sportyOud lidBerichten: 1.115Lid sinds: 1 januari 2005
succes en geniet er van tis zo februari
meisje25 schreef:
@ Lowiena. Ik moet ook maar echt een rondje gaan maken in het ziekenhuis van mijn keuze. Misschien kom ik daar wel net zo gerustgesteld van terug als jij... Maar ik ga ook echt niet blijven als het niet nodig is!!! Ik hoop dat papa mag blijven slapen als ik onverhoopt toch moet blijven. Moet je toch niet aan denken: heb je net samen een kindje gekregen, lig je daar in je ééntje in bed (incl. kraamtranen!!!).
mamasanne1 schreef:
Sabien, je weet het wel lekker te brengen! Maar het is wel een idee om vast van die zakjes te kopen.. .. Voor de poepluiers van Draakje gebruik ik ze ook, van Kruidvat eigen merk. Een paar pakken extra maandverband zal ook geen kwaad kunnen. Bij Sanne was ik er wel snel vanaf, maar ieder uur wilde ik toch wel een schone lap in mijn onderbroek... Ik doe zo'n netbroekje trouwens echt niet aan hoor!
Sabien schreef:
Dinsdag waarschijnlijk de uitslag van mijn examen, vrees het ergste, ga toch voor de herkansing op 22 januari denk ik!
Lowiena schreef:Kraamtranen,die komen toch pas na een paar dagen????
meisje25 schreef:Goedemorgen!!!
...
Wat een strenge man heb jij! Wel goed dat ie zo goed voor je zorgt, verfluchten zijn niet goed voor de zwangere vrouw (afhankelijk van wat voor soort verf ze gebruiken, geloof ik)
.....
Als ik maandverband ga halen (heb ik al bijna een jaar niet meer gedaan joh!), haal ik dan nachtverbanden ofzo? Of moet ik echt van die pakken kraamverband blijven kopen 😖
Kijk echt uit naar die woestaantrekkelijke periode!!!
Kan niet wachten tot ik eindelijk weer eens een leuk lingeriesetje aankan. Die zwangerschapsbh's gaan me echt irriteren!
.......
Liefs Meisje
Janneke14 schreef:....
......@Lowiena, fijn dat je man lekker vrij is!
Ik moet dit jaar erg wennen dat ik geen enkele feestdag hoef te werken, maar dat zullen degene uit de zorg wel kennen!
Die boterhamzakjes snap ik ook niet. Als ik daar dat kraamverband in moet proppen, dat lukt nooit! Ik heb geen idee of je Always mag gebruiken. Ik hoop het wel, dat is nl het enige maandverband waar ik tegen kan. Bij de rest heb ik zo uitslag. Tampons zijn ook een ramp bij mij.
....
mamasanne1 schreef:......
Ik had inderdaad maandverband zonder plastic onderkant. Dit gaat namelijk veel te snel broeien waardoor je weer sneller infecties kan krijgen. Dit is dus vooral als je hechtingen hebt. Kraamverbanden zijn ook zonder plastic onderlaagje. Mijn kraamhulp had het toen bij het Kruidvat gehaald. Het waren witte pakken met donkerblauwe letters...Volgens mij het goedkoopste merk dat ze hebben.
.....
Lowiena, boterhamzakjes lijken mij ook niet handig hoor! Kraamtranen komen vaak (als ze komen) op de derde dag....
Later weer!
meisje25 schreef:.........@ Janneke. Ook ik heb P&O gebeld. Zij zegt dat het geen haast heeft om de papieren rompslomp te regelen. Ze gaan toch pas je verlof aanvragen als je bevallen bent. Ze hebben het erg druk en bellen me in de eerste week van januari terug. Ik vind het prima, ze zoeken het maar uit! Ik wijzig mijn contract zolang dus nog niet!!!
Hebben wij dat :? Gaan we net het bed op klossen zetten (dacht dan is dat maar vast gedaan :D, we hadden een 'klusjesvriend' vandaag), zijn twee poten van het bed te groot voor de klossen!
