RivieraOud lidBerichten: 412Lid sinds: 1 januari 2005
Voor mij zijn het nu de ovutest dagen. Ik voel geen ei eraan komen ofzo en ik heb ook (nog) geen cerfixslijm. Ik wacht dus ook nog even met testen. Wel weer klussen vanavond want je weet nooit!
limburgs maedje schreef:Hoi!
Wij zijn ook net aan ronde 1 begonnen. Ben 29jr en wel al 2jr geleden met de pil gestopt omdat ik, om meerdere redenen, gewoon alles wat niet natuurlijk in mijn lijf hoort eruit wilde hebben.
Mijn vriend (bijna man, want we trouwen over 3 weken!) is al langer aan kinderen toe, ik wou ze ook altijd graag, maar was er eerder nog niet aan toe. Nu wel 😃
Had alleen niet gedacht dat het me zo bezig zou houden, ben nogal nuchter van aard. En ik had zeker niet gedacht dat ik me op een forum als dit zou inloggen! Maar het praat wel lekker zo anoniem. Had me voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn en we realiseren ons goed dat het niet vanzelfsprekend is. wie weet, is het voor ons niet weggelegd. Maar we gaan er volop voor 'klussen' (heb wat blogs en forums bekeken en dit is dan de benaming blijkbaar... 😮 ) Het is raar, maar nu we de 1e klusronde erop hebben zitten gaat er best veel door me heen. Zou het raak zijn of niet, hoe lang zouden we moeten klussen? Heb deze week een opgeblazen gevoel, voel me niet lekker en heb pijnlijke borsten... ontpillen zal het niet zijn want die fase heb ik al gehad... maar 1e keer raak zal het ook wel niet zijn, dat zou wel heel erg toevallig zijn, want heb niet eens goed mijn cyclus bijgehouden en hebben dus maar wat aangekloot. Ik gooi het maar op psychische toestand en een biologische klok die blijkbaar ineens in gang is gezet :shock: Nooit gedacht dat het zover met mij zou komen 😉
In mijn omgeving worden de laatste maanden kinderen op de wereld gezet... niet normaal. Wel super leuk! Zitten natuurlijk allemaal in dezelfde fase. En de verhalen zijn heel wisselend. Van 1e ronde raak, tot 8jr en met hormonen en kunstmatig weet ik veel. Hopelijk lijk ik op mijn moeder... mijn vader zegt altijd 'ik hoefde maar naar haar te kijken of het was al raak' Hij heeft dus veel voorpret gemist 😉 Wij gaan voorlopig van de voorpret genieten en zien wel waar het schip strand. Ondertussen af en toe eens op deze site kijken, want verhalen van 'lotgenoten' zijn toch wel fijn.. :)
Fiemo schreef:Bij mij weet bijna iedereen het al terwijl ik net 4 weken ben hahaha... Ik kan het niet voor me houden en wil het ook niet. Ben behoorlijk emotioneel aangelegd en als het mis zou gaan dan wil ik mijn verdriet ook kwijt kunnen.
Mijn zus wist het 20 sec nadat ik de zwangerschapstest had gedaan. Ik heb samen met haar de 5 min afgewacht.
Mijn vriend kreeg ik niet gelijk te pakken, vandaar.. die is wel gelijk naar huis gekomen toen hij terugbelde. 's avonds mijn schoonouders en een vriendin gebeld, de volgende dag 2 andere vriendinnen. Vrijdagaaf heb ik bij mijn ex-vriend gegeten en heb het hem ook verteld en ook 4 collega's waarmee ik werkte dit weekend.
Ik werk ook met een pittige doelgroep en veel agressie en ik kan me voorstellen dat het voor hen fijn is om te weten dat ik zwanger ben en misschien anders ga reageren.
Gelukkig ben ik volgende week vrij. Ik wil het daarna gaan vertellen tegen mijn leidinggevende, we zien wel...
mjaa schreef:Bij mij weten alleen jullie dat we proberen zwanger te worden. Mijn vriend wil graag dat ik het niet vertel. Vind het zelf wel lastig, maar ook wel weer heel leuk om dan het nieuws te brengen als het wel zover is. Ik weet van mezelf dat ik anders nergens anders meer over praat, haha.
Maar trouwens, ben nu op dag 8 van mijn nog onbekende cyclus... was vrijdag van ongi af, maar vandaag ineens niet meer??? Weet nog niet of het doorzet. Hebben meer mensen dat gehad met hun eerste stopperiode, of heb ik weer vage verschijnselen?? Ben nog nooit echt lang ongi geweest, dus vandaar mijn vraag.
En wat leuk weer al die nieuwe mensen die gestopt zijn! Zo merk je met hoeveel we eigenlijk wel niet zijn he :P
mjaa schreef:Hé meiden,
al iemand zwanger??? Wat zijn we ineens stil op dit forum.
