@Carmen succes met de echo vandaag!!! Wat spannend meis, ik hoop dat je vele mooie eitjes te zien krijgt! Ben benieuwd hoe je op de nieuwe hormonen reageert.
@Shan, fijn dat het goed met je gaat! En je boft dat je maar 1x hoefde over te geven. En morgen je 1e echo!!!
Wow wat gaaf zeg van die bon! Dat is idd een super teken dat alles goed is en komt!!! Je zit echt in een positieve energie stroom, blijf er maar lekker in staan!
En wat die prenatale diagnostiek betreft. Een vriendin van me had een nekplooi meting gedaan en het resultaat week af van het gemiddelde of zoiets. Ze waren erg aan het piekeren geweest om wel of geen punctie te laten doen, maar ze zei we houden al van dit kindje en we willen het risico op een miskraam niet. Uiteindelijk heeft ze een mooie gezonde dochter ter wereld gebracht. Ze is wel 5 jaar jonger dan jij bent, maar ik vertel dit dat een nekplooimeting ook niet altijd alles zegt. Enige is dat jullie op je eigen gevoel af moeten gaan.
Maar ook wat Hoop zegt een gehandicapt kind verzorgen is heel wat, het gaat je hele leven bepalen.
Sterkte in deze beslissing meis, maar eerst op naar jullie 1e echo!
Ik heb er eigenlijk nog niet met manlief over gehad mochten wij zwanger worden. Onze focus ligt op zwanger worden en dan zien we wel verder.
Ohja over die chromosoom afwijking. Mijn de man van een vriendin van mij had dat in zijn zaad, met gevolg 3 miskramen maar uiteindelijk wel een dochtertje met klompvoetjes. Ze hebben geluk gehad, want klompvoetjes zijn goed te verhelpen en het kind loopt nu ook parmantig rond.
@Wieke, wat super gefeliciteerd met je kindje! Wat fijn dat je even langs komt om dit verhaal te vertellen!!! Shan hier heb ik je denk ik wel wat aan! Inderdaad stapje voor stapje! Zo ben je ook de IUI behandelingen en ICSI in gegaan!
@Hoop wat balen zeg van je bloedingen, hopelijk stopt het snel! Succes met je sollicitatie op die vacature, hou het maar goed in de gaten idd. Balen zeg dat je met pinksteren moet werken!
Ja apotheek pijnacker komt me bekend voor daar komen mijn kruiden ook vandaan! En ik heb ook kruiden die met damp te maken heeft, die kruiden smaken het minst lekker. De kruiden die ik slik tussen eisprong en ongi tijdens IUI/IVF vind ik het lekkerst.
Klinkt goed zeg je acupunctuur en massage, je was lekker ontspannen!
@Jersey, wat lekker zeg die zwangerschapsverlof weken tussendoor, wist niet dat, dat ook kon zo.
@Jelske veel klusplezier!
(kopie IUI topic)
Nou hier ben ik dan eindelijk met mijn verslagje hihi.....
Gisterenavond was ik erg moe, ben ook niet gaan sporten terwijl ik nog wel net mee had kunnen gaan.
We hebben een fijn gesprek, ik besef ook iedere keer dat ik erg blij ben met onze gyn.
Ze heeft ons alles geduldig en duidelijk uitgelegd en nam ook echt de tijd voor ons. We hebben een mooi schema gekregen met wat en wanneer er gaat gebeuren en wanneer ik wat in moet nemen. Ook haar uitleg op papier kregen we mee. We moeten ons ook op hiv nog laten testen, maar het was zo druk in het ziekenhuis, dat doen we een volgende keer. De gyn zei als het maar voor de punctie gebeurd is, verder maakt het niet uit.
De gyn begon dus ook over de 2 bakjes waar manlief zijn kwakkie in moet doen hihi......ik had hem dat al gezegd toen ik dat van jou las Kaka, was hij daar ook op voorbereid. Hij kreeg wel een rood hoofd hihi..... Thuis heb ik hem gevraagd of hij dat wel ziet zitten, hij zei resoluut van wel, ben benieuwd hihi.....De gyn vertelde ook waarom, na de 1e 2 stoten komt er een bepaald vocht vrij wat een negatieve invloed heeft op het zaad, het is daarom zaak om dat zo snel mogelijk te scheiden. Normaal scheidt het lichaam van de vrouw dat af, maar omdat het proces nu anders gaat dus niet.
We schrokken hoeveel puregon ik moet gaan prikken 200 eenheden!