Al gezocht naar alternatieven; bierkratjes en je bed verhogen met een extra matras... Of natuurlijk zelf iets knutselen voor die twee poten... Bierkratjes vind ik al niets, ben veel te bang dat ik er af schuif!!!
Jullie nog alternatieven??? Ons bed is al vrij hoog, dus er hoeft maar 20 cm bij.
Liefs Meisje
Donna2 schreef:......
Morgenochtend verloskundige, daarna om 9.30 komt er iemand van kraamzorg voor een gesprekje. Kraampakket voor thuisbevallen, kom ik net achter, moet ik zelf kopen (gdvr... betaal me scheel aan premie, maar iets krijgen ho maar). Dus dat moet ik dan morgen ook maar eens halen bij de apotheek.
....Liefs, Donna 😊
mamasanne1 schreef:Meisje, ik zou dan een extra (logeer?) matras op het bed leggen denk ik. ......
Momo28 schreef:.....
@meisje: wij hoeven ook alleen maar een eenpersoonsmatras op het bed te leggen (hoeft maar 10cm bij), maar dit hoeft toch alleen als je thuis bevalt, of moet het voor de kraamzorg ook ofzo? Nou ja zal het ook wel horen van de kraamzorg als ze hier 9 januari (!!) zijn.
...
Cato schreef:Hoihoi!
...Heeft een van jullie trouwens ervaring met of goede verhalen gehoord over perineum olie?? Is dat de moeite waard??
....
Janneke14 schreef:We hebben 140 kaartjes besteld................grote familie (mijn ouders hebben 6 kinderen), veel ooms en tantes, vriendlief is net begonnen met een eigen zaak en wil zijn klanten een kaartje sturen. Ik heb dus veel adressen te gaan...........
Groetjes!
Lowiena schreef:
Oké dus tot de hechtingen er uit zijn gewoon goedkope s**t zooi halen en maar vaak verschonen 😉 😃 😃
Die pakken was dat maanverband? of nog kraamverband?
Dat was het goedkoopste C-merk maandverband en het was er in ieder geval in 3 diktes...Ik zal even kijken als ik bij het Kruidvat ben. Ik herken het zo en dan leg ik meteen zelf een voorraadje aan....Meteen een doosje met luier-wegwerpzakjes meenemen... :| Oef, het komt toch wel akelig dichtbij nu......
Is dat bedverhogen alleen voor de bevalling dan? Je moet toch ook nog de week erna voor de kraamverzorgster het bed hoog hebben? Lijkt me niet lekker slapen 2 matrassen. Zou anders hier ook een mooie oplossing zijn (matras is wel 15 a 25 cm dik) 😉
Bed verhogen is voor de bevalling plus de kraamweek!
Super goede verhalen, van de yoga mag je er al mee beginnen vanaf week 32. Er is echter wel een probleem, ik heb het nu een keer geprobeerd, maar ik ben bang dat mijn man het voor me moet gaan doen, zitten op het toilet kan ik het nog net zelf met veel moeite bereiken. 😉
:o Echt niet?? En via de achterkant..... 😂
mamasanne1 schreef:
:o Echt niet?? En via de achterkant..... 😂
sabien.70 schreef:.....
Vervelend 2 weken wachten voordat je naar de tandarts moet haha, enge mensen!!
Heb je zo'n slimme kat dan(voerbak)? Kots opruimen, ja herkenbaar, onze kat kon dat ook altijd!