Ik heb lekker geklust van het weekend. Vandaag beetje pijn in mijn onderbuik. Miss wel mn ovu?? Tis de eerste keer, dus weet het allemaal nog niet zo goed. Zit wel op dag 15 vandaag, dus het zou zomaar kunnen.
Iemand nog ander nieuws??
xxx
Denise1986 schreef:Hoi Allemaal,
Mijn naam is Denise, 23 jaar en wij hebben net dit weekend echt besloten om er voor te gaan! Zit nu in mijn laatste stopweek.
Ik heb veel vraagjes en hoop veel antwoorden op dit forum terug te vinden!
Na ruim 8 jaar de Diane pil geslikt te hebben hoop ik snel zwanger te worden, door hier te lezen schijnt dit vrij lastig te zijn. Hebben jullie handige tips om eventueel een zwangerschap te bespoedigen?
Vandaag ook gestart met het slikken van foliumzuur en begonnen met het opletten op van wat ik eet en drink. Geen koffie, dit schijnt dus niet goed te zijn voor de bevruchting. Verder weet ik eigenlijk vrij weinig of dit soort handigheden. Hebben jullie tips? Dat zijn deze altijd welkom!
Groetjes Denise
helen schreef:hoi denise,
welkom!
wat wil je allemaal weten?
Riviera schreef:Denise1986 schreef:Hoi Allemaal,
Mijn naam is Denise, 23 jaar en wij hebben net dit weekend echt besloten om er voor te gaan! Zit nu in mijn laatste stopweek.
Ik heb veel vraagjes en hoop veel antwoorden op dit forum terug te vinden!
Na ruim 8 jaar de Diane pil geslikt te hebben hoop ik snel zwanger te worden, door hier te lezen schijnt dit vrij lastig te zijn. Hebben jullie handige tips om eventueel een zwangerschap te bespoedigen?
Vandaag ook gestart met het slikken van foliumzuur en begonnen met het opletten op van wat ik eet en drink. Geen koffie, dit schijnt dus niet goed te zijn voor de bevruchting. Verder weet ik eigenlijk vrij weinig of dit soort handigheden. Hebben jullie tips? Dat zijn deze altijd welkom!
Groetjes Denise
Hoi Denise,
ik heb ook de Dianepil 8 jaar geslikt en zit in ronde 1. Spannend allemaal he!Als tip heb ik: stoppen met roken (als je dat doet), geen cola drinken, veel informatie zoeken en klussen hihi..En probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat gaat mij helaas niet goed af.. :|
Kiwi schreef:He tinkergek,
Ja, ik weet dat het na een dag geen zin meer heeft, maar ik weet natuurlijk niet exact wanneer mijn eisprong plaatsvindt; de ovulatietest was vanavond positief, dus dat betekent dat mijn eisprong in de komende 24-48 uur plaatsvindt. Dat kan nu zijn, maar het kan ook over 48 uur zijn. Dus als ik morgenavond weer klus (over 24 uur) dan zijn er continu van die kleine zwemmers aanwezig, er vanuit gaande dat ze 2 dagen leven.
Klopt toch? :roll:
Hee, maar spannend, dag 28! Ik hoop op goed nieuws!
tweety1982 schreef:hey welkom denise, je leest idd veel tips, het scheelt wel allemaal. koffie is idd slechter. ik ben zelf ook gestopt, heel af en toe een bakkie 😛
Hey am succes joh en ik hoop dat het allemaal gaat lukken ivm met die familie omstandigheden, even goed je cyclus opschrijven 😊
wendy; haha ik heb dat ook wat jij zegt, je hoop dat je snel zwanger word en gaat er rekening mee houden in je planningen. Ik ga begin sept naar europark, hoop grote achtbanen, stiekem hoop ik dat ik er niet heen mag omdat ik dan zwager zou zijn, ik ben dan wel al half jaar bezig, hoewel ik europpark eg leuk vind :0 toch ga ik liever niet:P
ieniepienie: leuk dat je gaat trouwen gefeliciteerd. Ik hoop ook voor je, dat zou mooi zijn:) ideale droom. ik ben al bijna twee jaar getrouwd dus het zal bij mij helaas pas in het 3e jaar vallen. Succes meid en een hele fijne dag!!
hier nog niets veranderd, ik hoop op positieve testen voor jullie :)
Fem85 schreef:He Milou, inderdaad je bent nog erg jong, maar ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt en dat is het belangrijkste.
Ik wens je veel succes met zwanger worden.
Denise; Mij werd ook verteld dat het beter was om het 3 maanden veilig te doen, maar daar ben ik veel te ongedulig voor en belde de doker, die zei mij dat het niet uit maakte en dat ik gewoon kon gaan beginnen. Wel licht de kans op een tweeling wat hoger. Maar daar ging ik het niet voor laten want 9 van de 10 keer is het toch niet de eerste keer raak.
