susieq12Oud lidBerichten: 3.683Lid sinds: 21 juli 2008
en waar koop je voor niet heel veel geld een goed badpak?
mama1988 schreef:hoi finaly
mooie buik, ik dacht van de week ook even terug kijken naar de begin buikfoto's moest wel lachen wat groeit het hard! wij hadden vanaf week5 elke week foto's gemaakt en nu ben ik erg blij want per weerk groeit het.
Vj: ik heb ook begonnen, maandag eerste keer geweest. Volgens mij kun je van elke week mee doen tenmiste hier wel. Wij waren met een heeel maar dan ook heel klein clubje met zijn vieren waren we, en de andere drie waren allemaal al 34 weken zwanger. dus ik was de 'dunste' 😉 nu is het 2x niet ivb de vakantie maar daarna ben ik alleen.. tot nu toe geen andere dames aangemeld.. en het is toch 35 km rijden dat zwembad dus zit nu te denken om bij ons in het dorp te zwemmen, lunch of vroege vogels... dan zijn er geen kinderen.
We deden oefening maar die kan iedereen doen was niet speciaal voor zwangere dames.
janini22 schreef:Heey meiden..
jeetje wat gaat et snel hier, ik mis een hoop als ik een paar dagen niet ben geweest 😊
Ik wilde eigenlijk ook heel graag zwemmen, maar is er eigenlijk nooit van gekomen, jammer want vooral later in de zwangerschap is het heerlijk.. Net alsof het water een bepaalde druk van je buik afhaalt ffies, fijn hoor 😊
Jullie buiken gaan snel zeg, die van jou ook he mamma1988!
En jamilah, onze buiken lijken echt onwijs veel op elkaar, wat grappig zeg..
Ik heb trouwens 1 klein streepje striae gekregen aan de zijkant door het indalen van die kleine..
niet op mijn buik zelf maar helemaal links op me heup, haast onzichtbaar, maar wel aanwezig...
Maar goed, ik heb me er best goed vanaf gebracht 😉
Vandaag weer naar de VK geweest, madammetje kan nu echt elk moment komen, ze is er klaar voor vertelde ze..
En ik ook, want nu ben ik het ook helemaal zat..
Heel leuk die buik tot op bepaalde hoogte hihihi.. kan er echt niets meer mee en heb zoveel voorweeeen ondertussen, maar doorzetten gebeurt nog niet echt..
Ben maar aan het wandelen gegaan om et misschien een klein handje te helpen.. Volgens mijn moeder helpt het hihihi..
Iemand anders ook nog ideetjes hihi?
XX Janine
janini22 schreef:@ anoniempje.. de beginweken zijn idd ook spannende weken!
Die duren ook wel lang ja want je wil natuurlijk "veilig"' zitten..
Succes en geniet van je zwangerschap!
gr. janine
Suus-wil-mama-worden... schreef:Even totaal offtopic, maar volgens mij waren hier dames... finaly??... die niet zo goed zijn in fruit eten...
Een tip van iemand die daar ook niet zo´n held in is...
Twee keer in de week maak ik een pan met bowl .... hartstikke lekker, zeker met dit weer.
Meestal met een blikje cocktailfruit, blikje mandarijntjes, blikje ananasstukje, blikje halve perzikken in stukjes gesneden en dan nog verse stukjes kiwi en plakjes banaan.... De banaan doe ik er telkens vers in omdat deze anders zo week wordt.
Nu eet ik zelfs meer fruit dan de gebruikelijke 2 stuks per dag!
finaly87 schreef:hey anoniempje.. ik lees precies in jouw verhaal wat ik 14 weken terug voelde!! Ik heb ook van 6 weken tot 12 weken zo in angst geleefd.. had ik helemaal geen reden voor, 1e zwangerschap, geen miskramen gehad ofzo, maar toch zo bang dat t nog mis kon gaan.. ik was zelfs bang om blij te zijn.. gelukkig ook veel geruststelling om me heen en mensen die zeiden dat ik positief moet denken.. ze hadden ook wel gelijk maar vond t zo moeilijk! Vooral hier lees je zo vaak dat t mis gaat.. Maar inmiddels ben ik 19 weken, bijna 20 en die angst is na 12 weken redelijk afgenomen.. heb t nog wel dat ik me snel zorgen maak en me af vraag of het wel allemaal goed gaat en goed blijft gaan.. maar dat hoort er denk ik ook een beetje bij..
Als de kleine geboren is ga je je weeer zorgen maken om andere dingen haha..
Maar, dan weet je dat je niet de enige bent! Ik heb precies t zelfde gehad als jij.. zo bang voor de teleurstelling he..
Nou meid, probeer er van te genieten!! Komt vast helemaal goed!! Hoe ver ben je nu?? 😉
Liefs xxx
ingearts schreef:ik neem elke dag zo n flesje, groente en fruit en soms zo n felsje fruit today!
ook ik ben nog niet zwanger maar mss ook n kleine tip!
janini22 schreef: Ik heb mezelf gewoon gedwongen sowieso 2 stukken fruit per dag te eten..
