wendytjeOud lidBerichten: 1.007Lid sinds: 5 augustus 2009
komt vast en zeker allemaal goed dames!
Ingrid82 schreef:
Ik mag niet thuis bevallen omdat mijn bmi boven de 35 is en ik sta straks onder controle van het ziekenhuis. Dat houd in dat ik 2 extra groei echo's krijg en regelmatig word getest op zwangerschaps suiker. Nou prima wat mij betreft want ik wist al dat ik toch niet thuis mocht bevallen dus daar had ik al rekening mee gehouden. En 2 extra echo's ook niet vervelend, die worden vergoed omdat het noodzaak is.
Jannebo schreef:Wij hebben heel veel hartproblemen in de familie, zou ik het hartje ook extra na kunnen laten kijken?
fran82 schreef:Bah, ik had net wat rood bloedverlies. Klein beetje maar. Maar nu ben ik erg bang dat het vandaag mis gaat. Oh, dit wordt een rotdag. Ik zit te twijfelen of ik de vk zal bellen, maar ja, wat kan die er nou aan doen?
MarionS schreef:Vraagje voor iedereen: Wanneer hebben jullie het verteld, gaan jullie het vertellen.
WIj hebben het nog aan niemand verteld (willen wachten tot 12 weken of in ieder geval echo), en het is nu echt ons geheim, maar volgens mij zijn wij de enige die het nog niet verteld hebben! (dus ook niet aan opa's en oma's etc)
fran82 schreef:Bah, ik had net wat rood bloedverlies. Klein beetje maar. Maar nu ben ik erg bang dat het vandaag mis gaat. Oh, dit wordt een rotdag. Ik zit te twijfelen of ik de vk zal bellen, maar ja, wat kan die er nou aan doen?
Lunanoa schreef:Een goede echo gehad met een mooi hartje 😃
Alleen inwendig was dit te zien. Maar dat komt omdat ik nog maar rond de 6 weken zit!
Over 3 weekjes mogen we weer kijken :D
fran82 schreef:Ik heb de vk al gebeld. Doordat ik alleen wat bloedverlies heb en geen buikpijn denkt ze dat het tot nu wel goed gaat en dat het waarschijnlijk van een innesteling komt. Er is een afspraak voor een echo gemaakt voor volgende week donderdag omdat ze er nu toch nog niets op kunnen zien. Wel wat gerustgesteld. Maar nu wordt het dus gewoon afwachten.
Alleen inwendig was dit te zien. Maar dat komt omdat ik nog maar rond de 6 weken zit!
Guess07 schreef:Het is idd erg druk op het forum! Gezellig hoor:) Net terug van de tennis baan.. Had wel op een gegeven moment een vreemd gevoel aan de zijkant van m,n buik zeg maar.. Mja.. Sporten is gezond zeggen ze dan weer:P Zo lekker douchen en dan slapen.. Ik val om zo,n beetje..
Liefs
MarionS schreef:Vraagje voor iedereen: Wanneer hebben jullie het verteld, gaan jullie het vertellen.
WIj hebben het nog aan niemand verteld (willen wachten tot 12 weken of in ieder geval echo), en het is nu echt ons geheim, maar volgens mij zijn wij de enige die het nog niet verteld hebben! (dus ook niet aan opa's en oma's etc)
meissie24 schreef:p.s mayella,
Heb jij veel klachtjes, enzo ja wat dan??
Wel fijn om zo ervaringen met iedereen te kunnen uitdelen, zonder dat de rest van de wereld
er nog van af weet.
xx
Ingrid82 schreef:Fran sterkte!
Zwangerschaps bh nog niet maar duurt niet lang meer. Mijn borsten puilen ernog net niet uit.
jo-jootje schreef:@ chantal spannend hoor!en alweer 9 weken. Schiet al lekker op bij jou! moet je nuchter zijn bij bloedprikken? nog nooit van gehoord...volgens mij kan je er zo heen.
@ lunanoa heey nog iemand uit Friesland! 😃 was al bang dat ik de enige zou zijn. Heb ook even je site bekeken. Erg leuk opgezet!
Hier gaat het zijn gangetje. Sinds deze week ook erg moe. Kan nu wel slapen. doe ook lekker rustig aan op werk. Kan het zelf indelen dus dat scheelt. Misselijkheid redelijk onder controle. Niet meer overgeven soms kokhalzen. Weet nu dat als het opkomt dat ik vooral moet gaan eten. En sochtends krijg ik zelf een hele boterham ( wel witbrood) weg.
Het enige waar ik nu mee zit is moet ik nu een zwangerschapsbh aanschaffen of red ik het nog even in de gewone bh? ik wil er eigelijk nog niet aan maar ze zijn niet echt heel blij en ze blijven nogal groeien.
Hebben jullie al een zwangerschapsbh??
Shorty schreef:Dag dames,
Ben een tijdje niet on line geweest....druk druk druk
ff snel een update: Ben op 9 juni 2010 uitgerekend..ben nu iets langer dan 8 weken zwanger...maar ik voel weinig. 23 november afspraak voor de 1e echo...zoooo spannend!
