Lindy schreef:Leeuwinnetje ik heb eerst een dag met zovirax gesmeerd omdat ik dat nog had liggen. Maar ik dacht een nieuw tubetje is misschien effectiever en nu heb ik huismerk apotheker aciclovir. Zij zei dat het mocht maar in de bijsluiter staat overleg met arts of apotheker, dus dat brengt me een beetje aan het twijfelen. Lief dat je het na wilt zoeken!! Wat leuk trouwens een tweeling, wanneer kwam je er achter, met de eerste echo? Of had je het daarvoor al door? Wel een verassing zeker niet 1 maar 2. Ik heb ook af en toe het gevoel dathet een tweeling is, maar da's nergens op gebasseerd. Alleen op een droom...
X Lindy
Lindy, ik heb het nagekeken en Aciclovir mag gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap! Ze delen medicatie altijd in onder 4 catogerieen tijdens de zwangerschap, en aciclovir valt onder catogerie A, dit is de veiligste categorie, omdat er veel zwangere vrouwen dit middel hebben gebruikt, zonder dat er schadelijke effecten bij het kind zijn ontdekt.
De fabrikanten zetten vaak in de bijsluiter overleg met arts of apotheker, zodat ze zelf niet verantwoordelijk zijn.
Hoop dat je een beetje gerust gesteld bent, kan me ook wel voorstellen, dat je liever geen medicatie gebruikt als je zwanger bent.
Met de echo zijn we er achter gekomen dat het een tweeling is, maar het toevallige is, dat ik wel 1 week daarvoor had gedroomd dat ik was bevallen van een tweeling. 😃
Heb je al zelf al een echo gehad? Wie weet komt je droom ook wel uit? 😉