Hey dames,
Weer terug van 2 weken weggeweest ( waarvan 8 dagen Turkije!). We hebben een heerlijke vakantie gehad! Wat is hier veel gebeurd in de tussentijd!
Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen, kan niet op alles reageren....
Er ging een discussie rond over verschillende geslachten bij '1eige tweelingen. Toevallig heb ik gisteren een documentaire van National Geographic (een aanrader voor alle zwangeren: In the womb. Ze hebben een versie voor gewone zwangerschap en een voor Multiples (meerlingen)) Ik heb ze gewoon gedownload 😉 . Hierbij wordt ook verteld dat het heel zeldzaam is maar het KAN wel. Waarom: omdat soms het eitje van de vrouw een XXY combinatie heeft (XX meisje, XY jongen). Vervolgens wordt na de bevruchting het eitje gesplitst in 2x XXY. Bij de splitsing kan een X verloren gaan en dan heb je plotseling 1 met XX en 1 met XY. Voila! Een jongen en een meisje! Wonderlijk allemaal!
Nog een reactie: meer afscheiding tijdens de zwangerschap is normaal....je baarmoeder probeert je baby beter te beschermen dus ' spoelt' meer. Jeuk is nooit een goed teken. Inlegkruisjes zijn funest bij veel afscheiding, veel meer gebroei en inderdaad dan een schimmel. Het is goed te behandelen dus snel aan de bel trekken.
Voor degenen die nog op vakantie gaan en wellicht gaan vliegen: altijd een doktersverklaring meenemen want ze doen ontzettend moeilijk. Ik vloog met 21 weken, had een doktersverklaring mee en NOG moest ik in het vliegtuig ineens van alles ondertekenen dat ik ze niet aansprakelijk zou stellen mocht er iets fout gaan. Op de terugweg moest ik het ook doen...super irritant allemaal....ik voel me prima en ze deden alsof een terminale patient meevloog.
Bij ons is alles klaar voor de komst van de kleine...scheelt als je geen babykamer hebt! Wieg en commode in de kamer. Bugaboo gekocht, kleertjes in de commode, en klaar! We zullen na de geboorte wel snel een besluit moeten maken of we gaan verbouwen of verhuizen want we willen hierna nog een kleine snel erachteraan! Ik hoop dat we besluiten te verbouwen want dit is onze tuin:
http://picasaweb.google.nl/stichtingfacta/April2009?authkey=Gv1sRgCKfcwKCDnPWRHQ&feat=directlink. Het moeilijke is om zo'n hans en grietje huis te verbouwen zonder de stijl aan te tasten...zucht...ik wil hier niet verhuizen maar we hebben nu maar 2 slaapkamers...en die zijn al bezet.
Morgen weer controle! Lekker weer kijken naar de kleine! Ik groei goed
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/6Lj ... directlinken hij gaat goed tekeer dus ik ga ervan uit dat alles goed is...
Liefs,
Karin