Hoe ik me nu voel:
Mijn lust is heel vreemd..dan heb ik weer trek in zoet, dan weer zout, dan weer zuur...ik weet het gewoon niet! Als ik in de supermarkt loop koop ik van alles en nog wat en als ik dan thuis kom...heb ik er weer helemaal geen trek in. Heel apart. Normaal gesproken weet ik heel goed waar ik trek in heb!
Verder voel ik me niet misselijk...heel af en toe maar, maar ook niet elke dag. Ontbijt gaat er ook echt met moeite in, terwijl ik daar voorheen nooit moeite mee had. 's Nachts wel 3x opstaan om te plassen...heel irritant. Soms heb ik in de avond zo'n opgezette buik, dat het lijkt alsof ik 5 maanden zwanger ben.
Ik voel verder helemaal niks...geen raar gevoel in mn onderbuik...
O ja...wel hele gevoelige tepels.
Zijn er dames even ver en die ook nog weinig voelen?? Ik kan niet wachten op de 1e echo....als ik dan wat zie en hoor kloppen...dan pas ben ik gerust gesteld!
Pffffffffff...duurt nog zo lang!
fran82 schreef:Even een update van mij. Het bloeden wordt niet erger, juist minder. Dus hoop dat het allemaal toch nog goed gaat aflopen. Volgens de verloskundige was het op dit moment te weinig bloedverlies om te spreken van een miskraam. Maar goed, moet er wel rekening mee houden dat het natuurlijk nog wel kan gebeuren.
De buikpijn lijkt grotendeels te komen door mijn darmen, waar ik echt heel veel last van heb.
Dus het blijft allemaal afwachten en hopen op goed nieuws donderdag bij de echo.
Nootje38 schreef:Shorty schreef:Dag dames,
ff snel een update: Ben op 9 juni 2010 uitgerekend..ben nu iets langer dan 8 weken zwanger...maar ik voel weinig. 23 november afspraak voor de 1e echo...zoooo spannend!
Hoe ik me nu voel:
Mijn lust is heel vreemd..dan heb ik weer trek in zoet, dan weer zout, dan weer zuur...ik weet het gewoon niet! Als ik in de supermarkt loop koop ik van alles en nog wat en als ik dan thuis kom...heb ik er weer helemaal geen trek in. Heel apart. Normaal gesproken weet ik heel goed waar ik trek in heb!
Verder voel ik me niet misselijk...heel af en toe maar, maar ook niet elke dag. Ontbijt gaat er ook echt met moeite in, terwijl ik daar voorheen nooit moeite mee had. 's Nachts wel 3x opstaan om te plassen...heel irritant. Soms heb ik in de avond zo'n opgezette buik, dat het lijkt alsof ik 5 maanden zwanger ben.
Zijn er dames even ver en die ook nog weinig voelen?? Ik kan niet wachten op de 1e echo....als ik dan wat zie en hoor kloppen...dan pas ben ik gerust gesteld!
hallo meis... ik heb nu iets meer kwalen bij me zwangerschap zoals heel soms vlaagjes van misselijk gevoelige borsten soms vaak in de avond... voel wel dat er wel wat gaande is onder in me buik... ook soms een eet kik
bij me andere 2 kinderen zijn nu 14 jaar en 7 jaar nergens last van gehad enkel somige dingen wat ik lekker vond met eten en bij me oudste een vlinke bloeding met stolsels en al duurde 4 dagen bij me dochter enkel bloed verlies van een dag of 3 me zoon kwam met 36 wkn op de wereld me dochter 1 dag voor de uitgerekende datum...wat ik wel heb gedaan is deze week een test extra gedaan van kruitvat..en die was duidelijker als 13 okt en die was al duidelijker.. dus maak je veel zorgen meis ff een tesje doen je hebt er 2 voor 5 euro bij kruitvat
Shorty schreef:Nootje38 schreef:Shorty schreef:Dag dames,
Hoe ik me nu voel:
hallo meis... ik heb nu iets meer kwalen bij me zwangerschap zoals heel soms vlaagjes van misselijk gevoelige borsten soms vaak in de avond... voel wel dat er wel wat gaande is onder in me buik... ook soms een eet kik
bij me andere 2 kinderen zijn nu 14 jaar en 7 jaar nergens last van gehad enkel somige dingen wat ik lekker vond met eten en bij me oudste een vlinke bloeding met stolsels en al duurde 4 dagen bij me dochter enkel bloed verlies van een dag of 3 me zoon kwam met 36 wkn op de wereld me dochter 1 dag voor de uitgerekende datum...wat ik wel heb gedaan is deze week een test extra gedaan van kruitvat..en die was duidelijker als 13 okt en die was al duidelijker.. dus maak je veel zorgen meis ff een tesje doen je hebt er 2 voor 5 euro bij kruitvat
Ik had in de 6e week al nog een test gedaan...en die was positief.
Precies, vlaagjes misselijk..in de avond vaker last van mn borsten..en toevallig gisterenavond een eetkick...
