mayella schreef:@ Veldroosje, Ik werk in de zorg.. heb dus ook te maken met mensen met spina bifida (open ruggetje) En ja ik zie gewoon dat ze zich goed kunnen redden.. Niet dat ik een kindje wil die dat heeft hoor :shock: maare heb wel zoiets van waarom is het nu dan echt zo belangrijk, het komt 1 op de zoveel voor.. En met foliumzuur is het niet te voorkomen.. wel is de kans kleiner.. maar open ruggetje is open ruggetje.. Dus ja daarom heeft t voor mij eigenlijk niet zoveel toegevoegde waarde.. Slik het wel hoor.. maare ook wel mede doordat wij bezig zijn een gezonde levenstijl aan te leren.. dus beetje extras is nooit weg.. Maar ik slik het niet speciaal om alles kans te verminderen.. snap u :D
Ik snap het...ik dacht dat je bedoelde dat foliumzuur slikken slecht voor je kan zijn..en dat is natuurlijk niet zo....mits je niet superhoge doseringen slikt.
IK probeer zelf gewoon de kans op alles zoveel mogelijk te verkleinen: dus foliumzuur slikken, opletten met koffie en alcohol, veel fruit eten, kortom goede voeding....
Maar ja...ook als je alles goed doet, is er een kans dat er iets mis gaat en daar moet je natuurlijk ook altijd rekening mee houden.
En het is hartstikke goed dat je bezig bent een gezonde leefstijl aan te leren, want die leert het kindje dan weer automatisch!