Hey meiden,
Jullie sowiezo een heerlijke zonnige zondag gewenst! Gisteren met mijn schoonmoeder naar een babyzaak in Kleve geweest...ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Wat wel opviel, was dat alles in Duitsland veeeeel groter is! De commodes zijn 2x zo groot en ze hebben daar matrasjes als aankleedkussen, de ledikantjes zijn gewoon kleine bedjes (kunnen ze zeker tot 5 jaar in!). Onze schoonouders hebben ons verwend met de Bugaboo Cameleon (
http://www.babycare.nl/bugaboo-cameleon ... c6a673f335). We hebben precies deze uitvoering en kleur...was het showmodel, konden we meteen meenemen en we kregen er korting op! Meteen een leuk bijpassende maxicosi bij gekregen en een verzorgingstas! Super lief! We hadden het echt niet verwacht!
Borstvoeding: de onderzoeken zijn talloos en wijzen er allemaal op uit dat borstvoeding het beste is voor je kind. Er is zelfs aangetoond dat kinderen die minimaal 5 maanden borstvoeding hebben gekregen een betere motoriek hebben, een betere taalontwikkeling, minder kans op allergieen, etc etc. Het aantal vitamines die niet in borstvoeding is, is bijna te verwaarlozen en makkelijk bij te voeden.
Maar: niemand moet zichzelf een complex aanpraten als het niet lukt en als ze het zelf niet prettig vinden! Het moet absoluut bij je passen! Een gestresste moeder is ook niet goed...dus ik zou zeggen gewoon je gevoel volgen!!! Iedereen doet het beste voor hun kind met de mogelijkheden die ze hebben.
Ik zelf: ik heb het tien jaar geleden met veel plezier en gemak 6 maanden gedaan (had het langer willen doen, maar ben verkeerd geinformeerd over het gebruik van de pil en toen droogde het op). Geen nare verhalen, het stroomde eruit, was bijna room want mijn dochter ging van een gemiddelde gewicht voor een meisje (op de groeicurve) bij de geboorte, binnen een maand, naar een gewicht over de groeicurve en daar is ze tot 1 jaar gebleven!
Er is natuurlijk geen garantie dat het nu ook zo makkelijk zal gaan, maar ik ga er wel vanuit en probeer daar niet teveel over te stressen.
Ziekenhuis of thuis: voor mij graag het ziekenhuis...ben toch erg medisch ingesteld en voel me daar prettiger en veiliger bij. Vorige keer was het ook nodig en was ik blij dat ik er was. Heb niets tegen thuisbevallingen, maar ben daar gewoon een beetje een lafaard in!
Geniet van het mooie weer! We gaan weer lekker varen!
x
Karin