Ik hield er ook niet echt van, maar ik had er geen moeite mee..
Nu vind ik het zelf heerlijk!
finaly87 schreef:hey anoniempje,
ja angst overheersde bij mij ook, heb me daar ook wel beetje schuldig over gevoeld naar de kleine.. maar dat is nu wel redelijk ingehaald, blijdschap heeft nu de overhand aan angst.. die tijd zal ook jij vast krijgen! Nu ga je ook een onzekere periode in.. t gaat veel te lang duren voor je je echo hebt (vond ik dan) je wilt het liefst elke week weten hoe het nou gaat! en idd al die verhalen om je heen.. dat heb ik dus ook met mijn werk en opleiding als kraamverzorgende.. heb zelfs in mijn 14e week het onderwerp rouwverwerking mee moeten maken op school.. zit je ook niet bepaald op te wachten.. dat zal idd ook zo zijn met ziekenhuis.. Ik had mijn ouders direct verteld dat ik zwanger was, de hele wereld vanaf 9 weken 😉 en het scheelt wel als je er met meerdere mensen over kan praten inderdaad.. ik voelde me zoiezo al wat zekerder vanaf 9 weken omdat ik toen de baby weer had gezien en het hartje had gehoord.. en dat heeft bij mij ook veel gescheelt.. Ben benieuwd wanneer jouw echo is.. weet je dat al??
suus, bedankt voor je tip!! Is wel een hele goede, ga ik ook doen. In gezinnen doe ik dit dus wel al eens.. maar dan met vers fruit en bosbessensap.. maar dat kan ik ook voor mezelf doen inderdaad! haha heel goed van je dat je me daar op wijst 😉 je hebt er meteen meerdere mensen hier mee geholpen dus das weer mooi 😃
xxx
Suus-wil-mama-worden... schreef:
Maar Nadine, mijn recept voor bowl is heel simpel...
Blikje mandarijnen, blikje halve perzikken, blikje ananasstukjes, blikje fruitcocktail, verse kiwi´s en banaan bij elkaar in een pan gooien! Ik eet dan alleen het fruit, want het vocht is toch alleen maar lichte siroop...
Maar kan natuurlijk ook met vers fruit!
Regenboog schreef:mooi zeg!
ik zal binnenkort eens een foto van mijn buik maken..
nog dunner dan voor ik zwanger werd :shock:
finaly87 schreef:ja lijkt me ook balen hoor regenboog.. je groeit vast goed voor een tweeling mama!! leuk he :D
jamilah79 schreef:mooie buik hoor mama! En wat gaat het snel bij je zeg. Kan me nog herrinneren dat je vertelde weer zwanger te zijn en nu al weer zo'n eind!
liefs Jamilah
ikkewil schreef:hey mama88,
wat gaat zo'n buik hard zeg met een tweeling... Niet te geloven. Ik zou denk ik ook wel twijfelen, maar uiteindelijk komt alles goed zeg ik dan maar altijd... Hoe voel je je trouwens? Ik zou alleen 1 probleem hebben als ik een tweeling zou krijgen... het huis. Er kunnen wel 2 ledikantjes in het kamertje, maar de kast zou dan op de gang moeten...
Het wou wel meer dan welkom zijn 😊
Liefs Wilma...
ikkewil schreef:zo te lezen komt het helemaal goed met jullie 😃 geweldig zo'n huis, dat heet toch een drive in woning?
Wij hebben nu besloten om zeker nog 2 jaar hier te wonen, lekker sparen en daarna voor een huisje op de grond te gaan wonen. Als ik de keus zou hebben eerst te verhuizen daarna kinderen, dan zou ik dat doen, maar dat is nu helemaal niet haalbaar, dus nu eerst kinderen en we zien wel wat de toekomst verder brengt. Hopelijk mag ik binnenkort hier ook mijn buikie showen 😃
Liefs Wilma
jamilah79 schreef:Ik heb ook geen toegang tot Janneke's album
Janneke schreef:mijn baby wordt nu geschat op 6 pond dus das inderdaad ook wel prettig bij de bevalling! 😉
Dank je regenboog! 😉 waar is jouw buikje?
sanel schreef:Janneke schreef:mijn baby wordt nu geschat op 6 pond dus das inderdaad ook wel prettig bij de bevalling! 😉
Nu al 6 pond!!!! De mijne van de week net aan 7 en ben veel verder als jouw. Dus de kans is groot dat ie nog groter wordt hoor!!
Janneke schreef:sanel schreef:Janneke schreef:mijn baby wordt nu geschat op 6 pond dus das inderdaad ook wel prettig bij de bevalling! 😉
Nu al 6 pond!!!! De mijne van de week net aan 7 en ben veel verder als jouw. Dus de kans is groot dat ie nog groter wordt hoor!!
sanel, geschat op 6 pond als ik 40 weken ben he, ze is namelijk erg klein...op basis van de metingen die de echoscopiste heeft gedaan. Ze loopt onderaan de curve van groeien.