...Sabien
meisje25 schreef:Goedemorgen!Moet je voor de grap eens de hoogte van je eettafel/bureau op meten hier is ie ca 78 cm hoog en dan proberen er op te gaan zitten. Nou hier komt dan echt het opstapje om de hoek kijken zonder kom ik er echt niet op. Laat staan als je weeën hebt. Mijn vriendin is nog eens 8 cm kleiner dan ik en die had de grootste moeite om in en uit bed te komen tijdens de weeën (weet niet meer of ze nu juist op bed wilde liggen tijdens een wee of juist niet, maar in ieder geval lukt het haar dus met geen mogelijkheid zonder hulp)
..... Weet alleen niet meer wie het schreef, maar ze hebben daar idd niet bij nagedacht dat 80 cm hoog niet echt makkelijk instappen is voor de hoogzwangere vrouw 😞
meisje25 schreef:Tja ik weet niet zit in het onderwijs en hier wordt echt op het moment dat de zwangerschapsverlof in gaat de uitkering in gegaan (dus ook eerder aangevraagd), zodat de school het salaris kan door betalen. Ouderschapsverlof wordt pas 4 weken na de bevalling geregeld (vraag je zelf aan bij je werkgever) Maar goed zolang we maar met z'n allen ons geld krijgen zoekt p&O maar uit waar dat geld vandaan moet komen.
@ Lowiena. Het gaat over zwangerschaps -en ouderschapsverlof. Ze gaan dat pas aanvragen als je bent bevallen, omdat er 'nog van alles mis kan gaan'. Als we nu bevallen en er gaat 'wat mis', heb je nog recht op zwangerschapsverlof maar goed. Dan wil je misschien je contract niet veranderen en dat zou dan allemaal al geregeld zijn e.d. (denk ik)
Waarschijnlijk zal het ziekenhuis de eerste 6 weken voorschieten ofzo.
Ach een baantje bij P&O is niets voor mij, dat laten we maar aan Janneke over!
meisje25 schreef:Tja in de eerste brief stond in de 7e/8e maand dat is van de 28ste tot de 36ste week, misschien feestdagen drukte????. Het maakt opzich niet uit, wordt pas vervelend als dingen of spullen niet in orde zijn en je dan hals over kop nog dingen moet gaan regelen/aanschaffen in orde maken.
Ik vind je intake ook laat! Maar dat is blijkbaar per kraamcentrum verschillend...
meisje25 schreef:Ik ga voor het ziekenhuis, ging mij er vooral om als je thuis mag bevallen, mag je ook gelijk na de bevalling in het ziekenhuis naar huis.
Je mag met 37 weken thuis bevallen, maar bij 36 weken en 6 dagen niet. Dat schijnt te maken te hebben met het feit dat ze een duidelijke grens willen trekken... (gewoon pas bellen na 0.00 als je met 36 weken en 6 dagen begint 😉 )
meisje25 schreef:Nou die profs hebben groot gelijk, watergedragen verf heeft 1 jaar nodig om dezelfde hardheid te bereiken als oplosmiddelen verf. Het is dus veel kwetsbaarder en het schilderd (uitvloeien) minder mooi. Maar als het om spulletjes/meubels/speelgoed voor de kleine zou gaan, die in de mond of waar h/z de tandjes in kan zetten zou ik toch voor watergedragen gaan.
Tja, chemische rotzooi... de profs bij mij in de familie zweren daar ook bij! Bij ons is er ook niets geverfd met watergedragen verf :shock: Lekker ventileren, niets aan het handje!
meisje25 schreef:
.......Ik ga zo naar Burgerhout met het gevlekte lakentje en waskussenhoes. Wordt vervolgd...
Liefs Meisje
Momo28 schreef:....
Heb me voorgenomen in januari (laatste 4 weken) helemaal niet meer (ver) te gaan reizen, dus dan mag iedereen lekker hier komen 😊
Neem trws ook dat voedingskussen mee naar alle logeeradresjes, hopelijk slaap ik dan nog een beetje... pff
Zometeen nog wat shoppen voor de baby, in al die gratis dozen zaten kortingsbonnen die maar geldig zijn tot 31 december, voor luiers enzo en aangezien we die toch moeten hebben, kan ik ze net zo goed nu aanschaffen als over een maand, toch?
OOk meteen wat billendoekjes en van die soort boterhamzakjes voor luiers. Die schijnen er te zijn met een geurtje, zodat het niet zo gaat stinken? Afijn, ff kijken bij de Etos.
