Hier is ie dan zal vast over dingen heen gelezen hebben, maar goed heb toch een paar puntjes verzameld. Ga lekker lunchen en shoppen als mijn enkeltjes (lees olifanten poten 😉 ) het aankunnen.
Bloemetje81 schreef:...Wat een ingewikkeld verhaal, al die luiers en berekeningen zeg, mijn zwangere hersens kunnen dat nu vene niet aan zeg! ...
...Lowiena, succes met je laatste nakijkwerk. Het zou fijn zijn als het de 5e dan ook echt klaar is, dan kun je het echt loslaten en verlof gaan vieren!!
...
Liefs Bloemetje
Nou met de kerst mijn schoonzus gepolst, van hoe snel ga je door bepaalde maten heen, tja wist ze niet, zodra de luier gaat lekken moet je naar een groter maat. Daar schieten we dus niks mee op. Mijn man wil graag het ene type katoenen/synthetische wasbare luier, maar de voordelige beginzet begint bij 6kg dus moeten er ook nog extra maatjes S aangeschaft worden. Ik wil graag de bamboe/katoenen luier want daar begint het voordelige beginzet bij 3,5 kg. Maar die mijn man wil zijn wel handiger ingebruik. We zijn er dus nog niet uit.
Ben inderdaad niet meer bij de etos geweest, ik heb nu genoeg maat 1 op voorraad en kijk wel hoe hard het gaat.
Vanmiddag ga ik me op het nakijkwerk storten
sabien.70 schreef:....
Lowiena, meid, ik hoop dat je die verslagen er snel door heen kunt rammen !!
Man wegsturen, was maar een geintje hoor haha, wij hebben 2 computers gelukkig!!
...Sabien
Hier ook 2 compu's maar een draadloos netwerk en met de compu boven heb ik al een paar keer gehad dat de internetverbinding weg viel en ik dus ook mijn getikte teksten kwijt was. En het is er deze tijd van het jaar niet echt lekker warm om effe gauw achter de compu te duiken. En we hebben een hoop gedaan.
sabien.70 schreef:Dames!
......Hoeveel lakentjes hebben jullie gekocht eigenlijk? Ik ben altijd bang dat ik te weinig heb. Ik heb er 4 (onder en bovenlakentjes) 1 molton beschermer, 2 molton bedzeiltjes en ik heb toch flanellen luiers gekocht, nav het intake gesprek met de kraamzorg, daar werd mij verteld dat ze deze over het hoeslakentje heen leggen omdat die flanellen luiers de warmte beter vasthouden, nou ja ik geloof alles en ach ze waren niet duur!
....Ik zag trouwens bij de hema en bij de kruidvat super goedkope voedingsbh's, 11.00 of zo, jammer dat je niet kunt passen, ik koop er de volgende keer gewoon een aantal en dan duik ik gewoon bij een kledingzaak ff een pashokje in hihi. Zou ik dan al een cup groter moeten kopen omdat de boel nog groeit als de melk toeschiet???
.....Doei
Sabien
Hier 4 complete sets; molton, bedzeiltje, hoeslaken matras, laken. +extra molton doeken om er tussen te leggen voor extra absorptie (omdat we ze toch gekeregen hebben, weet niet of we ze gaan gebruiken.)
flanel voor het warmte vasthouden???? Tja het voelt wel warmer aan dan gewoon katoen, maar je moet er toch ook voor zorgen dat de kleine het juist niet te warm krijgt. Nou ja maandag komt de kraamzorg (Ja je leest het goed ze hebben tussen kerst en oudjaar gebeld voor een intake afspraak) dus ik wacht het maar af wat ik nog volgens hun erbij moet halen.
Hier doe ik het met de oude voedings Bh's van mijn schoonzus en ik wil 1 a 2 weken voor de uitgerekende datum bij de prenatal nog wat maatjes inslaan, kan ik ze lekker laten liggen tot ik weet welke maat ik nodig heb (30 dagen retour 😉 ) Kan tzt mijn man ze omruilen. Ik heb ook een maattabel van de hema meegenomen, kan ik thuis opmeten welke maat ik nodig heb, dus als ik niet meer bij de prenatal ben geweest dan kan ik mijn man altijd nog een paar vermoedelijke maatjes laten halen en thuis passen. Ik vind die van de Hema trouwens niet erg prettig zitten (zijn ook 2e handsjes van mijn schoonzus) De meegroei van de prenatal bevallen mij prima dus ik wil daar ook de voedingsbh van gaan proberen. Die van de kruidvat ken ik niet, mijn vriendin vindt die weer erg fijn, maar die kun je niet bij iedere kruidvat krijgen.
Momo28 schreef:Hey meisje,
Ja vaag idd die banners! Zal wel komen dat ik ooit heb geprobeerd mijn banner aan te passen toen bleek dat mijn uitgerekende datum was verschoven van 1 naar 3 feb. Daar zit misschien die 2 dagen verschil in?? De banner zelf heeft ie toen idd niet aangepast, erg vreemd!
Liefs
Momo
Zit het verschil niet in de laaste mensturatie dag? Hij rekent toch uit hoelang het geleden is dat je je laatste menstruatie (start dag) had tot nu. En van nu tot je uitgerekende datum.
mamasanne1 schreef:....Sabien: lekker om zo vroeg in je bed te liggen. Ik neem het me vaak voor, maar op een of andere manier wil het niet zo lukken.
Vliezen al 2 weken gebroken voor de bevalling joh!? Moest ze dan plat blijven liggen?
