Dianneke: Wat leuk dat je nu zo dichtbij je neefje woont! Mijn broer en nichtje wonen ook zo'n 500 meter verderop, dus dat is erg gezellig. Toen ze klein was (vanaf de geboorte) heb ik haar helemaal veel gezien en dat was ook een fantastische tijd. Het is zo mooi om te zien hoe zo'n wondertje zich ontwikkelt en een 'echt' mens wordt met gevoelens en gedachten.
Dianneke schreef:Lin, las dat je rechten gestudeerd hebt. Hoe is het in jouw omgeving/beroep, zijn er veel die al jong kinderen willen? Ik voel me een beetje een buitenbeentje terwijl ik toch al 25 was toen we een kinderwens kregen! De meesten zijn toch zeker 27/28 voor ze over kinderen gaan nadenken. En 30+ is geen uitzondering! Wij willen heel bewust nu al kinderen, carriere is leuk, maar komt toch op de tweede plaats.
Bij mij is het denk ik hetzelfde als in jouw kringen.. Er zijn weinig mensen die vroeg kinderen willen. Veel collega's zijn een stuk ouder dan ik (ik was een vroege leerling en heb alles in de minimumtijd gedaan) en beginnen nu, rond hun 30ste aan kinderen. Ze zeggen vaak tegen mij dat het een voordeel is dat ik eerst carriere kan maken, omdat ik nog zo jong ben. Ze weten dus niet dat dat nu juist niet de planning is, haha 😉 Wij willen inderdaad ook juist graag jong aan kinderen beginnen (ik zal minstens 24 zijn en mijn vriend 27 als er een kindje geboren mag worden). Ik ben al bijna 8 jaar samen met mijn vriend en we wonen nu ook al 1,5 jaar in ons huisje. We zijn er allebei ook echt ontzettend aan toe, eigenlijk al best een tijdje, maar hebben bewust gewacht tot ik iets ouder was en we een leuk/ruim huis hadden en beiden een leuke baan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn werk echt super leuk vind en kinderen dus ook graag wil combineren met een carriere. Ik denk dat ik 3,5 of 4 dagen zou blijven werken, waarvan ik misschien 1 dag thuis kan werken. Mijn vriend gaat dan ook minder werken, die wil ook graag veel tijd met de kinderen door kunnen brengen. Maar goed, het moet eerst nog lukken natuur lijk 😉 Heb jij al nagedacht over hoe je dat gaat doen? Ben jij nu 25?