de kleine zo bewegen of niet.
sabien.70 schreef:Goedemorgen dames!
......
Zo, vanmorgen naar de vk geweest, er was een mannelijke stagair (!!) bij, dat zie/hoor je niet vaak, hoop alleen 1 ding, niet tijdens mijn bevalling svp!!! Ik vind het geen enkel probleem dat hij aan mijn buik voelt, maar tijdens de bevalling wil ik zo min mogelijk mensen in huis!!!
.......
Hier is maandag 5 jan de intakster van de kraamzorg langs geweest. Kreeg te horen dat ze veel met stagaires werkte ofdat een probleem voor ons was. Nou nee was niet erg. Toen ik het later nog eens met mijn man besprak (die was er trouwens bij omdat hij nog steeds ziek thuis zat). Bleken we dezelfde gedachte te hebben een stagaire gaat meestal mee met een ervaren persoon en twee mensen in huis betekent dat er ook meer gedaan kan worden ook al moet de een nog veel aan de ander uitleggen wat ook tijd kost natuurlijk. Dus een rot in het vak en een groentje vinden wij niet erg 😉 Maar ja als vk kan ik mij voorstellen dat dat wat minder aantrekkelijk lijkt zeker als het nog om een man gaat ook.
mamasanne1 schreef:....Heb ook nog etiketten gehaald voor de geboortekaartjes. Wilde me er eigenlijk niet aan wagen maar ga het toch maar proberen om te printen...Zus had een leuk idee om een onderdeel van het kaartje te gebruiken op het etiket, vandaar....Maar dat ga ik vanmiddag wel doen als ik onderuit op de bank kan. Nu eerst de verf en de kwasten te voorschijn halen!!
..
Succes, weet hoe frustrerend etiketten printen kan zijn, een tip probeer eerst een proefafdruk, met weinig inkt (zwart/wit) op een simpel A-4 tje uit om te zien of de lay-out klopt. Scheelt weer weggooien van etiketten. Wij hadden voor onze trouwkaartje mooie transparante (omdat de enevelop gekleurd was), nou die moest volgens de verkoper geschikt zijn voor inkt-jet NOT, wij dus weer terug, gelukkig konden we ze ruilen voor gewone witte papieren etiketten en hebben we niks betaald voor de mislukte transparante etiketten. Maar ook bij de witte etiketten ging het een paar keer mis (scheef papier happen van de printer). Uiteindelijk zijn we gaan printen direct op de envelop, dat ging beter en was het minder erg als het enevelopje scheef erdoorheen ging.
Momo28 schreef:Hey meiden,
Nou, kraamzorg is geweest, erg leuk mens, lekker nuchter (bed hoeft niet op klossen!!). Wat ik trws niet wist is dat ze in principe maar 24 uur komen (verdeeld over 8 dagen) ivm moeder en kind controle, maar dat als je meer begeleiding/hulp wilt (bij ons bijv. wel handig omdat manlief die eerste week waarschijnlijk gewoon blijft werken en pas na de kraamzorg vrij neemt), dat je dat aan moet geven en dat ze dan pas 49 uur komen. Ik heb dus gekozen voor die 49 uur. Hoeveel uur komt de kraamzorg bij jullie?
Verder was haar advies vooral me lekker te laten verwennen door hun 😊 Heerlijk!!
....Liefs
Momo
Hier was de een van de eerste vragen wat voor voeding ga je geven (ik gaf niet gelijk antwoord, ik dacht dat ze wilde weten welk merk, maar toen drong het tot met door dat ze waarschijnlijk wilde weten of ik bv ging geven of niet) Dus ik zeg bv, zegt ze dan krijg je 49 uur kraamzorg. 8 dagen van 6 uur, waarschijnlijk van 8 uur tot 2 uur. Na de bevalling wordt er op nieuw het aantal uur vastgesteld en een dag of 3 a 4 later nogmaals. Het gaat er namelijk om dat de kraamzorg volgens een vast uren toekenningschema werken ivm de kostenvergoeding van de verzekering en dat extra (betaalde) zorg alleen door de vk kan worden aangevraagd. Hier moet het bed op klossen (naar maar liefst 80 cm!) Doet me er aan denken dat ik die klossen nog moet reserveren
Donna2 schreef:Momo28 schreef: Ik heb trws ook de babykleertjes (setjes) al in het koffertje zitten voor wat de baby aan moet na de geboorte. Sterker nog, ik heb ze zelfs genummerd (op voorkeur, haha!) das pas suf!
Wow... nee, okee jij wint 😮 :lol:
😃 😃 niet de enige zot dus, ik heb ook meerder kleertjes, kleertjes om gelijk aan te doen zeker als we moeten overnachten in het ziekenhuis (die vies mogen worden) en appart de mooie mee naar huisreis en fotoshoot kleding in een extra plastic tasje gedaan zodat het als set bij elkaar blijft. 😃 😃
meisje25 schreef:Ah dames, dit is echt niet normaal!!! hahaha We moeten met zijn allen minimaal 3 keer per dag bij gaan lezen hier, anders kun je het niet meer volgen. Ik dacht nog leuk even verder te gaan reageren op de berichten van gisteren, maar daar ga ik echt niet meer aan beginnen. Sorry!
....Liefs Meisje
9 januari was wel erge gezellie hier zeg. pfff, nu ga ik lekker thee voor mezelf maken en wat klusjes in huis doen. Morgen of straks weer verder met de inhaal slag. Maar nu wordt ik echt even turreluurs van al dat lezen. nog maar 8 pagina's te gaan.
tot later, Liefs L.