http://www.rivm.nl/cib/actueel/nieuws/p ... n-hold.jsp
karin dankjewel dat je er over begon,, ben gelijk gaan zoeken op internet
wie van de dames laat hun kindje niet ineenten?
mama1988Oud lidBerichten: 4.069Lid sinds: 1 januari 2005
NoaM schreef:Nee hij krijgt em zo wel. Ze enten eerder nu omdat er kinkhoest heerst! Daarom vind ik t ook spannend omdat ie pas 4 weekjes oud is!
lilian schreef:Helaas ben ik vanmorgen ongi geworden, ik denk niet dat ik onregelmatig ben want alles loopt weer normaal vanaf de bevalling. We zijn druk aan het oefenen als we er aan toe komen.
Jamilah79 schreef:Mama: Ik zou ze zelf gewoon wat melk in de nacht extra geven en wat die klok betreft. het was hier ook een week lang midden in de nacht dat mannetje wakker werd, maar heeft nu sinds een paar dagen zijn oude ritme weer opgepakt!
mama1988 schreef:jeetje regenboog!! maar wel fijn dat je nu van die aanvallen af bent en deze pijn gaat over en kun je weer voor 100% inzetten voor je mooi dochter doe rustig aan.
leeuwinnetje oh oke ik schrok al... drinken ze maar 55 cc is dat niet te weing de mijne gingen na 5 weken uit het ziekenhuis met 80 cc op dit moment drinken ze 165 cc om de 4 uur 5x op een dag een fles. inmiddels wegen ze nu 4,5 kg en zijn ze 55 en 56 cm lang!
popje 2 in de maak schreef:Heftig regenboog, fijn dat ze je zo snel geholpen hebben. Nu kan je gaan herstellen en steeds meer genieten van Femke! Sterkte!
ook sterkte van mij regenboog!! gr leeuwinnetje
Leeuwinnetje, met borstvoeding geven je kindjes aan hoeveel ze nodig hebben. De melk en de kindjes stemmen op elkaar af. Je kan proberen om wat meer melk in de fles te doen en kijken hoeveel je meisjes willen drinken. Als ze meer krijgen per voeding kunnen ze allicht langer zonder voeding. Komen ze zelf of voed je echt op schema? Ik geef 7 a 8 voedingen per dag (op verzoek) en mijn zoontje is nu 9 weken en 6,5 kilo. Zou wel willen dat hij minder komt maar ja, zolang ik thuis zit (verlengd verlof, tot half januari) is hij de baas. Heb je echt geen behoefte om "live" te voeden? Zou het zelf toch minstens 1x per dag willen, al was het maar dat je kindje je borst anders leegdrinkt dan je kan kolven. Kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is hoor!
NoaM schreef:Pfff ja maar met 2 meiden is wel ff wat drukker he? Vind de nachten gewoon rot, kruip altijd lekker tegen mijn mannetje aan, en ja dat kan nu niet he :(....
Overmorgenavond is hij weer thuis!
Jamilah79 schreef:Spruw zit meestal in de mond idd. Wij hebben alleebi spruw gehad tijdens de kraamtijd, en bij mijn mannetje zat het echt in de mond vooral achter op de tong en aan de wngen zeg maar. Het ziet er echt uit als witte stippen dicht bij elkaar.
Aan mijn borsten was trouwens niks te zien, die deden vooral pijn..
mama1988 schreef:NoaM schreef:Pfff ja maar met 2 meiden is wel ff wat drukker he? Vind de nachten gewoon rot, kruip altijd lekker tegen mijn mannetje aan, en ja dat kan nu niet he :(....
Overmorgenavond is hij weer thuis!
het is zeker drukker alles wat jullie 1x hebben heb ik 2x.
