Jelske schreef:
@Mama2b; wij zijn het eerste gesprek met z'n tweetjes geweest, niet omdat ik niet alleen durf ofzo maar je krijgt gewoon veel informatie te horen en twee horen er meer dan een. Van te voren kregen wij een vragenlijst thuisgestuurd waarop allerlei vragen met betrekking tot jouw gezondheid, die van je ouders/broers/zussen, afwijkingen in de familie, etc. worden gesteld (deze kun je trouwens ook pas in het ziekenhuis krijgen hoor, verschilt per z.h.). Bij het eerste bezoek aan de gyn. werden deze twee lijsten (mijn man moest er ook 1 invullen) even doorgenomen. Omdat er bij ons verder geen bijzonderheden op stonden vermeld, ging hij door met het onderzoek. Mijn man kreeg een verwijzing voor het inleveren van zaad, ik mocht meteen op de onderzoeksbank plaatsnemen en heeft hij een echo gemaakt, zowel met zo'n ding op je buik als inwendig (dan krijg je een soort stokje in je vagina geschoven waarbij hij dichter bij de baarmoeder en eierstokken kan komen om ze te bekijken dan met zo'n uitwendige echoapparaat). Daarna kreeg ik wat afspraken voor bloedonderzoek; op een door hem vastgestelde dagen in de cyclus moest ik bloed laten prikken en kreeg ik een doorverwijzing voor het maken van een hcg (foto van je baarmoeder/eierstokken/eileiders). Toen dit allemaal achter de rug was kregen we een tweede afspraak bij de gyn. Hier werden de onderzoekresultaten besproken en omdat er geheel geen afwijkingen bij ons zijn gevonden waardoor ik niet zwanger zou kunnen raken, heeft hij onze mogelijkheden besproken. Eerst nog een half jaartje zelf proberen (door contrastvloeistof bij hcg willen de eileiders nog wel eens 'doorgespoeld' worden) en daarna mochten we zelf aangeven of we voor iui of ivf gaan.
Maar goed, dat is weer een traject verder, jij zit nog in de beginfase... Ik hoop dat je wat aan m'n informatie hebt en stel vooral al je vragen hier; ervaringen genoeg onder de meiden! In elk geval succes en maak je niet druk, zoals ik bij Inge ook al schreef; hou zelf het heft in handen, bepaal je eigen tempo in het ziekenhuis en doe alleen wat goed voelt!
Haha als ik het zo lees word ik nog veel zenuwachtiger 😉 Ik las dat inge een vrouw heeft.... Ik heb volgens mij een man.... Ben niet zo blij mee maar het is niet anders. Gewoon het idee dat een onbekende daar zit zeg maar vind ik al niet zo'n fijn idee.... Hoe gaan jullie daar mee om?? Mijn vriend kan niet mee (hij moet werken). Maar hij wil ook niet mee.. Dus ik moet alleen. Ik heb overgewicht en ik hoop dat ie daar niet zo moeilijk over gaat doen. Ik hoop dat het maar iets kleins is..
@ Inge hoe was het vandaag bij de gyn? Jij zit ook in het topic mag het ietsje minder zijn toch? Heeft de gyn daar nog iets over gezegd??
Veel plezier in Londen!
Nog 4 weken..... Ook dan duurt wachten lang!
Liefs