Lyfke24 schreef:Hé Angelique! geweldig om te horen dat het goed was! Wat zullen jullie goed slapen de komende tijd 😂 ! Toch een hele geruststelling na al die onzekerheid...Je zit dus 1 dag vóór mij en was dus minder ver dan je aanvankelijk dacht!?! Wij hadden daarstraks intake, en ik moet zeggen: vond het niet zo tegenvallen als wat Storm omschreef! Ze vroegen naar onze beider beroepen, achtergrond, ziektes in familie etc. En de basisdingen zoals lengte-gewicht, of ik al had gedacht waar ik wilde bevallen: thuis of ziekenhuis, of ik borstvoeding wilde gaan geven etc. Kortom: een erg prettig gesprek, heb toch het idee dat ze ons daar goed willen leren kennen, niet verkeerd! Maar 1 ding was niet goed: m'n bloeddruk was te hoog 😞 ... onderdruk was 105 en die mag max 95 zijn. Nu moet ik over 2 wkn nog een keer terugkomen om hem op te laten meten, is ie dan wéér te hoog dan moet ik waarschijnlijk aan de tabletten en kom ik ook in het ziekenhuis te lopen... Heb een paar jaar geleden ook soms wel, soms niet hoge bloeddruk gehad, maar ja, aangezien hij toen niet continu te hoog was hoefde ik er verder niks aan te doen (kan ook moeilijk). Het is toch een momentopname. Laten we hopen dat ie de vlgde keer (is meteen 's morgens, dus niet ná een drukke werkdag) onder de 95 zit!
Ik heb er overigens ook het volste vertrouwen in dat het bij Sv'tje wel goed zit. Misschien zitten er daar wel 2 in haar buik??? Nog anderhalf dagje geduld en dan zullen we het weten.
Wij zijn vanavond bij schoonouders/zus langsgeweest om het nieuws te vertellen, die waren ook helemaal blij!
O ja, en namen hadden wij nog van de vorige keer, meisjesnaam heb ik al heel lang, maar jongensnaam vind ik nog steeds een beetje moeilijk, hoewel manlief er al uit is. Maar, we hebben nog 7 maanden te gaan dames...dus lang leve google...
Slaap lekker!! XX
vannacht als een blok geslapen indd! en wat leuk dat we soms echt een dag op of na elkaar zitten :j
ik vond de intake ook erg prettig hoor. veel rust en ruimte om alles te bespreken (ook mijn onzekerheden en angsten) en idd het gevoel dat ze je echt willen leren kennen. balen dat je bleoddruk hoog was zeg!
heb ook de hele dag aan jullie gedacht, vond het zo vervelend dat ik jullie niet kon bereiken. had graag iemand van jullie even gebeld om het eea op het forum te laten zetten. misschien moeten we dat tzt sowieso even doen; als de bevallingen in zicht komen is het wel handig als je niet meer aan je meldplicht kan voldoen haha.
storm, kruimeltje is met 9 weken hier ook maar 2,2 cm. was keurig zei de vk.
namen zijn wij al heel lang overuit trouwens. zowel de jongens- als de meisjesnaam. volgens mij weten we die al jaren!
pep, ik heb 's nachts en 's ochtends geregeld krampen in mijn rechterzij. rustig blijven ademen helpt mij heel goed en vaak val ik dan snel weer in slaap.
balen dat je nog zo lang moet wachten tot je eerste echo joh!
mieke, wat een opluchting zeg!
sv'tje, geweldig om te zien he? wat heerlijk meid en traantes zijn heel gewoon hoor! fijn ook dat ze je extra info konden geven over het schippersleven als aanstaande moeder.
ik had trouwens nog extra info over die navelstrengdonatie gekregen; dat gaan we niet doen. het is geen donatie meer na langdurig onderzoek; de match met een ziek persoon is te klein. vaak kan je alleen maar doneren aan je eigen kind. wil je toch stamcellen opslaan, kost dit ruim 20.000 euro tot het 10e levensjaar, daarna wordt het vernietigd omdat het niet langer houdbaar is... dus....
misschien toch thuis bevallen dan maar?
annet, ik had ook geen oog dicht gedaan 's nachts. veel plezier vandaag! best kans dat je straks moet uitplassen trouwens, een volle blaas vertekend het beeld namelijk...
de ergste moeheid lijkt over trouwens. val niet meer te pas en te onpas in slaap iig. ook neemt de pijn in mijn borsten af; nu alleen nog de zijkanten. hoe is dat bij jullie? hoe lang heb je eigenlijk pijn in je borsten?