Janbre schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen hoor. Maar wil wel graag mee kletsen.
Ik ben 30 jaar oud, en heb 17 jaar de pil geslikt. Ik ben er zo vroeg mee begonnen ivm menstruatiepijnen. Ik heb in het begin de 3 fasepil geslikt, maar na een jaar overgestapt op Femodeen. En deze heb ik al die tijd tot grote tevredenheid geslikt. De menstruatiepijnen waren een stuk minder in ieder geval. Nu ik gestopt ben vindt ik de pijn op zich nog wel mee vallen, en valt het goed weg te nemen door paracetamol.
Mijn vriend en ik zijn nu al een poos bezig, we gaan nu ronde 7 in. En aangezien klussen niet mijn favo hobby is, gaat het me nu steeds meer tegen staan om te "moeten". Daarom hebben we nu maar ovulatietesten gekocht om zo een beetje een goede timing te hebben. We hebben het tot nu toe steeds op de dagen gedaan die de online menstruatie kalender aangaf. Maar helaas nog steeds helemaal niks. Ondertussen lijkt het wel alsof iedereen om me heen zwanger raakt, overal waar ik kom gaat het wel over kinderen hebben of zwanger zijn. En op tv zie ik ineens reclame's voor zwangerschaps testen, en andere zwanger zijn dingen. Over 2 weken ga ik naar de huishoudbeurs met m'n moeder, en wat had ik graag met haar over de 9 maanden beurs gelopen met een dikke buik. Niemand in onze familie of kennissen kring weet dat we bezig zijn om zwanger te worden. Steeds weer moet ik een smoes verzinnen als ik bijvoorbeeld geen borrel neem, of geen toastje met filé american. M'n moeder wil al jaren dolgraag oma worden, en heeft het er dan ook regelmatig over. Mijn schoonouders zijn inmiddels al opa en oma, en als ik ze dan zo bezig zie met die kleine, dan wil ik maar wat graag dat ze ook zo met mijn kleintje zouden kunnen stoeien, knuffelen, verwennen etc etc. Maar goed tot op heden is het ons helaas nog niet gegund. En ben al lang blij dat ik dit forum ontdekt heb, zodat ik een soort van uitlaatklep heb waar ik m'n verhalen, frustratie's en andere bezigheden kwijt kan.
Vanavond heb ik de 1e ovulatie test gebruikt, en een heel licht streepje was zichtbaar. Dus als het goed is zit het eraan te komen.
Ha Janbre,
Welkom hier!
Je bent niet vroeg aan de pil gegaan hoor meis.
Ik was 13 jaar, veel te vroeg achteraf.
Heb hem 9 jaar geslikt en in maart 07 gestopt.
Ik weet hoe het voelt om andere om je heen wel zwanger te zien raken en het idee hebben dat jij elke keer wordt vergeslagen echt een rot gevoel is dat.
Probeer het gewoon positief te blijven zien, en dat klussen dat moet je weer leuk proberen te maken want een kindje krijgen uit een moetje is niet echt een liefdes baby vond ik altijd.
Ik ben verminderd vruchtbaar en de kans dat ik spontaan zwanger zou kunnen raken is gewoon heel klein, vandaar dat we uiteindelijk na veel gewoon proberen gekozen hebben voor hormonen en bij de 1e echte eisprong in jaren is het gelijk raak geweest en het mooie is dat we het toen niet eens deden om een kleine te krijgen maar uit pure liefde voor elkaar.
Probeer dit ook want je lichaam en je geest kan zoveel met je uithalen, geloof me!
Heel veel succes.