wieke schreef:
Ik las ergens dat als je met 27 weken zou bevallen het kindje al 64% kans heeft op overleven en bij 28 weken al rond de 80%. Dat is best veel vind ik...alhoewel ze natuurlijk nog leker moeten blijven zitten allemaal.
die percentages kloppen wel zo'n beetje en als je longrijpingsmedicatie hebt gehad (zoals ik) liggen ze zelfs nog hoger.
Ben dus wel erg blij als ik zondag de 28 weken heb bereikt.
Zeker omdat ik vandaag van een verpleegkundige die erbij was toen ik opgenomen werd hoorde dat niemand had gedacht dat ik op dat moment de kleintjes langer dan een week bij me zou houden.
En inmiddels ben ik bijna 3 weken verder....en alles is nog steeds stabiel.
Ben nu heerlijk thuis...lig lekker op de bank naar Simone Kleinsma te luisteren en heb vanavond heerlijk genoten van de gourmet....
Morgen ochtend weer even terug voor het CTG en dan weer lekker mee naar huis.
Wie had dit een paar weken geleden durven hopen (ik in ieder geval niet).
Was zelfs bang dat we deze kerst onze kereltjes al konden bezoeken op de Neo intensive Care.
Maar gelukkig zitten ze nog lekker bij mij in m'n buik...en hoop echt dat ze daar nog een paar weken blijven zitten.
Gisteren heb ik weer een echo gehad om de doorbloeding van de navelstreng te bekijken en deze was wel iets minder dan vorige week (toen de artsen verbaasd waren dat die zo was verbeterd) maar niet slechter dan 3 weken geleden.
Voor de zekerheid gaan ze maandag weer een echo maken om de doorbloeding weer te bekijken.
Zolang deze nog net goed is hoef ik maar 1 keer per dag aan het CTG en kan ik dus met verlof met de feestdagen.
Wanneer de doorbloeding wel minder gaat worden moet ik 2 keer per dag aan het CTG en zitten de verloven er ook niet meer in.
Dus ik geniet er nu nog maar extra van....
Tijdens de echo ook nog wat vragen aan de arts kunnen stellen en vroeg toen ook tot hoe lang ze me door willen laten lopen.
Het streven is om in ieder geval de 34 weken te halen....en dan kijken ze of er voor Pukkie (grote) nog winst te behalen is bij mij in de buik of dat het weinig meer uitmaakt...en ze de boys dan gaan halen.
Ze halen ze uiterlijk bij 36/37 weken...dus eind februari.
Hoop er nu dus maar op dat ik de 34 weken ga halen...dit zou voor de mannetjes in ieder geval het beste zijn.
Wil iedereen nog even hele fijne kerstdagen toewensen