MilaOud lidBerichten: 8.663Lid sinds: 27 juni 2008
zo ik heb vandaag de eerste spuit gezet, dus het kan beginnen voor ons, morgen weer het ziekenhuis bellen voor een afspraak
Babii schreef:@ Hoop, waarom is de IUI mislukt???
sylvia22 schreef:ik had de keus 's morgens of 's avonds, maar hun willen dat als ik de pregnyl spuit heb gezet.. 36 uur later ga vrijen.
sylvia22 schreef:
en de pregnyl moet je op het zelfde moment spuiten als dat je de puregon altijd spoot schijnt.. :?
en 's avond vind ik zelf ook een belemmering om te spuiten, want het moet op hetzelfde tijdstip en ik werk onregelmatig en nu kan het wel na een avonddienst, maar als ik weer een ochtenddienst heb wil ik optijd naar bed.. en als ik een feestje heb of wat anders, moet ik op een bepaald tijdstip weer thuis zijn om te spuiten, want je kan het ook niet meenemen in je tas, want het moet bewaard blijven in de koelkast..
om deze twee redenen spuiten ik 's morgens :)
sylvia22 schreef:ik had de keus 's morgens of 's avonds, maar hun willen dat als ik de pregnyl spuit heb gezet.. 36 uur later ga vrijen.
en als ik hem 's avonds zet, dan moeten we 's ochtends vrijen en aangezien we onregelmatig werken, kan dat niet altijd.
en als we hem dan 's ochtends zetten dan kunnen we de volgende dag 's avonds vrijen.. Volgens hun maken we als we 36 uur na de spuit vrijen de meeste kans.
en de pregnyl moet je op het zelfde moment spuiten als dat je de puregon altijd spoot schijnt.. :?
en 's avond vind ik zelf ook een belemmering om te spuiten, want het moet op hetzelfde tijdstip en ik werk onregelmatig en nu kan het wel na een avonddienst, maar als ik weer een ochtenddienst heb wil ik optijd naar bed.. en als ik een feestje heb of wat anders, moet ik op een bepaald tijdstip weer thuis zijn om te spuiten, want je kan het ook niet meenemen in je tas, want het moet bewaard blijven in de koelkast..
om deze twee redenen spuiten ik 's morgens :)
Babii schreef:Nee, ik heb de vorige keer om 19.00 uur in de avond me injectie gehad 😊 Moest er speciaal voor terug in de avond naar het ziekenhuis :).
En denk dat je zodra je een positieve ovu test altijd goed zit ;). Want dan springt je eitje binnen 24 tot 36 uur.... Hou nu maar 36 uur aan i.v.m. die injectie hihi..
Babii schreef:Ja dat kan inderdaad, maar het kan ook 2 dagen achter mekaar. Althans dat wordt geadviseerd in de gebruiksaanwijzing.
Op de dag van de injectie klussen en de dag erna, of insemineren.
Dus ik doe het denk 3 dagen (heb ik hem altijd te pakken hihi). Raade je gyn niet aan te tempen? Ik moet dat blijven doen :(
Babii schreef:Zaad van mijn man is goed, dus dat maakt helemaal niks uit volgens de gyn.
Het staat zelfs in de gebruiksaanwijzing om op de dag van de injectie te klussen en de dag erna. Normaal insemineren ze ook 2 dagen achter elkaar.
Nou als ik die 2 dagen klus, kan de 3e er ook wel bij :P.
Babii schreef:Dat is goed hoor Sylvia ;). Anne sekste toch ook elke dag ;). Die is ook zwanger :D!
Sabien84 schreef:Ik heb een beetje een vreemde vraag maar stel hem toch gewoon.
Ik ben deze week begonnen met Provera. Dinsdag 1e pil zaterdag de laatste. Gisteravond had ik heeeel licht bloedverlies. Vandaag de hele dag vies oud bruin bloed verlies, maar alsnog maar heel weinig. (nog niet eens genog om een inlegkruisje te gebruiken. 1 of 2 keer extra naar het toilet was meer dan voldoende) Dat bruike bloedverlies vind ik vreemd omdat ik nu dankzij de provera voor het eerst korter dan 2 maanden ben. Ik vraag me nu af. MOet ik vandaag dan evengoed gewoon als cyclus dag 1 zien en donderdag met clomid beginnen?
Sabien84 schreef:oke, bedankt oor de snelle reacties.
Ik voel me zo'n muts als ik om zoiets naar de gyn ga bellen 🤓
Maar dat ga ik dan maar wel morgen even doen.
Sabien84 schreef:hahaha, nou dat is dus om en nabij NU :roll: Kom ik net op het toilet achter. :lol:
Babii schreef:Hoi Ier,
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt ;).
Je moet 10 dagen provera en wachten op je menstruatie. Deze komt tussen 1 - 7 dagen.