Ach, we hebben hier afgesproken dat we met zn allen voor minimaal 37 weken gaan eej... 😊
...
Als je vliezen breken voor de indaling moet je toch gelijk plat op de grond gaan liggen? Om te voorkomen dat de kleine zich opgaat hangen met de navelstreng. Ik weet niet meer of het nu ook moest als de kleine al is ingedaald. Maar zonder vruchtwater heeft de kleine geen stootkussen meer en zonder vlies geen bescherming tegen de buiten wereld (kan via de vagina infectie krijgen dus moet jij en de kleine in de gaten worden gehouden.)
mamasanne1 schreef:gezellig vanavond Sabien... 😊
...
Lowiena, al een tijdje niets van je vernomen meid! Niet te druk zijn in je vakantie/verlof he!
Later weer!
Tja dus wel hè, sinds vorige week woensdag erg last van dikke enkels, dus lig veel op de bank met de pootjes omhoog. Vorige week dinsdag en woensdag kerstinkopen. Woensdagavond naar de kerk, is er in de twee naaste gelegen gemeente geen echte mis, of wel bom volle kerk, alleen nog staan plaatsen, dus maar weer naar huis. donderdagochten naar de kerk, in de middag rustig aan gedaan huis een beetje in orde gemaakt. Eind van de middag kwam pa en stiefmoe. Gourmette met z'n vieren (Vijfen 😉 ). Vroeg naar bed, vrijdagochtend naar schoonouders toe. Voor de zekerheid ook maar een ziekenhuistas en babytas gemaakt. Daar weer Gourmetten, mijn schoonzus en zwager + 2 kids waren er ook. Zij lekker verkouden, wij dus nu ook en man lief echt goed ziek (39+). Slapen viel tegen ondanks dat ik mijn voedingskussen en extra been kussen had meegenomen. (Ons oude bed staat daar maar die is zo laag dat ik mijn man steeds wakker moest maken om me uit bed te helpen als ik naar het toilet wilde). Dus ipv zondagochtend zaterdagavond weer naar huis. Zondagmiddag met broer (en vriendin) wezen indoor midgetgolven en wezen uit eten. Eerste (gereserveerde) restaurant had helaas voor deze dame (zwanger en voedselintolerantie) wel een hele beperkte keuze dus we zijn na het stokbroodje en het glaasje drinken maar naar een ander restaurant gegaan.
Maandag en dinsdag waren we thuis, aan het opruimen, boodschappen doen, autoreparatie, kinderlamp kopen (Joepie gelukt eindelijk) appelflappen/oliebollen bakken. Woensdag heeft de verkoudheid het van mijn man gewonnen en heeft hij voornamelijk op de bank gezeten met ibuprofen heeft hij nog wel wat kunnen doen en heeft hij er nog redelijk bij gezeten met oudjaar. (Vier mensen op bezoek, twee zijn er na 2 uur naar huis gegaan en 2 zijn er blijven slapen. Lag om 15:00 in bed. 2e nacht dat mijn man met hoesten me wakker heeft gehouden. Dus donderdag voornamelijk op de bank gelegen Terence Hill en Bud Spencer films gekeken. Man onder de deken had 39,6. Vannacht gelukkig wat beter geslapen.
Ga zo lunchen en dan nog even shoppen.
Ik heb erg vluchtig gelezen. Hier is de ziekenhuis tas al weer grotendeels ontpakt. Is niet handig als je 6 onderbroeken in die tas moet hebben zitten. Ik denk dat ik er maar 6 (niet zwangerschapsmodellen) ingooi en op een losbriefje zet wat er bij vertrek nog in de tas moet, zoals de toilettas, extra onderbroeken, nachtjapon en schone kleren. Labello, zakminimarsjes, liga's, dextro enzo die laat ik er inzitten. Ook nog wat te eten/snoepen voor manlief en voor beide wat leesvoer. Denk er dus ook dat je wat voor je man in die tas stopt ook voor hem kunnen een schoonshirt en wat toiletgerij geen kwaad. 😉
mamasanne1 schreef:Goedemiddag!
...Bij het Kruitvat heb ik nog twee pakker Newborn luiers gehaald, en voor moeders een paar pakken Europrofit maandverband en inlegkruisjes... Het gaat nu nog even ver achter in de kast, maar dan is het er maar vast. Deze zijn dus zonder plastic onderkant en kosten 49 cent per pak!
....
Lowiena, welkom terug en succes met de 11 pagina's! Verheug me nu al op al je reacties.. 😃
Die tip over het maandverband ga ik maar niet opvolgen...Heb echt nog liever een nat bed dan nachtenlang voor niets zo'n matras tussen mijn benen...
....
Laterrrr!
Tja hier sinds begin dit jaar een nieuw bed (met een niet al te goedkope matras) dus we willen ons matrasje nog wel even pico bello houden. Ik ga trouwens zo'n kraammatras tussen 2 moltons leggen en daar over heen het gewone hoeslaken. Mijn schoonzus die had alleen maar extra moltons en geen plastic/kraammatras gebruikt vandaar het maandverband.
Ik weet nog niet of ik het maandverband gebruik vol ga houden. Ik ga het in ieder geval proberen. Zeker als blijkt dat ik niet kan slapen met zo'n kraammatras in bed, heb ik toch liever een andere vorm van opvang. En ander koop ik gewoon toch de dure always die zitten toch prettiger dan zo'n goedkope verpakte watte prop.
Ik heb dit keer niet zo heel veel gereageerd, leek me voor jullie ook niet leuk meer 😃 😃 😃 😃
Eens kijken of ik nog weer langskom voor het maandag is....