Maar het blijft je eigen keuze ;)
milou de jong schreef:hee,
schrik aub niet van mijn leeftijd. maar ik en mijn vriend zijn een maand geleden ook begonnen. en ik heb nu al echt zo'n gevoel dat het gelijk raak was, ik weet alleen niet of dat kan. ik zou het wel echt super vinden. ik ga zaterdag de spannende week in van ongesteld of niet. ik hoop natuurlijk dat ik het niet word. ik wilde eigenlijk zaterdag ook al een test gaan doen, gewoon even kijken wat er uit komt. en dan maar afwachten. ben echt heel erg zenuwachtig.
dat zal iedereen wel zijn denk ik.
veel suc6 iedereen.
HOOP schreef:Hoi allemaal,
Ook wij zijn net begonnen...dit wordt voor ons de 2e keer wachten op zwanger zijn of de NOD. Ook ik had zoiets van we zien het wel...maar dat viel idd tegen...allerlei dingen opzoeken, lezen, berekenen...We willen het nog voor ons houden dat we ermee bezig zijn...ik vind het wel moeilijk om mijn mond te houden...dus ben blij dat ik nu mijn verhaal hier wat kwijt kan...
Dus ook voor jullie HOOP
bye HOOP.
Denise1986 schreef:HOOP schreef:Hoi allemaal,
Ook wij zijn net begonnen...dit wordt voor ons de 2e keer wachten op zwanger zijn of de NOD. Ook ik had zoiets van we zien het wel...maar dat viel idd tegen...allerlei dingen opzoeken, lezen, berekenen...We willen het nog voor ons houden dat we ermee bezig zijn...ik vind het wel moeilijk om mijn mond te houden...dus ben blij dat ik nu mijn verhaal hier wat kwijt kan...
Dus ook voor jullie HOOP
bye HOOP.
Welkom Hoop,
ik ben ook net nieuw en net zo er mee bezig als jij.
Wij willen het ook als een verassing houden en zo doende ben ik maar gaan speuren op het internet en hier terechtgekomen! Het leuke is dat je hier iedereen vind die hetzelfde doorgaan als jij!
En voor iedereen hoop je het mooiste geluk van de wereld!
Gr. Denise
HOOP schreef:Denise1986 schreef:HOOP schreef:Hoi allemaal,
Dus ook voor jullie HOOP
bye HOOP.
Welkom Hoop,
ik ben ook net nieuw en net zo er mee bezig als jij.
Wij willen het ook als een verassing houden en zo doende ben ik maar gaan speuren op het internet en hier terechtgekomen! Het leuke is dat je hier iedereen vind die hetzelfde doorgaan als jij!
En voor iedereen hoop je het mooiste geluk van de wereld!
Gr. Denise
Hoi Denise....
Ja idd, zo ben ik ook hier terecht gekomen...Je wil van alles weten en je wilt het eigenlijk delen met iemand....Met je partner kan je het er over hebben, maar dat is anders..
Zowel mijn schoonfam. als mijn eigen fam. vragen ook elke keer wanneer ze een neefje of nichtje kunnen verwachten...Ik wil het gewoon als het ECHT zover is.. het dan op een leuke manier te vertellen...misschien duurt het nog wel jaren..je weet het niet!
Hoe lang zijn jullie al bezig denise?? succes!!
Gr HOOP
tinkergek schreef:ik ben niet zwanger
ben afgelopen vrijdag ongi geworden
dus we gaan op naar de volgende ronde.
iedereen succes verder
Denise1986 schreef:tinkergek schreef:ik ben niet zwanger
iedereen succes verder
Hoi Tinkergek,
Wat jammer! Zijn jullie al lang bezig?
Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken!
groetjes Denise
tinkergek schreef:Denise1986 schreef:tinkergek schreef:ik ben niet zwanger
iedereen succes verder
Hoi Tinkergek,
Wat jammer! Zijn jullie al lang bezig?
Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken!
groetjes Denise
nee we zijn niet lang bezig dit was de eerste ronde dus komt van zelf
HOOP schreef:@ denise: Ook dat hebben wij wel, dat ze er naar vragen en ik klets me er onder uit...het werkt nog steeds, hhahah....het idee dat we waarschijnlijk gaan gebruiken...is de echo op een taart laten zetten met de tekst dit is ons kindje of iets dergelijks...We willen iig wachten totdat het uit de "gevaren"zone is....wanneer willen jullie het vertellen??
Dit wordt onze 2e ronde en 1e kindje....hopelijk hoeven we niet lang te wachten op dat 1e kindje...ben er zo klaar voor!! wil al vanaf mijn 18e mama worden...(was toen ook nog niet echt handig, maar als het zo was geweest...)
liefs HOOP