Sharon...ik heb precies hetzelfde! En al vanaf het begin...ik viel gewoon in slaap...had ik met Kyra ook en dat ging nooit fout...
Ik heb ook een paar keer gehad dat Nico vervolgens onder de dekens lag...maar dat leek hij heerlijk te vinden..lekker tegen mama aan...maar ik schrok zeker! Ik heb van mijn bed een soort troon gemaakt...de borstvoedingskussen om me heen en kussens in het midden dus ik kan heerlijk recht op slapen...dit deed ik vooral de eerste vier weken, de afgelopen vier weken niet meer zo vaak.
Dat spugen heb ik ook mama...daarom kan ik ook niet Nico niet meteen neerleggen. Het maagklepje dat niet voldoende sluit, geldt eigenlijk voor 90% van de baby's maar niet alle baby's hebben hier last van. Dat vertelde in elk geval de huisarts, cb en osteopaat. Dit is dus niet omdat de tweeling te vroeg geboren is. Meestal gaat dit binnen een jaar goed. Maar vooral omdat kinderen steeds meer rechter op gaan handelen (zitten, staan, lopen). Kyra heeft ontzettend veel gespuugd totdat ze ging lopen. Ik vrees dat Nico ook zo is. Ik moet zijn kleding 2-3x per dag verschonen door al het spugen en heb hydrofiele luiers verspreid door het hele huis om het allemaal op te vangen...moet zelf ook geen zwarte kleding dragen!
Dit nog gevonden over slapen en huilen:
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_slaap.htmx
Karin