lindastars schreef:Bedankt voor de rectie Nadine. Ik heb ook wat op internet gerommeld maar helaas is de informatie over ondergewicht tijdens zwangerschap niet bepaald actueel. De enige wat ik heb gevonden is dat het toch kans op miskraam vergroot. Maar dan kan je al heel vroeg met de zwangerschapsvitaminen beginnen. dat heb ik ook gedaan, zo,n 6 maanden voordat ik zwanger raakte. Misschien heeft het toch het verschil gemaakt.
Ook mijn moeder is met jaren te dun geworden maar al nadat ze kinderen heef gekregen. Mijn nicht is ook altijd behoorlijk dun geweest en toch nog tweeling hekregen.
Ik zelf ben nooit DUN geweest. Korte rokjes heb ik nooit kunnen dragen maar dik was ik ook weer niet. Dus het ondergewicht zie ik als een soort ziekte waar ik niet af kan komen. Mijn diepste punt was een paar jaar geleden toen ik onder 50 kg zat. Normaal zou ik nu niet zoveel piekeren met mijn momentele gewicht
maar omdat ik nog een kindje wil verandert het weer alees.
Heb je al geprobeerd om zwanger te worden?
Als dit in familie ligt en jou moeder toch normaal zwanger is geworden dan is de kans groter dat jou ook gaat het lukken. In ieder geval ik wens je veel veel succes 😊 .
Misschien kan je huisarts je toch wat geruststellen, dat heeft bij mij iig gewerkt. 😊
Mijn vriend en ik gaan er deze maand eigenlijk pas echt voor. Anderhalve maand geleden ben ik gestopt met de pil.
En korte rokjes? Die draag ik niet zo graag, omdat ik van die spillebenen heb 😉
Voor mij persoonlijk maakt ondergewicht niet zoveel uit, maar idd voor een kinderwens vind ik het ineens wel heel belangrijk. Ik slik al een jaar multi-vitamine, maar ben er niet van aangekomen.
Goed nieuws: mijn moeder heeft vier :!: gezonde kinderen gekregen! en was idd ook zo slank als ik 😉 Bij mijn geboorte woog ik 4kg!
Ik was vroeger niet zo regelmatig, dus ik verwacht dat het wel even duurt voordat het raak is. Ik denk trouwens dat die onregelmatigheid geen verband houdt met mijn ondergewicht.
Ik weet niet of het voor jou ook zo werkt, maar: hoe drukker ik me maak, hoe meer ik afval. Dus ik probeer me bezig te houden met andere dingen.
Als je maar in de gaten houdt dat je gezond eet en leeft. En het schijnt dat je baby al het goede uit jouw lijf pikt, dus die krijgt wel wat die nodig heeft. Succes!