...
sabien.70 schreef:Hai,
YES YES YES YES, ik ben geslaagd voor mijn examen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Was tussen de middag naar huis gegaan om de post op
Sabien
mamasanne1 schreef:
Meisje, Ook hier de vraag: Wat is Funnies?? Het merk van de hoes en het lakentje?
sabien.70 schreef:...
Lowiena, ben je dan ECHT klaar na die 45 verslagen? Je hebt wel verlof maar ook weer niet op deze manier!
....
Lowiena, je kunt je verkering toch wel af en toe achter de computer wegsturen om ons van advies te voorzien, anders stuur je hem maar naar de schuur voor een of ander klusje of weg voor een boodschap, zo lang kunnen we je niet missen hoor!!
...Sabien
meisje25 schreef:....@ Lowiena. Ik vroeg mij precies hetzelfde af! Ik heb 3 pakken newborn gehad/gekocht. Ik denk dat ik nu (met bon!) maar twee pakken van nr. 2 ga kopen, 5 kilo zitten die ukkies zo overheen toch?
Ik wilde ook alleen zwitsaldoekjes, maar ja als het - E 2,50 uiteindelijk goedkoper is 😉
...Liefs Meisje
mamasanne1 schreef:Meisje: wat een kl**tkommel om bij je aan te bellen! Heb je het plan om nog een lakentje en hoes te kopen (voor de bon) maar laten varen? Kans is natuurlijk wel groot dat je dan dezelfde treft en je plannetje wordt doorzien... :?
meisje25 schreef:
Weet je wat het is... als ik nu weer zo'n lakentje en een hoes koop en ik heb hetzelfde probleem, dan zit ik met twee stuks van ieder en één bon!!! Ik zou natuurlijk wel naar het andere filiaal kunnen gaan, dan wordt dat plan in ieder geval niet doorzien
mamasanne1 schreef:[color=#BF0040]
Meisje: Mooi, de beeb ingedaald! Maar het zegt idd niets over de termijn hoor...Sanne was al rond week 34 volledig ingedaald, maar liet zich pas 9 weken later zien... :mrgreen:
Ik heb trouwens vandaag en gisteren nog gezwaaid bij DE afslag! [color]
meisje25 schreef:\
😮 Dat is drie weken overtijd!!! Oke, nou dan weet ik waar ik ook rekening mee kan houden... :roll: Maar kreeg jij ook acuut harde buiken toen Sanne was ingedaald? Ik heb echt al twee dagen (soms hele vervelende) harde buiken :shock: (Niet regelmatig ladies, dus het zijn nog geen weeen 😉 )
Ik heb teruggezwaaid, niet gezien? 😂
Ga zo maar weer eens even een boodschappenlijst afwerken. Moet vanavond naar een bruiloft en daar hebben ze een dresscode: paars. Dat heb ik nu net niet in mijn kast hangen. Ga dus maar even een paarse sjaal of grote ketting scoren voor bij mijn zwarte jurk (zie hyves 😉 ). En nog een extra ledikantlaken, want eer dat Funnies deze beoordeeld heeft kan ik al drie keer bevallen zijn vrees ik!
En wat dacht je van een extra tandeborstel, snoep en drinken voor de ziekenhuistas?
Zou ik misschien nesteldrang hebben :roll:
Liefs Meisje
Janneke14 schreef:
Mijn baby is inderdaad al ingedaald. Koppie nog wel wat beweeglijk in het bekken. Dat ik nog veel beweging in m'n buik voel kan volgens de verloskundige ook komen omdat ze de baby klein inschat.
Harde buiken heb ik voornamelijk 's avonds, ook niet regelmatig hoor.
De container is vanmorgen geleegd, nu alweer half vol!! Gelukkig hebben ze hier in Deventer een luierinzamelings"iets". Kun je zakken halen om je luiers in te verzamelen en op diverse plaatsen kun je die volle zakken dan weer (gratis) in leveren. Scheelt weer in de container!