@mamasanne, en dan speciaal voor jouw een mooie lap tekst 😉 😂
En dat er in zes uur tijd zoveel geschreven kan worden, pff is te merken dat we weinig om handen hebben. Vandaag eindelijk het laatste belangrijke puntje van mijn lijst de zaklamp aangeschaft. Voor de overige dingen heb ik nog probeerverpakkingen liggen en kunnen altijd nog door manlief bij gehaald worden indien nodig.
Eventueel kan ik nog een mangetronsterillisator aanschaffen maar dat kan later ook nog ik weet nog niet of ik die wil gaan gebruiken en aangezien ik toch bv wil gaan geven kan die nog wel even wachten. Zelfde geld voor spenen doosje, die krijgt de kleine voorlopig toch nog niet.
Tja en ik wil nog wat aankleding/speeltjes in de box.Janneke14 schreef:Hey meiden!
Zo, hier de kruidvat leeggeplunderd! ... Let op bij de Zwitsal dat de aanbieding geldt voor de grote verpakkingen (400 ml)!! Ik vergiste met hier in, gelukkig wees de dame bij de kassa mij erop. ....
Zo'n spiegel waar jullie het over hebben (om de kleine in de gaten te kunnen houden) klinkt goed! Ga maar eens op zoek naar zo'n ding!....
Hier ook 2 dozen billendoekjes ingeslagen, 2 pakjes oliebij de handjes (billendoekjes voor de eerste dagen) (aangezien ze die hier in het dorp niet hebben). Toch maar de 400 mL lavende goede nacht en bodylotion gekocht en alle overig spulletjes die ik wilde halen maar in de schappen laten staan, tja als het dan toch niet in de aanbieding is dan hoef ik het ook niet op voorraad te hebben.Verder cadeautjes voor ons neefje die volgende week 3 wordt, de lenzen voor mijn man, 4 x 1 ons thee (simon levelt), 2 voedings BH's en de halve stad door gesjouwt, gelukkig had ik het wagentje van mijn kat mee zodat ik niet alles hoefde te sjouwen maar gewoon achter me aan kon trekken.Die spiegel verkopen ze in ieder geval bij babypark (Gouda). Is van het merk miyali en de spiegel heet Luca.
http://www.miyali.com/ hond, beer, kikker, varken, zon en ze hebben ook een special editie voor de zakkelijke auto (grijs) (tenminste die hadden ze op de beurs) Uiteraard zijn er ook andere merken, maar deze heeft er wel een leuke knuffelspiegel van gemaakt.
Momo28 schreef:.....@Lowiena: alle namen van iedereen zijn ook al bekend via hyves (voor degenen die dat wilden iig),.....Als je in de 24 uur zonder bezoek, maar wel ff een berichtje op het forum zet!! haha.......
...... Het lijkt mij overigens wel logisch dat eerst die slijmprop weg moet voordat er vruchtwater uit kan komen, toch?.....
Ik zou het ook geen probleem vinden als het op hyves stond, die is wel goed afgesloten, daar heb ik inmiddels vertrouwen in. Maar ben allen bang dat een van jullie het dan hier hoe goed ook bedoeld gaan gebruiken en in deze site heb ik dus geen vertrouwen. Zoals dus bij meisje gebeurd is zij vind het dan misschien niet erg als ze hier niet meer annoniem is maar ik voor mezelf wel.Tuurlijk probeer ik zo snel mogelijk door mijn man (of ik doe het zelf????) een berichtje hier achter te laten. Maar waarschijnlijk zijn jullie ook de enige die het te lezen krijgen als het begonnen is, dus kunnen jullie lekker in spanning zitten wachten op de uitslag wat is het geworden 😉 De slijmprop is toch niet bij iedereen even groot/aanwezig en laat toch gewoon vruchtwater door???? en die kun je ongemerkt ook al verloren hebben. :?:
sabien.70 schreef:..........Sabien
Ja een paar maanden geleden is hier iemand die dacht annoniem te zijn ontdekt en heeft die persoon alle info van haar gelezen er stonden ook hele persoonlijke dingen in over haar en haar partner. Die persoon is daar mee naar die partner gestapt en dat heeft hele nare consequenties gehad. Gelukkig is het wel allemaal goed gekomen en is ze verder gegaan onder een andere naam en heeft ze haar oude gegevens/berichten door sitebeheerder/ster laten verwijderen. En dat wil ik echt wel vermijden, dat mij dat gebeurd, moet ik ook maar niet les geven aan pubertjes hè die nogal goed met computers kunnen omgaan.
Cato schreef:....
Ik ga straks ook maar even naar Kruidvat, billendoekjes van Zwitsal heb ik bij de vorige aanbieding al ingeslagen, maar de rest van de zwitsal kan nooit kwaad!
