Mariekepiek schreef:heeh draakje!!
Ja we hebben een betere nacht gehad en steef en ik zijn nu lekker ontspannen! We hebben denk nu 5 uurtjes kunnen slapen en dat was korter. Voor het slapen gaan heeft hij voeding gehad, vervolgens om 01.30 uur en toen weer om 6 uur. Maar we zijn wel iedere voeding 1 1/2 a 2 uur druk met hem vanwege verschonen, 3 kwartier aan de borst en dan hopen dat hij geen extra voeding vraagt en in slaap valt. Maar op zo'n moment moeten we ook altijd even kijken of hij dan echt extra voeding wil of alleen zuigbehoefte heeft en met speentje kan. We kunnen hem echt pas in bed leggen als ie al slaapt anders is het huilen. Maar goed....zal vast beter worden.
Hai meid, ten eerste supergefeliciteerd met jullie ventje Joost!
Ik las dat je lang bezig bent 's nachts met voeden en verschonen. Ik had dat in de eerste weken ook en heb daar wel van geleerd. Ik wil graag weer borstvoeding gaan geven bij een tweede en heb bedacht hoe ik het sneller kan doen zodat de nachtrust niet teveel wordt verstoord. Ik verschoonde Milan ook keurig voor iedere voeding terwijl er soms óf niks óf een ieniemienie plasje in zat (vergeleken met nu zijn het ook écht ieniemienie plasjes haha). Dus voor (bijna) niks iedere keer een luier verschonen met als gevolg: baby wordt erg wakker en jij ook, er moeten lichten aan (dus onrustig), je moet je bed uit, het kost je weer even tijd.
Bij een volgende wil ik 's nachts de luier laten voor wat het is (tenzij het een poepbroek is natuurlijk), dus bij de laatste voeding voor de nacht lekker insmeren met sudocreme, baby in de wieg naast mijn bed. Wordt hij wakker voor een voeding? In bed blijven, baby eruit tillen (of vriendlief geeft hem aan en slaapt verder) aanleggen, boertje laten, even rechtop houden, en weer terugleggen en verder slapen. Er hoeft dan eventueel maar een zacht bedlampje aan en je kan in je bed blijven, de baby went er op een gegeven moment aan dat het dan ook écht nacht is en dus tijd om te slapen en geen gezellig uurtje.
Succes ermee meid!!!!