Op de 3e dag van je menstruatie start je met Clomid, maar dan moet je wel echt menstrueren.
Succes.
lin1984 schreef:Hier gaat het niet lekker!! Vanmorgen (dag 11) naar zkh voor echo om te kijken hoe het met mijn eitjes is.. vorige keer was het 2 dagen eerder.. Dus verwachtte eenmooi eitje.. Helaas!! Geen dominante ei!! Baarmoederslijmvlies ook nog te dun! Moet volgende week terug komen!! Echt klote!! Voelde me mezelf juist nu wat beter!!! Heb flink moeten huilen toen ik op het werk aankwam!! Verschrikkelijk!! Ik baal!! Heeft iemand hier ook ervaring mee?? Want heb nu chlomid 50 mg. voor de 2e keergebruikt! Vorige keer was mijn ei al zo'n 2 cm, en nu was er nog niets!!!
!! Voel me echt klote!!! Moest het even kwijt!!!
xx
Babii schreef:Oooo maar het kan nog :D... Vaak met Clomid komt je ei rond CD16 en CD19...
Als hij er op CD19 nog niet is geweest bel je de gyn en zeg je dat je geen ei kan ontdekken en dat je gecontroleerd wil worden. IS dat een idee?
En maak je niet druk meid. De 50 MG en de 100 MG sloegen bij mij niet aan ;)... Alleen de 150 MG en veel te laat, maar ken genoeg meiden die gewoon de 100 MG nodig hebben...
Komt goed!
josje77 schreef:Babii schreef:Oooo maar het kan nog :D... Vaak met Clomid komt je ei rond CD16 en CD19...
Als hij er op CD19 nog niet is geweest bel je de gyn en zeg je dat je geen ei kan ontdekken en dat je gecontroleerd wil worden. IS dat een idee?
En maak je niet druk meid. De 50 MG en de 100 MG sloegen bij mij niet aan ;)... Alleen de 150 MG en veel te laat, maar ken genoeg meiden die gewoon de 100 MG nodig hebben...
Komt goed!
Wat ik me afvroeg Babii, heb je dan wel uit jezelf een menstruatie gehad toen de clomid niet aansloeg?
Ik heb nu net voor de 2e ronde clomid geslikt en zit nu op dag 14 van mijn cyclus.
Dag 3 tot 7, 50 mg geslikt. Ook ik krijg geen echo's maar moest 1e ronde clomid temperatuurcurve bijhouden en werd ik de 35e ongi en nu 2e ronde moet ik dag 21 en 28 bloed prikken. Dan rond 32e dag belafspraak, als er dan niks aan de hand is ga ik dus ook vragen voor een echo. Wat ik zo raar vond was dat ik gelijk voor 3 rondes clomid mee kreeg (door een vervangend gyn).
Wordt echt onzeker van al die verschillende verhalen......
Babii schreef:Dat kan ze zien hoor of je zwanger bent ;). maar goed....
De KV 2 voor 5 euro... Maar als je geen eisprong hebt gehad ben je 100% niet zwanger :(.
Succes meis.
Babii schreef:Ach ik kijk je niet gek aan hoor ;). Deed dit zelf ook :).
Maar wordt je nu wel in de gaten gehouden door follikelmetingen, want alleen daaraan kunnen ze al heel snel zien of de Clomid aanslaat.
josje77 schreef:Ja heb nog gevraagd naar die echo's.
Mijn gyn zei dat ze dat in Arnhem niet doen bij clomid omdat de kans zo klein is op een meerling dat dat verwaarloosbaar was en hun ervaring was dat veel mensen het zoveel keer naar het ziekenhuis komen voor de echo erg zwaar vonden. Bij springen van 2 eitjes wordt dit toch niet onderbroken.
Daarom alleen bloed prikken op 21 e 28 dag.
Rare vind ik nog steeds dat ik zoveel gekke klachten heb, of herkennen meer mensen dit...
Ik wacht nog even voor ik dus weer ga testen, weet alleen niet meer zo goed wanneer ik moet testen. woensdag verwachtte ik mijn NOD, afgaand op de cyclus van 1e keer clomidgebruik.
Donderdag dus getest, negatief.
Wanneer zouden jullie weer tesen?
De volgende bijwerkingen komen minder vaak voor: misselijkheid of braken, vermoeidheid, een draaierig gevoel of licht in het hoofd, hoofdpijn, pijn in de borst, hevige menstruatie, een bloeding tijdens de menstruele cyclus, gewichtstoename, slapeloosheid, jeuk, vorming van bultjes en huiduitslag en toegenomen drang om te plassen.
Indien andere dan bovengenoemde bijwerkingen optreden, informeer dan uw arts of apotheker.
Babii schreef:Er staat : een bloeding TIJDENS de menstruele cyclus. Je zit nu NIET in je menstruele cyclus ;).
Heb zelf alle bijwekingen gehad, maar dit niet hoor.