Echt super van jullie !!! Ik vind het zo knap !!
Ik mag niet klagen met 1,65, 63 kilo en BMI van 23,12.
Maar ik heb erg ook veel voor gedaan de aflopen 3 jaar.
Ik woog nl 89 kilo. :shock:
Ik ben de afgelopen jaren 30 kilo afgevallen en mijn man 26 kilo. Op ons huwelijk woog ik 58 kilo. Dat is nu iets opgelopen en nu vind ik 60 kilo prima. Dus 3 kilootjes eraf weer.
Dus echt uit eigen ervaring hier mijn tips:
- Ga niet lijnen/dieet, maar verander je levenstijl. Lijnen hou je niet (lang) vol.
- Gem. 1 kilo per maand afvallen is gezond afvallen, de rest gaan te snel voor je lichaam en komt er vroeg of laat weer aan, en dat is zonde. Hoe meer overgewicht des te sneller het afvallen (eerst) gaat
- Ga sporten ! Lijnen/dieet/gezond leven zonder sporten werk gewoon niet (geloof me, heb het geprobeerd) Hoe meer je dingen doet die je haat/zwaar vind des te meer profijt ! Maar kies wel dingen die je vol kunt houden.
- Kennis is macht ! Weet wat je eet, hoeveel calorieen het bevat. Kijk hiervoor bv op
http://www.caloriechecker.nl/productche ... voer.html#Ik at toen ik echt wilde afvallen 1300 Ckal. Je ziet hier zo hoeveel iets is, en wat je nog mag eten. Kies zoals je je kinderen eten zou willen geven. Dus niet alleen 1300 Ckal zoet, maar ook geen 1300 kcal wortels.
- Balanse dag ! Ga niet vol uit, maar als je eens een BBQ/taart/feestje/uit eten etc hebt, houd er dag dag ervoor en/of erna rekening mee, en eet minder.
- Leer verstandig te kiezen:
volkoren boterham (77) + Licht boter (9) + strooikaas (5) = 91 Kcal
witte boterham (91) + boter (37) + kaas 45+ (78) = 206 Kcal
Digestive koekje (72) of Cafe noir koekje (42)
Glas cola (98) of glas cola licht (0)
- Weeg je maar 1 x per week op dezelfde tijd, bv s'ochtends na de wc.
HEEEEEEL VEEEEEEL succes !