Gister op zwangerschapsgym gehoord dat bij borstvoeding 'bepanthen' heel goed is tegen tepelkloven. Als je dat na iedere voeding op je tepels smeert is de kans veel kleiner dat je tepelkloven krijgt. Het werkt dus al preventief. En bepanthen is een van de weinige cremes die je niet af hoeft te vegen voor het geven van borstvoeding, dus dat is ook prettig. Ik ga zo maar even een tubetje halen.
En om je ijzer weer op niveau te krijgen na de bevalling zou floradix heel goed zijn, omdat dit de stoelgang niet stopt. Er schijnt een drankje en pilletjes te zijn. Mijn ijzer is nu nog vrij hoog, maar misschien al in huis halen voor na de bevalling.
.....
Bij mijn bv cursus zeide ze masseer je borst en smeer de tepel in met een beetje van de lekkende melk laat dat aan de lucht opdrogen en je tepel is op natuurlijke wijze beschermt. Maar inderdaad als je bij deze niet steeds je tepel hoeft te wassen voor gebruik dan is het zeker de moeite waard om eens te gaan kijken in de winkel.Hier een floradix gebruiker, preventief, mijn ijzer was wat laag mijn voorraad is wel goed. Geen last van verstoppingen. Let wel op dat je maar 2 keer per dag 10 mL een half uur voor de maaltijd moet nemen en dat het spul bewaard moet worden in de koelkast en maar 4 weken na openen goed blijft. Het is een lekker vruchtensapje als je van een beetje bitter/zuur houdt. De tabletten zijn geloof ik wel goedkoper en makkelijker mee te nemen natuurlijk.sabien.70 schreef:....Bloemetje, ik word nu wel nerveus als ik lees dat jij tot actie wordt gemaand kwa wassen en bed op poten, we lopen exact gelijk toch???? Heeft die mevrouw van de kraamzorg een vooruitziende blik of zo haha!!
Ik heb het wel met mijn verkering gehad over het bed op klossen ja en die rare po, die gaan we deze week maar alvast regelen, en ik ga vanavond serieus aan de lijstjes van dingen die ik nog moet/wil kopen. Het wassen etc ga ik echt mee wachten hoor, dat vertrouw ik ook mijn verkering nog wel toe, voor de 37 weken beval je toch verplicht in het ziekenhuis, en nou ja, dan heeft het dametje maar kleertjes aan die nog niet gewassen zijn, had ze maar moeten blijven zitten toch hahahaaha!!
....Sabien
De eerst kleertjes wassen is wel verstandig hoor ter voorkoming van allergische reacties bij de kleine. Hier ook nog niet het stuk plastic in bed liggen, staat wel op de planning deze week bij het bed verschonen. Ik neem een molton leg dat ding erop nog een molton doek, grote molton over he hele matras, gewone hoeslaken erover en dan maar hopen dat ik slapen kan. Moet zegge de laatste nachten ook last van nachtmerries/nare dromen waarbij ik zwetend wakker wordt. Misschien een dekentje minder in bed zeker nu het is gaan dooien 😉 Cato schreef:Hoi dames,
....Bij mij is de kraamzorg niet eens in het kamertje geweest hoor, ze vroeg wel of ik alles klaar had en of ik geen dekbedje had en of ik 2 kruiken had (ik heb er maar 1). Verder vertrouwde ze het gewoon. Ze heeft ook geen tijdsindicatie gegeven over de klossen, als het bed maar verhoogd is als ik bevallen ben. Ik ben wel al bij de thuiszorgwinkel geweest voor de klossen, maar ik mag ze pas met 37 weken ophalen. Eerder krijg ik ze niet mee! Vreemd he??
....
Hier ook de klossen gereserveerd, kan ze wel 3 dagen voor de 37 weken ophalen, heb ik gevraagd omdat mijn man ze dan op kan halen (mocht ik niet meer in de auto passen). Voor de 37 weken mag je toch niet thuis bevallen en zodra je thuis bent kan de kraamverzorgster ze ook altijd nog voor je meenemen. Snap het wel als iedereen ze al ruim voor de 37 weken in huis wil hebben, hebben ze natuurlijk een grotere voorraad nodig.
mamasanne1 schreef:.....Bloemetje: wat was er niet goed aan de dekbedovertrekjes van je moeder? Heb je deze in de wieg of in het ledikantje? Ik heb ook een dekbedovertrek in het ledikant met de goede dekentjes erin...Dat maakt toch geen verschil met een lakentje? Ik hoor het graag van je!
....
Gaat om het instoppen, de dekentjes/dekbedje of wat je ook gebruikt moet strak gespannen staan en ingestopt zijn bij de zijkant of liefst nog onder het matras, zodat het niet omhoog over de babyhoofd kan schuiven, maar ook niet omlaag/opzij zodat de kleine in de kou ligt.
Nou meiden tot morgen dan, vanavond zwemmen dus geen lees acties meer van mij vandaag.
liefs L.