Lin76 schreef:Vraagje, ik ben nu voor de eerste keer aan het temperaturen, zit steeds tussen de 36,5 en 36,8. Als ik geen stijging opmerk heb ik dan ook geen eisprong of kan het zo zijn dat je ondanks een vlakke temperatuurcurve toch een eisprong hebt gehad? Gaat je temp rond/na je eisprong altijd iets omhoog? Kortom, hoe betrouwbaar is deze methode mbt tot het ontdekken van een eisprong?
Ik temp nu meerdere maanden en ik vind het een hele fijne manier om mijn cyclus in de gaten te houden, hou jij je temperatuur bij op een site? misschien is het makkelijk als je je grafiekje dan even met een linkje hier plaatst, dan is het veel makkelijk te zien of je je eisprong gehad hebt, ik heb de mijne hier ook staan, als je daar op klikt dan kun je op die site zelf ook gratis een profiel aan maken!
Om je vraag te beantwoorden, als je temperatuur minstens 6 dagen hoog blijft (minstens 0,2 tot 0,3 hoger dan voor de eisprong) dan heb je je eisprong gehad op de eerste dag dat die verhoging zichtbaar was, wat hoog is is dan weer voor iedereen anders, daarom moet je ook een tijdje tempen om goed inzicht in je cyclus te krijgen, bij mij moet mijn temperatuur deze ronde om hoog te blijven boven de 36,7 liggen en ik test iedere dag om 7:30 in de ochtend 9 je moet iedere dag om de zelfde tijd testen
Je temperatuur gaat namelijk omhoog als de eisprong geweest is, het gele lichaam blijft dan achter en dat geeft eenm hormoon af waardoor de temp omhoog gaat.
Maar je temp kan ook korte tijd omhoog gaan doordat je je bijvoorbeeld niet lekker voelt etc.
Als je graag meer wilt weten over temperaturen dan is er hier het topic grafiekjes, op de eerste pagine heeft babii heef duidelijk uitgelegd hoe temperaturen precies werkt
Succes Liefs Annemieke