2x luiers verschonen
2x in badje doen elke dag weer
2x en dan 3x in de week hub bedje verschonen
2x zoveel was
2 x zo druk
2x zovvel rotzooi (2 maxi cosi's 2 wipstoeltjes, alles duubbel)
MAAR, nooit denk ik van had ik het maasr niet. het is druk en als ik s nachts om 1 uur in mijn bed lig en er weer om 3 uur of 6 uur uit moet geeft me niet tuurlijk ben ik moe maar ga gewoon door en het is get1000 maal waard,
2x een lach
2x gebrabbel
ook de mooie dingen zijn dubbel en geloof me het went ik weet niet beter..
en hier doen we het allemaal voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJVDWL4R.jpg
elena & isabella
(rokje,haarband en bontlaarsjes zijn new! schattig he)
finaly87 schreef:met de lange ruk bedoel ik dat hij savonds wel zo een 5 a 6 uur tussen de voeding laat, de rest van de dag 3 a 4 uur... wil die lange ruk van 5 a 6 uur graag in de nacht hebben! kan ik ook langer slapen ;)
lilian schreef:mama hoe hou je ze uit elkaar..
vind ze best veel op elkaar lijken!
en zeker met dezelfde kleertjes aan!
kussie
finaly87 schreef:Ik moest gisteravond ook anderhalf uur weg voor mn werk.. heb eerst even gekolfd want Jayron bleef bij opa. Ik kolf in een kwartier 150 cc 140 in 10 min uit 1 borst en nog even de 2e borst gedaan voor 10 cc.. maar Jayron drinkt maar zo een 120/130 cc uit de fles.. ben benieuwd hoeveel hij uit mn borst krijgt, maar zeker genoeg want hij woog gister 5740 gram, vorige week 5550, hij komt nog steeds ruim aan in een week (tussen de 200 en 350 gram) 80 lijkt mij dan idd ook erg weinig...
al krijgt Jayron om 11 uur een voeding, hij komt alsnog 3 uur later.. ook al heeft hij savonds een fles gehad van 120 cc dan nog komt hij 3 uur later weer.. dus wakker maken werkt niet, al meerdere malen geprobeerd maar hij trapt er niet in. Denk dat ik hem vortaan maar laat slapen savonds en misschien verschuift hij zelf die lange slaap naar de nacht.. vraag t sowieso nog op cb na volgende week..
noam, in de kraamweek met flesvoeding krijg de baby elke dag 10 cc meer, dit moeten we verhogen tot dag 10, dus dan zit de kleine met 10 dagen op 100 cc, en dit blijf je aanbieden tot je merkt dat de baby meer wilt.. vindt wel apart dat jij met zoweinig voeding (moest?) begon met je kleine.. hoe zat dat dan??
hier gaat verder alles prima! vandaag wel wat krampen maar heb gister pittig gegeten, stom he!!
vj schreef:leuke foto'popje!! je zoontje groeit goed zeg!
mama veel plezier dit weekend!! bij de film en kapper! nog een bank gevonden?
Finaly, wat kolf jij veel melk zeg! ik krijg er echt niet veel uit maar ik kolf dan ook direct na het voeden.
Noa super hoor dat het kolven zo goed gaat bij jou! vaak loopt het terug als je alleen kolft! maar gelukkig bij jou niet!
Maam 22 jou moeder was toch ziek? hoe is het daar nu mee?
finaly87 schreef:Noam, je begon met bv en bent overgegaan op fles?? of ben je direct met fles begonnen?? Of in de kraamweek overgestapt op fles??
Jayron drinkt zeker 8 voedingen op een dag, maar uit de borst dus geen idee hoeveel hij drinkt.. hij drinkt laatste tijd weer minder dan 10 minuten.. soms maar 5 minuten en dan wil hij echt niet meer.. aangezien hij er meer uit krijgt dan een kolf heb ik echt geen idee wat hij drinkt.. uit een fles dus ong 130 cc.. denk dat hij dan ook zoiets uit mn borst haalt..(?)
Jayron komt meestal om de 3 uur, soms zelfs al na 2,5 uur, dit vooral sochtends.. Sochtends komt Jayron vaker dan de rest van de dag.. sochtends ong om de 2 a 3 uur, smiddags om de 3 a 4 uur en savonds om de 5 a 6 uur, snachts weer om de 3 a 4 uur.. vaag he! hahhaa
vj ik kolfde gister een half uur voor de tijd dat hij eigenlijk zijn voeding moest.. dan zat er dus al 5,5 uur tussen.. dus die borst heeft 5 uurtjes de tijd gehad om te vullen want geef nog steeds 1 borst per keer.. als ik kolf voor een voorraadje dan kolf ik 3 uur na dat die borst heeft gehad want geef jayron dan bijvoorbeeld links en kolf daarna rechts, rechts is dan 3 uur eerder geleegd.. kolf dan ook zo een 120/130 cc..
maar dat geeft natuurlijk nog niet aan hoeveel Jayron eruit krijgt.. die drinkt of net zoiets of meer.. maar heb ook wel eens maar 50 cc gekolfd.. dan nog kan t zijn dat jayron er wel gewoon 130 cc uit krijgt..
