pumi schreef:
Dat is al best snel suus!!! Lijkt me ook wel spannend die 20weken echo!
Wanneer had jij je eerste echo? Ik hoor daar zoveel verschillende verhalen over.. en ook over het hartje luisteren
Bij de een doen ze het allemaal eerder om medische redenen, maar bij sommige is er niets aan de hand en dan krijgen ze toch vroeg een echo of luisteren ze al naar t hartje.. Ik vind dat zo vreemd! Ik wil ook eerder.. haha heb nu soms het idee dat het allemaal een droom is en dat het morgen weer weg is zeg maar!
Ik was toen 7 weken en 1 zwanger dag bij de eerste echo.
Dit was doordat ik flinke bandenpijn had (waarvan toen dus nog niet duidelijk was dat dit het was).
Ik kon amper nog zitten (soort 'pijn aan eierstok'). En mocht dus vrij snel langskomen.
De 2e echo had ik met 11 weken en 1 dag. (op 11-01) hahahaha. 😛 Die was standaard.
Dat is normaal gesproken de 1e echo, zo rond de 11 a 12 weken bij deze praktijk.
Daarna geen echo's meer gehad. Alleen vorige week maandag hartje luisteren en 'controle van buitenaf'.
De ene VK is de andere niet en zo doen ze allemaal een beetje anders. Dat valt inderdaad erg op.
Bij grote praktijken vind ik het persoonlijk 'lopende band werk'. Mijn praktijk is vrij klein en veel intiemer.
Ze nemen er meer de tijd voor krijg ik het gevoel. Maar ook dat zal allemaal wel verschillen.
Persoonlijk denk ik ook dat je even moet aanhoren welke het beste op je overkomt.
Bij de mijne kan ik bijvoorbeeld bellen wanneer ik wil voor een echo als ik het niet vertrouw
Ik heb ook maar 1 VK gehad tot nu toe en de standaard 'assistent'. Ik ken er 2 mensen en dat is erg fijn!
Steeds een ander lijkt me ook niet leuk (dat hoor je dus ook wel eens).