anoniempjeOud lidBerichten: 820Lid sinds: 1 januari 2005
haha, nou lithaatje ik hoop voor je dat het raak is.
regenboog26 schreef:@anna123: ik heb nu juist klachten die ik normaal niet heb als ik ongesteld moet worden. DAn heb ik alleen een aantal dagen van te voren buikpijn. Nu had ik na mijn vruchtbare periode dat ik erg moe was, steken in mijn onderbuik, rommelende darmen, hoofdpijn, vlagen misselijk, erge "honger", ijzersmaak in mijn mond, etc. Nu zijn die klachten alweer een stuk minder. Volgende week mijn NOD en nog geen erge buikpijn, dus wie weet....
Ik heb deze ronde ook voor het eerst gebruik gemaakt van een ovulatietest. Ik heb een vrij regelmatige cyclus, maar bij mij is de test geen één keer positief geweest. Ik zat er helemaal van te stressen, maar verder wel gewoon om de dag geklust, dus niet op blind gestaard. Want vervolgens lees ik op internet dat het heel goed kan dat je met zo'n test je LH piek mist, zeker als je 1x per dag test (wat wel op de beschrijving staat), maar bij anderen werkt het juist weer perfect! Ik heb in totaal 9 dagen getest en toen gestopt, werd daar ook weer depri van. Ik kreeg juist last van die klachten vlak na mijn eisprong (volgens mijn eigen berekening dan, want met de test heb ik m niet gezien). Wat ik eigenlijk wil zeggen is, staar je niet blind op die ovulatietest, maar ga gewoon door met klussen volgens je eigen berekening en dan daarnaast die ovulatietest. Zo doe ik het gewoon.
Possie schreef:Oja lieve mensen misschien ga ik nu even iets heel raars vragen :oops: Maar ik snap het eigenlijk nog steeds niet :oops:
Elke keer als mn mannetje in mij klaargekomen is dan blijft ie ongeveer aantal minuten erin zitten en dan staat hij op en blijf ik nog even liggen vaak. Maar als ik daarna dan op sta loopt het er zo weer eruit (weet niet of alles eruit loopt) maar voor mijn gevoel best wel veel...Hoe kan dat?? En is het normaal of doen we dan toch echt iets fout??
Want ik leg vaak een kussentje oid onder mijn kont neer en blijf dan met mijn kont omhoog liggen, maar toch loopt het eruit nadat ik eerst 5min gewoon heb blijven liggen??
Wie oh wie kent dit en weet hoe dit kan en of het wel goed is, want als er niks bij me in blijft zitten hebt het natuurlijk ook geen enkele zin hmm...
anoniempje schreef:Hallo allemaal.
Vraagje, ik lees heel veel op dit forum over tempen en testen e.d zodat je weet wanneer je precies moet klussen. Ik begin nog maar net, maar deden jullie dit allemaal vanaf het begin al. Ik had meer het idee om eerst zo maar eens wat te klussen op de dolle pof zeg maar.
Of is dit raar?
groetjes
Tara28 schreef:anoniempje schreef:Hallo allemaal.
Vraagje, ik lees heel veel op dit forum over tempen en testen e.d zodat je weet wanneer je precies moet klussen. Ik begin nog maar net, maar deden jullie dit allemaal vanaf het begin al. Ik had meer het idee om eerst zo maar eens wat te klussen op de dolle pof zeg maar.
Of is dit raar?
groetjes
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Hier doen we het precies zo. Zit nu in ronde 2. Het enige wat ik doe is even de dagen tellen, zodat ik weet wanneer ik ongeveer mn eisprong zou moeten hebben. Dan weet je tenminste een beetje in welke periode je even extra moet klussen. Temperaturen lijkt me een heel gedoe. Dat ga ik vast vergeten.
Ovutesten wil ik pas gebruiken als het na ronde 9 of 10 ofzo nog niet raak. Groetjes!
Tara28 schreef:Die ik nu bij de drogist gekocht heb, verkopen ze ook in de apotheek, dus dat zal geen verschil maken....Denk dat ik hierna toch gewoon die van de hema koop als het potje leeg is.....Het is uiteindelijk gewoon een vitamine en mn banaan van de groenteboer is ook niet beter dan die van de supermarkt... :D
Lithaatje schreef:riannetje schreef:Ik ben nu hopelijk ongi af en zit ik volgende week in mijn vruchtbare week.
Nu ben ik aan t twijfelen om nu al te gaan klussen of volgende week pas?
( ik heb wel enorm zin eigenlijk) maar zou het zaad niet beter en sterker zijn volgende week??