Maar als je na een voeding kolft is het niet gek dat je er nog wrinig uit krijgt toch, de kleine heeft dan al alles eruit gehaald..
Regenboog schreef:hey allemaal,
ik ben weer een beetje bijgekomenn.. maar heb ontzettend hoofdpijn heel de dag! waarschijnlijk spanningshoofdpijn.
Op zich niet gek; bevallen, opeens een kleintje in je leven, dan pijnaanvallen en een operatie..
Femke lacht steeds meer en daar geniet ik onwijs van :mrgreen: !!!
Mama: Femke was met 4 weken 55 cm hihi (en 4,3 kilo), grappig he, dat het zo'n verschil dan is! (zij zijn natuurlijk eerder geboren, dat snap ik!)
Veel plezier dit weekend in Drenthe!
Mar22: wat erg zeg van je moeder, ontzettend veel sterkte!
Nog een vraagje: Femke is maandag 8 weken oud. Ze krijgt 5 voedingen van 150 ml melk per keer. (ik maak 170 en dan giet ik 20 cc weg, anders is het nog niet teveel voor haar gewicht en hier is ze tevreden mee)
Nu hebben we haar gisteren om 23:15 uur gegeven. (hij was op om 23:35 uur)
Toen hebben we haar om 00:30 uur weggelegd en heeft ze geslapen tot 08:00 uur. Toen was ze niet wakker te krijgen, totdat ik haar slaapzakje uitdeed. Toen heeft ze haar fles gedronken en nu ligt ze lekker te kijken en druk te zwaaien in het wippertje haha! Mag ze zolang tussen de voeding hebben 's nachts? ik heb wel eens gehoord dat kindjes versuft kunnen raken als er te lang tussen de voeding zit? ben benieuwd of jullie er meer van weten..
liefs
Regenboog schreef:NoaM: thanx voor je reactie. ze sliep 2 weken geleden steeds 6,5 uur. en eergisteren tot half 8 en vanmorgen dus tot 8 uur (beide vanaf 23:15 uur)
Ben benieuwd naar vannacht :mrgreen:
hoeveel slaapt Milan?
x
finaly87 schreef:we hebben toch gewoon zwemluier gebruikt.. want weet ook niet waar ze zwembroekje maatje 56 hebben! haha.. maar het ging goed! Jayron vond het hartstikke lekker.. we zijn alleen in pierebadje geweest.. dus niet echt gezwommen, meer gewoon lekker in het water... Ik vond het water eerst wat koud, maar het went snel en dan is t lekker, dus ook voor jayron.. Hij had afentoe een trillipje, maar geen blauwe lipjes ofzo en huilde niet dus hij vond t goed.. Kwam nog badjuf naar me toe dat we niet langer dan een kwartier met hem in het water mochten i.v.m. afkoelen.. :roll: dat kon ik ook zelf wel bepalen... doos.. maar het is goed bedoeld!! Je gaat toch nooit lang met zo een kleintje int water lijkt me..
noam, watfijn dat je gekolfd hebt voor je vriend! snachts lekker slapen, ga ik ook maar eens doen.. aankomend weekend.. Je kan ook gewoon tussen 2 voedingen in kolven om voorraadje op te bouwen he?? gaat sneller dan even 10 cc per voeding bewaren!
laatst had jayron 6 uru tussen 2 voedingen! maar dat was weer savonds, dus geen betere nachtrust ofzo.. t went trouwens wel hoor! slapeloosheid ;)
Nog een vraag aan de mensen die kolven: Wat voor apparaat gebruiken jullie? Ik heb nu al goed 5 weken een handkolf en wordt dat een beetje zat want kan weinig doen tijdens het kolven. En krijg een lamme hand haha! Nu wil ik een electrische aan gaan schaffen, maar wil even wat ervaringen horen. Dus wie kolft met electrische kolf? Welk merk? Dubbel/enkel? Ervaringen?