F schreef:Hee meiden
ff een vraagje over het luisteren van het hartje met 8 weken...hoe kan het dat je dat nog niet kunt horen?? Met 5-6 weken begint het hartje toch te kloppen??
Wel goed om alvast te weten, voorkomt teleurstelling...ik heb ook met 8,5 week mijn 1e afspraak.
groetjes F
Hoi dames,
De reden dat je het hartje nog niet kan horen is dat het kindje met 8 wkn nog achter je schaambot 'verstopt' zit. Pas met 12 wkn komt het boven je schaambot uit (bij een 1e kindje) Vanaf dan gaat je buikje dus ook groeien vanwege het kindje, daarvoor zijn het vaak je darmen die opzwellen/vol lucht zitten en dus een buikje veroorzaken. En stel dat ze het eerder proberen en het hartje niet kunnen vinden, dan maak je je misschien zorgen om niks. Vanaf 12 wkn kunnen ze het volgens mij altijd wel vinden, al kan het even duren hoor, dus niet schrikken dan.
En daarbij verschillen de meningen over het wel/niet schadelijk zijn van zo'n doptone (de geluidsgolven die gebruikt worden) tijdens je zwangerschap en vooral die eerste 12 wkn. Dit was voor mij een reden om zelf niet zo'n apparaatje aan te schaffen, alhoewel het me heel leuk leek om zelf het hartje te kunnen horen als ik daar behoefte aan had.
Iedereen heel veel succes en plezier tijdens de zwangerschap en geniet van jullie echo's, die zijn echt heel bijzonder, vond ik.
Liefs Roos