Als het goed is heb ik op 20 feb mijn ei sprong. Wanneer zou dan de beste dagen zijn om te gaan klussen??
hey toevallig IK OOK.
Ik ga rond woensdag weer eens een poging wagen, en lukt dat niet dan zowiezo donderdag en zaterdag.
Aangezien het gister ook gebeurd was ( was eigenlijk niet de bedoeling maar het gebeurde gewoon) Denk ik dat ik aanstaand weekend ook wel zal klussen, maar denk dan niet dat ik al een eitje in aantocht heb.
Maar volgende week ga ik er zeker tegenaan......................ik hoop ZOOO dat ik het op de juiste dagen zal doen! :mrgreen: En verder ga ik ook mn libido een beetje in de gaten houden want volgens mij kun je dat ook wel een beetje daaraan merken.
liesje88 schreef:hai meiden!
ik zit vaak op de site maar in andere forums... en zie dat iedereen hier druk aan het klussen is 😉
ik wou even zeggen... dat mijn vriend en ik er ook altijd druk mee waren...
alleen de laatste maand niet.. maar 2x geklust en zwanger!!
dat wou ik even kwijt:D
liesje88 schreef:het kan de eisprong zijn hoor! ik zou vandaag gewoon klussen!
Tara28 schreef:Hey anna, gewoon voor de zekerheid ff geen koffie dinken vandaag als je daarover twijfelt. Ik heb geen verstand van ovu testen, maar heb wel ergens gelezen dat je ergens tussen 10.00 en 20.00uur zo'n test het beste kunt doen. Dus gewoon vanmiddag testen, dan kan die koffie zeker geen invloed meer hebben.
Liefs,
Tara
anna123 schreef:
denk jij dat ik ondanks die koffie wel kan testen?
anna123 schreef:je moet het echt voor 100% willen! En een beetje zelfvertrouwen hebben! Ik denk dat iedereen wel denkt 'zou ik dat wel allemaal goed doen..' Maar als je twijfelt zou ik nog heel even wachten! 't is wel de grootste beslissing in je leven he! Maar als je een goede relatie hebt en je bent zeker van elkaar.. tja ik bedoel je staat er niet alleen voor he!!!
x
weje schreef:Zo herkenbaar, althans voor mij. Ook ik heb last gehad van een "burn out". We waren toen al wel gestopt met de pil omdat we toch wel aan kinderen wilde beginnen. Maar onbewust op de "klus dagen" had ik nooit geen zin om te "klussen" zeg maar. Gewoon omdat ik eigelijk helemaal niet lekker in me vel zat, wat ook te maken had met mijn werk. Ook geen grenzen aangeven, te hoge werk druk en toen heb ik de knoop door gehakt om van baan te wisselen. We zijn toen ook maar weer begonnen met de pil en het even laten rusten. Nu zijn we weer begonnen en is de pil weer in de prullebak beland.
Ik heb nog steeds af en toe van die gedachtes in me hoofd van : hoe ga ik dit straks allemaal combineren werk en kinderen? Kunnen we het wel allemaal aan wordt het me weer niet te veel allemaal. Ik maak mezelf af en toe gewoon gek. Gelukkig weet mijn vriend me dan weer wat op te peppen, van: Er zijn zoveel mensen die het op die manier doen en dergelijke. Dus heb me gewoon voor genomen om er voor te gaan en we zien wel wat de tijd brengt. Eerst zwanger worden en daarna zien we wel verder.
anoniempje schreef:anna123 schreef:je moet het echt voor 100% willen! En een beetje zelfvertrouwen hebben! Ik denk dat iedereen wel denkt 'zou ik dat wel allemaal goed doen..' Maar als je twijfelt zou ik nog heel even wachten! 't is wel de grootste beslissing in je leven he! Maar als je een goede relatie hebt en je bent zeker van elkaar.. tja ik bedoel je staat er niet alleen voor he!!!
x
Dankjewel anna, ik weet ook 100% zeker dat ik het wil. Je heb helemaal gelijk en ik weet gewoon ook alles verder bij ons stabiel is. Onze relatie, onze banen, ons huis en mentaal gaat het ook gewoon heel goed. Maar het is gewoon onzekerheid denk ik. Gevoel dat het toch niet helemaal mag ofzo. Maar bedankt. Hiervan ga ik direct weer realistisch en logisch nadenken haha. :mrgreen:
Meldena schreef:Heey,
Misschien stom dat ik nu weer een vraag stel maar toch wil ik hem graag stellen.
