Peet schreef:Het is niet helemaal waar dat je in faillisement niet aan de spullen kunt komen die van je vrouw zijn. Mijn vriend heeft ook een eigen zaak, loopt allemaal niet zo goed en als ze het niet goed regelen. Staan wij ook op straat. Hoeveel dat huis ook voor de helft van mij is! Nu is het niet verstandig voor de bank om ons huis in de executie verkoop te doen.. Het levert namelijk alleen maar nog meer schulden.. Maar het wil du sniet zeggen dat je maar effe gauw het huis op de anders naam zet en dat je dan van de schulden af bent. Wij hebben dat gedaan met zijn auto, op mijn naam gezet. Maar het eerste wat ze kwamen halen was wel MIJN auto hoor. Zij kennen dan trucje van effe gauw naar de notaris regelen dat die dingen iet meer van de schuldige zijn. Dat ia al zooooooooo ontzettend oud, ze trappen daar niet meer in. Belangrijkste is dat je alles goed geregeld hebt vóór dat het misgaat! En effetjes de spullen overzetten op andermans naam en over een jaar failliet gaan werkt niet!
Hi Essie! Wat een sneu verhaal voor je broertje!! Ik denk dat het weinig uithaalt om haar een berichtje te gaan sturen.. Je bent dan inderdaad wel je ei kwijt maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon zon hollands sletje dat toch der eigen gang gaat en iedereen uitlacht! Dus je kunt het doen.. Maar ik zou de energie gewoon lekker in je broertje steken die het nu effe kwaad heeft..
Daar heb je gelijk in! Voordat ik ging trouwen hebben wij voorwaarden bij de Notaris moeten opstellen. Daarbij moesten we ook een inventarislijst invullen.
In die voorwaarden wordt geregistreerd wat van wie is. Maar in die voorwaarden zijn wij in koude uitsluiting getrouwd. Er staat daar in:
De partners sluiten elke gemeenschap van goeden, elke verekening van inkomsten en elke verekening van vermogen uit, het hierna behoudens bepaalde.
En daaronder staat dat schulden gescheiden blijven, dat bij scheiding ik geen recht heb op ze bedirjf. Dat bij een faillisement ze geen geld bij mij mogen halen etc. etc.
We hebben dit inderdaad zo oplaten stellen. Niet omdat we van plan zijn uit mekaar te gaan, maar just for sure.
Maar bij een faillisment kunnen ze wel mijn huis leeghalen (awnt het is van ons samen). Maar aan me salaris komen, nee dat kan niet!