Het gaat weer nergens over.. Nou wat ik hard vind is een verloedering van de nederlandse taal, en dat je zegt dat het een belediging is voor de nerderlandse taal. Als jij een gek accent of dialect hebt, wat ik verschrikkelijk vind. Dan zou ik dat noooooiitt zo overdreven uitdrukken 😉 Ik vind dat dus wel een belediging want je weet dat genoeg meiden hier zo spreken.. En als je dat vind dan kun je dat toch ook normaal/ op een enigzins nettere manier zeggen of gewoon voor je houden.
Tuurlijk mag je een mening hebben maar vind dit geen mening meer maar meer iemand afzeiken...
En nog even tussendoor: Als ik nu in friesland of in utrecht of waar dan ook ben geboren, en dus zo praat, wat maakt dat nu uit? Als jij hier was geboren had je ook zo gepraat 😉
Maar laten we er over ophouden want het schiet toch niet op zo.. 😉
Storm1987 schreef:Had nog even over deze berichtjes heen gelezen en wilde er toch even op reageren.
becky88 schreef:storm sorry hoor maar vind hoe jij het neerzet een beetje ver gaan en niet alleen omdat ik een limburger ben. iedereen heeft z'n eigen dialect of taal of wat dan ook of dat nou limburgs is of pools of weet ik veel wat.
nee want een dialect is GEEN taal en dat is pools wel. Limburgs is iets wat zelfverzonnen is, Limburg is nog altijd een provincie en geen land op zich. Dan mag ik dit zelfverzonnen dialect toch dom vinden klinken? Ik vind het van weinig intelligentie overkomen wanneer iemand in zo'n zelfverzonnen gebrouwel begint te kakelen. Daar kan ik niks mee.
Als je alleen in een dialect kunt spreken vind ik dat echt een beperking.
Schorpioentje: Wat is daar hard aan dan? Ik vind dit geen enkele belediging en zo was het ook totaal niet bedoeld. Als ik zelf een taal verzonnen heb dan hoef ik daar toch geen respect of waardering voor te krijgen? Dat moet je even uitleggen want hier begrijpen we elkaar niet. Ik vind het namelijk niks beledigend. Het is simpelweg niets anders dan een verloedering van de nederlandse taal. Ik heb namelijk nog nooit limburgs zien staan in de dikke van dalen hoor. :P