Zoals sommige van jullie weten zit ik nog steeds in onzekerheid. De thuistest zei ja, de test bij de huisarts zei ook ja en toch waren we niet overtuigd en vroegen we een bloedtest... Die zei nee..
Nou kan dat komen door mijn ondergewicht. Inmiddels ben ik nogsteeds niet ongesteld of wat dan ook. Voel me verder prima gewoon lekker. Nou valt het me wel op dat veel mensen zeggen dat ik echt straal nou ik hoop dat het door een zwangerschap komt.
Nu dan mijn vraag. Sinds een dag of 2 word ik wakker met hele rare rode vlekken in mijn gezicht. zijn na een uurtje of 2 weg. Nou heb ik ooit is gehoord dat dat van een zwangerschap kan komen.. Is iemand van jullie hiermee bekend?
liefs Mel
Inge1971 schreef:Vandaag was mijn NOD. Gelukkig geen ongi.
Heb vanmorgen een test gedaan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
Helaas negatief.
Over een paar dagen test ik nog wel een keer mocht ongi zich voor die tijd niet laten zien.
Hoop alsnog op een positieve test.
Inge
Inge1971 schreef:Vandaag was mijn NOD. Gelukkig geen ongi.
Heb vanmorgen een test gedaan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
Helaas negatief.
Over een paar dagen test ik nog wel een keer mocht ongi zich voor die tijd niet laten zien.
Hoop alsnog op een positieve test.
Inge
anoniempje schreef:goedemorgen allemaal.
Goh inge, spannend joh. Zolang er geen :twisted: zijn dan is er hoop!
Erg spannend voor je. Ben benieuwd, hoop dat je zwanger bent.
Ik moet even een beetje kalm aan doen. Wil veel te snel in een keer.
Wil heel graag proberen zwanger te gaan worden en zie overal baby's kinderen, denk er
de hele dag aan.
Ben echt een beetje aan het doordrijven. Ben vorige week gestopt met de pil en de week met de :twisted: erop zitten. en ook vorige week vast gestart met foliumzuur. Nu wil ik eigenlijk wel direct met de eerste ronde beginnen, maar de afspraak met mijn man is dat we eerst eens even rustig aan doen, en kijken of mij cycles weer op gang komt enz. Dus voorlopig condoom gebruiken. Die tijd heeft mijn man ook nog even nodig om langzaam naar een zwangerschap toe te werken. Dus die geef ik hem ook, maar ik merk met veel moeite.
Erger me soms echt aan mezelf, met m'n gedachten en gevoelens. Irritant 😞
Het jij hier geen last van ilse? Jullie beginnen ook over een paar maanden toch?
groetjes
misslola schreef:anoniempje schreef:goedemorgen allemaal.
Goh inge, spannend joh. Zolang er geen :twisted: zijn dan is er hoop!
Erg spannend voor je. Ben benieuwd, hoop dat je zwanger bent.
Ik moet even een beetje kalm aan doen. Wil veel te snel in een keer.
Wil heel graag proberen zwanger te gaan worden en zie overal baby's kinderen, denk er
de hele dag aan.
Ben echt een beetje aan het doordrijven. Ben vorige week gestopt met de pil en de week met de :twisted: erop zitten. en ook vorige week vast gestart met foliumzuur. Nu wil ik eigenlijk wel direct met de eerste ronde beginnen, maar de afspraak met mijn man is dat we eerst eens even rustig aan doen, en kijken of mij cycles weer op gang komt enz. Dus voorlopig condoom gebruiken. Die tijd heeft mijn man ook nog even nodig om langzaam naar een zwangerschap toe te werken. Dus die geef ik hem ook, maar ik merk met veel moeite.
Erger me soms echt aan mezelf, met m'n gedachten en gevoelens. Irritant 😞
Het jij hier geen last van ilse? Jullie beginnen ook over een paar maanden toch?
groetjes
Hallo anoniempje,
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben 7 februari gestopt en gelijk de dag erna ongi geworden.
Wij hebben er wel voor gekozen om er gelijk voor te gaan. En we zien wel wanneer het raak is.
Van de ene kant ben je er heel erg mee bezig. En van de andere kant heb ik zoiets van we zien wel.
Misschien ook wel een klein beetje zelfbescherming.
Een vriendin van ons is bijna uitgeteld, waardoor je er ook wel heel veel mee bezig bent.
Gelukkig is er afleiding werk en kijken we uit naar het weekje vakantie volgende week!!!
Er even lekker tussenuit en genieten met zijn tweetjes!!!
Ilse25 schreef:Ik heb ook veel die kriebels en denk er heel veel aan.
