Mama2b schreef:Friend jij bent echt goed bezig zeg! Hoe doe je dat??
Ik kan het ook ff niet zo goed opbrengen allemaal ik weet wel dat het moet maar ik heb de afgelopen dagen een beetje last van eetbuien :oops: Probeer het deze week weer op te pakken. En dan volgende week weer wegen want dat is nu toch niks :oops:
Liefs
Het is rottig om te zeggen misschien, maar pure wilskracht :oops:
Ik had in december toen ik naar de dietiste ging de knop wel gevonden, alleen nog niet omgezet en ging er dus niet veel vanaf.
Toen kreeg ik begin mei te horen van de gynaecoloog dat ik vermoedelijk PCOS had en dat ik af moest vallen.
Dat was zo'n klap in mijn gezicht dat ik naar huis ben gegaan, twee dagen heb lopen mokken en toen is de knop ook omgegaan.
Ik loop nu 6 dagen in de week 5 kilometer, gewoon lopen, niet hardlopen ofzo.
Ik doe dit samen met mijn man, hij steunt me, ookal heeft hij het niet nodig.
Als we een keer geen zin hebben om te lopen of het is een regenachtige dag, dan gaan we 45 tot 60 minuten fietsen.
Eén dag in de week is vrij, dan doen we niet echt aan beweging.
Daarnaast is mijn eetpatroon drastisch veranderd.
Ik heb in december een uitdraai gekregen van de dietiste en daar houd ik me nog steeds aan en het gaat steeds makkelijker.
Ik geef er nu wel een beetje mijn eigen draai aan, maar dat mag van haar.
Ik maak bewustere keuzes als het gaat om voeding en ik kan makkelijker van "slechtere" dingen afblijven.
Ik beloon mezelf ook weleens hoor, dan neem ik bijvoorbeeld een handje chips en geniet hier dan intens van.
Afgelopen weekend heb ik een stukje appeltaart genomen en hij was heerlijk 😃
Ik let er dan op dat ik verder niet veel andere dingen hapjes neem.
Het gaat om de juiste keuzes maken en die knop niet alleen vinden, maar ook omzetten.
Zorg ervoor dat jij jezelf het belangrijkste gaat vinden.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het me moeilijker lijkt als je maar een paar kilo kwijt hoeft te raken en eigenlijk een redelijk gezond gewicht hebt van jezelf, dan dat je er redelijk wat kwijt moet raken zoals ik :oops:
Ik ben als kind nooit dik geweest en mijn lichaam is het dan ook niet gewend, misschien dat het daarom ook wat sneller gaat.
En wat ik je absoluut afraad is het lijnen met allerlei dieeten zoals Sonja Bakker ed.
Het werkt wel hoor, alleen komt het er snel weer aan omdat je ook veel te snel afvalt.
Bij mij gaat het niet hard, maar ik denk maar zo, het is er ook niet binnen een half jaar aangekomen, dus het zal er ook niet binnen een half jaar afgaan 😉