Maar goed, iedereen is natuurlijk anders...elk lichaam reageert er anders op. Ik moet gewoon geduld hebben en wachten op mn 1e echo. pfffff
Lunanoa schreef:Een zwangerschapstest zegt niks.
Als het vandaag mis zou gaan & ik doe een test is die natuurlijk nog kei positief. Het HCG hormoon kan wel tot 9 weken in je bloed blijven geloof ik.
Ik heb medicatie voor de misselijkheid: Emafasene geloof ik. Werkt tot nu toe erg goed! Heb nog niet overgegeven.
Dus een tipje voor de supermisselijke dames!
Het is helemaal niet slecht voor je. Je kan er alleen wat moe van worden, maar dat heb ik er wel voor over na zo ziek te zijn geweest!
mayella schreef:Zag net op hyves dat iemand die ik ken nu 7+6 zwanger is.. Pfff vind t zo vroeg om bekend te maken... Maargoed iedereen zn eigen keuze 😃 Misschien doe ik dat ook wel na de echo als deze goed is ben dan 7+5.. Naja wel grappig dat ze 2 weken voor me aan is ;)
Nootje38 schreef:mayella schreef:Zag net op hyves dat iemand die ik ken nu 7+6 zwanger is.. Pfff vind t zo vroeg om bekend te maken... Maargoed iedereen zn eigen keuze 😃 Misschien doe ik dat ook wel na de echo als deze goed is ben dan 7+5.. Naja wel grappig dat ze 2 weken voor me aan is ;)
ik heb het ook op me hyves staan hoor... ok de risico is tot 12 wkn... maar ik heb zo veel mee gemaakt met mensen die veel verder waren als 20 wkn of 30 wkn bij broer en schoonzus is het na 22 wkn niet goed gegaan... dus de hele zwangerschap is een risico... en uit mijn eigen ervaring is het zo bij mij is het in aug ik en zowel me mannetje hebben toen steun gehad van de mensen die het ook wisten... maar ook gehoort dat het somige van hun ook is overkomen.. en dan deel je elkaars gevoel uit... waarom omdat je elkaars gevoel zo donders goed begrijpt... maar je hebt altijd zorgen als ouder zwanger zijn de baby tijd (wiegendood) peuter tijd mijn zoon die zit nu in de puber tijd is 14 jaar... denk aan de grote gevaren van de wereld..... me dochter is 7 is soms net een jongen met haar streken oa boompje klimmen crossen op der fiets... kan zo wel even door gaan lol...
maar heb een miskraam gehad en deed me deugd de steun die ik toen kreeg waaronder ook me manneke...
mayella schreef:Nootje38 schreef:mayella schreef:Zag net op hyves dat iemand die ik ken nu 7+6 zwanger is.. Pfff vind t zo vroeg om bekend te maken... Maargoed iedereen zn eigen keuze 😃 Misschien doe ik dat ook wel na de echo als deze goed is ben dan 7+5.. Naja wel grappig dat ze 2 weken voor me aan is ;)
ik heb het ook op me hyves staan hoor... ok de risico is tot 12 wkn... maar ik heb zo veel mee gemaakt met mensen die veel verder waren als 20 wkn of 30 wkn bij broer en schoonzus is het na 22 wkn niet goed gegaan... dus de hele zwangerschap is een risico... en uit mijn eigen ervaring is het zo bij mij is het in aug ik en zowel me mannetje hebben toen steun gehad van de mensen die het ook wisten... maar ook gehoort dat het somige van hun ook is overkomen.. en dan deel je elkaars gevoel uit... waarom omdat je elkaars gevoel zo donders goed begrijpt... maar je hebt altijd zorgen als ouder zwanger zijn de baby tijd (wiegendood) peuter tijd mijn zoon die zit nu in de puber tijd is 14 jaar... denk aan de grote gevaren van de wereld..... me dochter is 7 is soms net een jongen met haar streken oa boompje klimmen crossen op der fiets... kan zo wel even door gaan lol...
maar heb een miskraam gehad en deed me deugd de steun die ik toen kreeg waaronder ook me manneke...
Weet dat t altijd een risico is 😉 Maar juist door mn mk ben ik er wel voorzichtiger mee.. Maargoed ieder zn eigen 😃 Daarom zei ik al, weet niet wat ik doe als ik 13 nov een goede echo heb gehad..
Overigens weten ook heel weinig mensen van mn mk.. Weet dat je veel steun kunt krijgen.. maare ik heb een super jaloerse schoonzus, en die weet het dus ook niet 😉 Kot wel als we een kloppend hartje hebben gezien (wat geen garantie is, en dat weet ik!!)
amieke schreef:Hallo dames,
Even een vraag. We zitten nu allemaal in ons eerste trimester dus worden we niet opgeroepen voor een vaccinatie voor de mexicaanse griep, maar over een paar weken (bij mij over 5 weken) zit ik al in het tweede trimester. Laat ik mij dan inenten ? Ik vind het een moeilijke keuze. Zijn jullie daar ook zo erg mee bezig, of ben ik de enige die zich daar druk om maakt.