Ben ook al veel dingen aan het kijken via internet enzo.
Wat voor kamertje ik zou willen, welke kinderwagen, en namen!!
Jeetje dat is best moeilijk, heb al wel een paar leuke namen 😃
anoniempje was jij nou al gestopt met de pil??
liefs Ilse
melissa1987 schreef:hallo ik ben hier nieuw en wil in 2009 net als jullie moeder worden . ik ben nu vanaf 18 jan gestopt en zou eiegenlijk gisteren ong moeten worden maar word het maar nie . wel hevige menstruatie klachten . heb iemand van jullie da ook gehad na het stoppen met de pil groetjes
melissa1987 schreef:jah bedankt voor de tip ! zal even rondkijken
maar heb ook al 2 testen gedaan alle 2 negatief dus zal even af moeten wachten . maar ben al een keer met de pil gestopt wegens andere omstandigheden en toen was mijn cyclus gewoon normaail . dus maak me best wel veel zogen
Lithaatje schreef:iedereen die nieuw is welkom!!!Zijn er ook mensen die deze week ( voornamelijk een beetje aan het eind) lekker flink aan de klus willen? ikke wel en ik hoop dat het nu raak is, zou mega zijn :)
Ilse25 schreef:hee ik ben nog niet zwanger hoor!!
Ben nog aan de pil, al stoppen we daar over een paar maanden mee.
Weet niet wie er verder zwanger zijn??
liefs ilse
Sofia schreef:@ Veldroosje: 3 Keer in de week is toch al bijna om de dag klussen? 😂 Dus jij hebt geen idee wanneer je ei komt? Bij mij moet het tussen nu en een week komen. Ik hou rekening met mijn kortste en langste cyclus, kortste was 24 en de langste 32, afgelopen maand. Vandaar dat we druk aan de gang zijn! 😂 En ik test deze maand weer met ovutesten, zodat ik een goed beeld krijg. Vorige maand had ik op dag 17 en 18 een positieve ovutest en de cyclus duurde 32 dagen (mijn langste ooit, wat misschien te maken heeft met dat ik er veel te veel mee bezig was in mijn hoofd), dus dit betekent dat mijn eisprong prcies 14 dagen voor mijn ongesteldheid heeft plaatsgevonden. Als ik straks dus een positieve ovutest heb, betekent dit dat mijn NOD precies 14 dagen later zal zijn, heb ik een beetje meer duidelijkheid wanneer ik kan gaan testen met zwangerschapstesten en misschien zo'n Ultratest kan doen en 6 dagen voor mijn NOD proberen. Ik weet nu in ieder geval dat ik vorige maand te vroeg in de cyclus heb geklust. We hebben van dag 6 t/m 12 om de dag geklust en daarna veel minder. Dit omdat ik echt alleen uitging van een cyclus van 25/26 dagen. Verderop in de cyclus hebben we veel minder geklust, dus toen de daadwerkelijke eisprong plaatsvond. Vandaar dat we nu lekker door blijven gaan tot ver na mijn positieve ovutest! 😂 Veel succes met klussen!
Possie schreef:@Veldroosje? Ik dacht te menen dat Meldena hieroo degene is die ZWANGER is? Of ben ik nu ook in de war hmm ... :?:
anoniempje schreef:Hallo silvia,
En ... Al wat gehoord.
Ben niet nieuwgierig hoor, maar moet de hele ochtend al aan je denken.
Hoop voor je dat je toch nog positief nieuws hebt gehad.
groetjes
Ilse25 schreef:Ik heb ook veel die kriebels en denk er heel veel aan.
Ben ook al veel dingen aan het kijken via internet enzo.
Wat voor kamertje ik zou willen, welke kinderwagen, en namen!!
Jeetje dat is best moeilijk, heb al wel een paar leuke namen 😃
anoniempje was jij nou al gestopt met de pil??
liefs Ilse
lady25 schreef:
ik ben nu in afwachting van mijn NOD rond de 23ste we hebben flink geklust dus ik ben benieuwd :!:
afgelopen vrijdag had ik een weeig gevoel onder in mijn buik alsof ik ongi ging worden, s´avonds bij het afvegen had ik wat slijm en heel licht wat bloedverlies. het heeft verder niet doorgezet.
liefs
sylvia22
ja heb wel gewoon een eisrpong gehad! super dus... nu kan ik donderdag testen als de nogi uitblijft.[/quote schreef:
He sylvia dat is goed nieuws, spannend nog 2 daagjes geduld. Ga je gewoon thuis testen of in het ziekenhuis met bloedtest?
Deniseee welkom hier!!