Shanna38 schreef: Heeft één van jullie een tip om veel luchtbelletjes te voorkomen wanneer je de spuit vult?
Groeten van Shanna
vaak zit in de spuit al een beetje lucht zodat je wanneer je begint met opzuigen al lucht in de spuit hebt, dit kun je sowieso wegkrijgen door zeg maar eerst een beetje op te zuigen en dan het spuitje weer in de ampul leeg te drukken en dan opnieuw op te zuigen.
Bij het wegtikken kun je een pen gebruiken of de spuit in je ene hand in een vuist te houden en deze vuist tegen je andere hand te slaan (oei..lastig om dit uit te leggen)
zorg wel dat je altijd iets ruimte bovenin de spuit hebt waar de lucht heenkan.
soms kun je de spuit ook een beetje draaien/kantelen dat de vloeistof langs de zijkanten golft en zo de luchtbelletjes opneemt.
Wat betreft het breken... staat er een stippetje op? zoja, dat is het zwaktste deel van de hals, als je dit stipje naar je toe houdt kun je de ampul makkelijk breken->ook naar je toe.
Weet nog wel als leerling dat ik het heel eng vond...nu is het dagelijks werk en gebruik ik alleen m'n blote handen.
snap je het een beetje???
@Roosie, wat een verhaal over de vrouw met al die pogingen...dat je de moed, kracht en hoop nog kunt opbrengen...
Wat betreft de IUI qua vergoedingen is dit volgens mij onbeperkt hoor, het is vaak de beslissing van het zkhs dat er gestopt wordt, maar ik ken iemand die nu met haar 11e IUI bezig is...
Bedankt voor je verslagje van de acupunctuur, fijn dat je er een goed gevoel over hebt en dat het zo'n positieve ervaring was. Hoop echt dat het z'n vruchten gaat afwerpen.
Moet nog wel even goed gaan teruglezen hoor...best veel geschreven 😮 😃
ps. ik blijf enorm last houden van m'n (.)(.) hoor...jeuk!! en ik kan niet krabbelen :shock: en als lief er maar naar wijst 😮 (moeilijk voor een (.)(.)man om ervan af te blijven :mrgreen: )