Hoi meiden,
alweer een hele tijd geleden dat ik heb gereageerd, maar er is veel gebeurd de laatste weken. Op het werk was het ontzettend druk, mijn studie is na weken buffelen eindelijk afgerond en heb gisteren eindelijk mijn diploma in ontvangst genomen. Daarmee is ook eindelijk mijn vaste aanstelling een feit en kan ik straks zonder zorgen mijn verlofperiode in.
Daarnaast speelt er thuis ook het een en ander. Vorig weekend een giga dip gehad met mijn mannetje. Hij is zoooooo ongelofelijk onzeker over de toekomst met een baby, dat hij soms ook gewoon niet kan genieten. Tja, die onzekerheid maakt mij soms dus ook erg onzeker. We weten allebei heel zeker dat dit kindje voor meer dan 100 % gewenst is, maar ik kan het dan niet altijd begrijpen waarom hij niet kan genieten. Hij is zo ongelofelijk bang dat zijn leven helemaal overhoop gegooid wordt en dat niets, maar dan ook niets meer hetzelfde is. Vooral ook omdat het ontzettend druk is op zijn eigen werk, denk ik soms wel eens dat hij zich ervoor afsluit, puur uit zelfbescherming. Ben er ook van overtuigd, dat zijn werkdruk een hele grote rol hierin speelt.
Gelukkig kunnen we er met een heleboel emoties goed over praten, hij doet ook wel erg zijn best om het te proberen, maar helemaal vergeten lukt mij gewoon nog niet. Ik ben er in mijn koppie soms nog teveel mee bezig. We moeten afwachten hoe het gaat lopen en zien wanneer hij meer vertrouwen krijgt in het vaderschap. Ik heb er laatst ook een topic over geopend, misschien dat sommigen dat hebben gezien. Ik zou toch ook eens willen weten hoe jullie mannen er onder zijn? Ook zo onzeker, of heb ik het getroffen!
Gelukkig is ondertussen mijn 6 weken durende zomervakantie begonnen, lekker bijkomen, al heb ik nu wel meer tijd om te piekeren. Ook mijn man krijgt over een week vakantie en we hebben ook besloten samen nog wat dagen weg te gaan. Even tijd voor ons samen en genieten!!! We zijn er aan toe...
Woensdag ook meteen geconfronteerd wat stress met je kan doen. Mijn bloeddruk bij de VK was dit keer wat aan de hoge kant. Niet iets om me direct zorgen om te maken, maar ze gaan het wat meer in de gaten houden. Donderdag mag ik wederom de druk komen laten controleren. Tja, ik denk dat ik wel weet wat het probleem is, zucht... Hopen dat de vakantie en de rust ook mijn bloeddruk goed doet! Normaal altijd keurig in orde, dus het zal de aankomende weken vast beter worden. Gelukkig was de rest wel helemaal goed. Ben tov het begin een kleine 5 kg aangekomen en de kleine en mijn baarmoeder groeien goed. Buiten de bloeddruk om was ze erg tevreden. Gelukkig maar.
Ondertussen veel meegelezen, maar er is zoveel verteld dat ik het na een aantal pagina's alweer vergeten ben, sorry... Ga toch een poging doen...
@Esre, Rian en Jolanda, zoooo jaloers op het feit dat jullie wel lekker kunnen slapen. Wat moet dat heerlijk zijn dat je 's nachts lekker kunt bijtanken en de dag weer met energie kan beginnen, fijn... Ik zou zeggen, zo lang mogelijk volhouden en graag wat naar onze kant sturen...
@Sam, gooi het eruit. Zo te horen heb je alle reden om te klagen. Natuurlijk had je het liever anders gezien, maar meid wat je omschrijft is niet niks. Iedereen zou daar knettergek van worden. Lekker je frustraties van je afgooien, hopen dat het werkt.
@SelOg, succes vandaag om de dag door te komen, was graag naast je komen zitten in de airco. Hier is het binnen ook al niet meer uit te houden. 25 graden in huis is vergeleken met buiten koel, maar wel te warm.
@Jorina, veel plezier met klussen in het kamertje. Het begin en de opstart zijn misschien niet echt leuk, maar wanneer het steeds meer babykamer vormen begint aan te nemen, dan geeft het energie om ermee bezig te zijn.
@Loesje, veel plezier in Deventer en met je familieweekend. Hopen dat jullie niet al te actieve dingen gaan ondernemen samen. Veel te warm voor!
@Maj, zo zeg, wat ben jij al druk geweest... Pff wordt al moe wanneer ik er aan denk. Ha, ha...
Wat ik me tot slot eigenlijk ook nog afvroeg, voelen jullie de kleine ook wel eens onder je ribben schoppen. Soms schrik ik er zo van, heel apart gevoel... Hoop niet dat hij daar een gewoonte van gaat maken, haha...
Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag en tot later...
Liefs Noor