Liminous schreef:Tessa, gefeliciteerd meid!
ff een update: Had gisterochtend al negatief getest, en voelde me daardoor al ontzettend rot.. Mn lichaam gaf zoveel signalen dat ik nu eindelijk echte hoop had dat het raak zou zijn.. Die negatieve test kwam dan ook als een donderslag bij heldere hemel.. Had de dag ervoor ineens wel het gevoel dat ik toch ongi zou komen, maar eenmaal in bed vertelde mn lichaam me weer wat anders.. 😞 Vlak voor ik gister naar de gyn moest nog ff gauw naar de wc, en ja hoor: BLOED! Nou, toen kon ik mn tranen niet meer inhouden.. Toch maar gauw tranen weggeveegd want wou niet dat mn vriend t zou zien. (Mannen, zeker die van mij, snappen zoiets toch niet.) Op naar de gyn.. Gezien de achternaam dacht ik een eng buitenlands mannetje (Heb niks tegen buitenlanders, maar wel tegen mannelijk gynaecologen) te krijgen en had daar bij het maken van de afspraak niet echt bij stil te staan.. Maakte ik me dus enorm druk om. Uiteindelijk bleek het een op en top vlotte Nederlandse jonge dame te zijn 😊 WAT EEN OPLUCHTING! Eerst een gesprekje gehad, toen is er nogmaals een inwendig onderzoek gedaan, wat kweekjes gemaakt en een uitstrijkje, en toen de echo.. Op t eerste oog niets te zien gelukkig, maar over 3 weken krijg ik de overige uitslagen binnen..
Daarna moest k nog werken waar ik dus totaal geen zin in had! Vriend had nachtdienst dus zou in een leeg huis thuiskomen.. Nou, dat heb k geweten.. Zat er ff zo doorheen allemaal dat ik t flink op een janken heb gezet, en uiteindelijk met zware hoofdpijn en een rotgevoel mn bed in ben gedoken..
Ik snap t gewoon niet.. Tuurlijk, we zijn ''pas'' 4 maanden bezig, maar so what! Dat maakt t er toch niet minder erg om in tegenstelling tot anderen die al veel langer bezig zijn? We zijn nu eenmaal toe aan een kindje dus een negatieve test en ongesteld zijn doet dan gewoon fucking veel pijn! Waarom zijn er dan mensen die net doen alsof t niks is. 😖 En waarom doet mn lichaam gewoon niet wat ie moet doen!
Sorry dames, moest gewoon ff mn frustratie kwijt!
Liefs
Lieve Limi *kus*'
Gelukkig was er zo op de echo niets te zien (scheelt ook wel weer). Kan me je frustratie goed voorstellen hoor, even lekker alles eruit huilen, gewoon doen. Knallende koppijn even kut maar het moest eruit.
Jammer van je vriend, heb je hem nu al wel weer gezien of slaapt hij dan nu?
Misschien proberen met hem erover te spreken en kan hij je goed begrijpen en meeleven. Tenzij je 100% zeker weet dat hij zoiets niet 'echt' zou snappen, je frustraties dan. (of ging dan alleen om de tranen van de nega test?). Of over all gezien....
Of je nou 4 maand bezig bent of 1 jaar (ik wou 4 jaar schrijven maar overdrijven is ook een vak) doet er in dit geval niet echt toe. Je voelt je ook kut, je denkt waarom niet, etc etc. Vind ik niet meer dan logisch en smijt het er maar lekker uit!!!
Heb gisteravond veel aan je gedacht omdat ik je nog niet gelezen had hier (heb het in de gaten gehouden, hihi).
Wou dat ik je kon helpen. Zelf heb ik het geluk wel gehad van het snel zwanger raken. Dat heeft me overdonderd. Ik weet nog dat jij en ik zeiden 'ik denk nu soms al, door alle vooafgaande ellende met lichamen etc, dat het me niet gegunt is'. Denk nu ook, wanneer ben jij dan eens zwanger? Het moet en snel ook! Ik gun het je enorm, je geeft het zelf an zo mooi aan jullie zijn er zo aan toe.
Zet hem op, probeer positief te blijven en gooi er maar lekker uit wat je wilt hier!
(overigens even btw, uiteraard gun ik iedereen een baby'tje hier die nog niet zwanger is! We zijn toch allemaal 'samen' begonnen).
Hopelijk komen er geen rare uitslagen binnen over 3 weken en blijkt alles gewoon gezond.
Misschien wat vroegtijdig erover te beginnen ( je zegt zelf, pas 4 maand bezig ) maar het contact onderhouden met deze Gyn? Wieweet wat het kan brengen. Ze zeggen wel probeer eerst eens een jaar bezig te gaan en trek dan pas aan de bel. Neem de volgende keer als je wat wilt direct met hem op en niet via de huisarts. Dat mag volgens mij gewoon, zeker omdat je er nu al bent geweest.
Dan onderzoeken ze jullie beiden maar (je vriend ook) niet nu, maar als het nog eens 4 maanden zou duren!!! Een 'gyn' aan de hand is wat dat betreft misschien een voordeeltje. Huisartsen houden soms wel van zeggen 'afwachten, blabla'.
Dikke knuffel van mij voor jou!
(Jemig, wat een verhaal en de helft van wat ik bedoel en wil schrijven staat er niet eens) hihi.