We gaan eerst kijken hoe dit zal gaan, ze zei als het te hard gaat kunnen we het altijd nog minderen. Deze hoeveelheid is ook bepaald aan de hoeveelheid (125 eenheden) toen ik ineens 7 follikels had.
Het streven is 5 tot 10 follikels, als het 3 follikels zijn dan is het zonde om een ivf-poging te doen, dan krijgen we een IUI. Dat vond ik erg fijn om te horen!
Ik heb ook gevraagd hoeveel kans je gemiddeld hebt op een cryo, ze zei gemiddeld heb je 2 a 3 cryo´s en gezien mijn geschiedenis is haar vermoeden dat ik daar wel kans op heb, ook fijn om te horen.
Wat ik het moeilijkst vind is het bepalen hoeveel embryo´s we terug laten plaatsen. Ze vertelde dat een baarmoeder niet gemaakt is op het krijgen van een tweeling. En vroeger plaatste men alle embryo´s terug, vandaar de zovele meerlingen, nu is dat flink teruggebracht. Ze vertelde ook dat bij de meeste ivf-tweelingen wel complicaties optreden zoals vroeggeboorte e.d. Zij adviseerde om de 1 poging 1 embryo terug te laten plaatsen en bij de volgende poging indien nodig dit weer te bespreken. Of waar ik me toch denk ik met nog enige twijfel het meest voor voel is een tussenoplossing. Afhankelijk van de kwaliteit van de embryo 1 of 2 terug te laten plaatsen. Daar was mijn man het ook mee eens, hij zei ik zou er geen 2 doen. Toch blijf ik er veel aan denken...........
We gaan in ieder geval eerst naar de info-avond en gaan dan pas die contracten invullen.
We hebben ook het verhaal van mijn kennis van 9 ivf aangehaald, zo zei ze die heeft dan al heel wat ervaren! Ik vertelde over dat bij de laatste miskraam de diagnose was dat haar baarmoeder te klein was. En dat ik bij mijn vorige huisarts in mijn andere woonplaats te horen had gekregen tijdens het maken van uitstrijkje ik een kleine baarmoeder had. Ze zei het is niet te zeggen hoever je baarmoeder kan uitrekken. En bij een uitstrijkje is een baarmoeder niet goed te zien, die diagnose had ze nooit mogen stellen. En ze denkt dat het een verlegenheidsdiagnose was van mijn kennis, waarom het een miskraam werd. Ook zei ze, we hebben veel echo´s bij je gemaakt, als we zoiets geconstateerd hadden, dan hadden we dat al lang gezegd. Ik zei dat ik daar wel van overtuigd was, maar dat ik er toch mee in mijn hoofd liep door dat verhaal van die kennis. Ze kon zich dat voorstellen en zei dat hebben we dan nu de wereld uit geholpen!
Toen gingen we ook de planning bekijken, zegt ze ineens juni zit al vol!
Ik zei dat we al ingepland staan op 10 juni, toen keek ze en zei opgelucht inderdaad ja, dat hebben we met vooruitziende blik gedaan!
Met de hele lijst aan medicijnen naar de apotheek gegaan, daar was het ook druk en het klaar maken van alles duurde ook effe. Paracetamol en Utrogestan worden niet vergoed. En hier deden ze niet moeilijk Kaka, €6,10 betalen en we kregen alles mee.
Daarna weer met een hoofd vol info terug naar mijn werk.
Nu mijn volgende ongi afwachten, dan een afspraak maken voor een echo om te kijken of alles er rustig uit ziet en dan mag ik beginnen met prikken. Ik las in de papieren dat er geadviseerd wordt tussen 16.00 en 20.00 te prikken, dat wordt soms effe plannen, maarja alles voor het goede doel.
Eerst maar klussen met pinksteren, hopelijk kunnen we dan alsnog de hele tas met hormonen terugbrengen!
Vandaag werk ik thuis, wel even lekker, kan dan toch even bijkomen van gisteren. Ook al had ik me goed ingelezen, we kregen toch veel info op ons af en het wordt dan ook ineens werkelijkheid als je zo´n afspraak hebt.
Met Balou de poes gaat het goed, ze is echt opgeknapt van die druppeltjes in haar oren, ze staan weer flink overeind. Ze is ook iets opgewekter! Ik maak wel de kuur af, want het kan ook ineens terugkomen.
Met mijn oksels gaat het ook ietsje beter, het schrijnt niet meer zo.
Liefs Roosie