@ suus: vooral veel krampjes in mn onderbuik die volgens mij echt niet van mn darmen komen, hoofdpijn, rugpijn, af en toe ineens heel erg warm krijgen en dan absoluut kleren moeten uitdoen om af te koelen (wat dus alleen thuis kan, op het werk zou het geen zicht zijn haha), mn puistjes verdwijnen, moe, soms duizelig, áltijd duizelig bij het gaan rechtstaan, en dag na de eisprong enorme stekende pijn in mn baarmoeder (of wat ik toch denk dat het was) bij het gaan zitten en in iets mindere mate bij het wandelen. Dit zijn allemaal klachtjes die ik ook had bij de zwangerschap van lucas en bij de 2 ervoor. Alleen had ik toen ook wel dat ik vaker naar het toilet moest, hoewel dat bij de zwangerschap van lucas wel vrij ok was, had er meer last van bij de twee vmk'en. Maar ja het merendeel van die klachtjes krijg je denk ik ook als je al maandenlang veel te weinig slaapt 😉
Testen kan ik dus volgend weekend doen, weet ik ook wel vrij exact omdat ik ovutestjes gebruikt had, niet zozeer om echt gericht te kunnen gaan klussen als wel om te weten of ik weer zo'n lange ronde zou hebben want het wachten de vorige keer maakte me echt gek! Vorige ronde was 42 dagen, nu zou het 40 dagen moeten zijn als mn luteale fase netjes 14 dagen is...
Misschien test ik woendag wel al eens hoor, maar toch probeer ik vol te houden tot zaterdagmorgen, maar mezelf kennende lukt dat nooit haha.
he wat vervelend zeg van dat contract, kan me zo voorstellen dat het vertrouwen al meteen wat weg is, zou er zelf ook wel boos om worden hoor! Hopelijk valt het wel mee als je er eens over spreekt met hem en kan er nog wat aangepast worden, want dit is echt wel balen anders zeg!
Fijn dat het na een lastige week weer wat beter gaat met lucas! Ach ze kunnen ook niet altijd even lief zijn he 😊 Maar is zeker wel lastig als je kleintje een hele week zo doet!
@ laura: klinkt leuk je vrijgezellendag! Oh hihi lieve vera helemaal enthousiast mama te zien 😊 Kan me voorstellen dat je haar helemaal ondergekust hebt, doe ik ook telkens als ik lucas ga ophalen in de crèche en hij zo blij is mij te zien haha
@ evie: klinkt wel leuk hoor dat cadeaut'je van lieke voor papa!! Hmm mn schema van 7mnd is eigenlijk nog vrijwel hetzelfde als nu denk ik, maar is dan ook wel anders omdat ik nog bv geef natuurlijk. Hij kreeg/krijgt:
6u45: bv
9u: boterham (+mm in flesje indien hij wil)
12u: lunch (aardappelen + groente + vlees/vis)
16u: fruitpap
17u45: bv
18u30-23u: in deze tijd nog zo'n 3x bv, maar zijn geen vaste tijdstippen voor
23u30-6u30: nog 1 of 2 x bv
alles is eingelijk nog steeds hetzelfde behalve dat hij nu 's avonds naast al die bv ook nog een yoghurt en een (halve) boterham of koekje eet. Lucas gaat alleen maar meer eten dus 's avonds ipv minder haha, en nóg niet doorslapen he !
@ neetje: haha dat was een kort berichtje, maar fijn dat alles zo goed gaat! En dat jort een lekker dik mannetje wordt!
@ ikke: waar ben je?? alles nog goed met je? doe jij mee met de meeting?
@ chell: idem als de vraag aan ikke 😊
Ik vind het wel knap van jullie dat jullie je kleintjes uit laten logeren hoor, heb ik nog nooit gedaan :?, ben daar echt niet goed in, zou geen oog dicht doen denk ik en dan is het voordeel van een nachtje te laten logeren ook wel weg natuurlijk. Ach deze zomer zal ik waarschijnlijk geen andere optie hebben want zowel benny als ik hebben geen verlof de laatste week dat de crèche sluit (sluit 3 weken en hebben enkel 2 weken verlof kunnen regelen), dus dan moet hij wel es uit logeren gaan ws (is zeker een uur rijden dus heen en weer rijden 's avonds en 's ochtends is geen optie) en es een van mijn zusjes laten babysitten hier ook waarschijnlijk want een hele week uit logeren zou wel veel te veel zijn hoor
hier dus eigenlijk ook niet echt veel te melden. Lucas probeert volop los te staan en begint aardig te lukken ook. Voordien was het enkel wanneer wij zn handjes es loslieten dat hij gewoon netjes bleef staan, maar nu vanavond liet hij ineens voortduren zijn handjes los en bleef gewoon staan en één maal zwaaide hij ze zelfs heel hoog in de lucht hahaha. Hij raakt wat over zijn angst om zonder houvast te staan over, want hij kan het heus wel maar is nog wat bang en gaat dan altijd rondgrijpen of gaan zitten.
Verder heeft hij met zijn linkerhandje gevonden hoe hij kan wijzen met zijn wijsvingertje en doet dan natuurlijk niets anders dan naar zijn eten wijzen of naar zijn speelgoed of naar tv haha, met zijn rechterhandje wil het zo niet lukken, hij lijkt die controle over zijn vingertjes daar nog iets minder te hebben :). Hij zegt ook nog steeds gewoon voortdurend 'mama' en weigert ondanks verwoede pogingen van Benny om papa te zeggen en houdt het hooguit es bij 'mapa' of 'pama' haha. Hmm verder nog iets? Oja hij wordt ook wel een driftig mannetje hoor soms, maar niet op een goede schattige manier, maar echt op zo'n puber-peuter-achtige manier en gaat dan echt kwaad worden of zelfs met speelgoed gooien of wil dan helemaal helemaal niets meer doen met ons, dan zit hij daar gewoon boos te wezn in zn stoeltje bvb en draait hij zich telkens weg van ons met een enorm boze blik en zijn lipjes stijf op elkaar van boosheid! Soms weet ik wel niet goed hoe ik hierop moet reageren, moet ik dit afleren en duidelijk een zeggen, moet ik dit negeren zodat hij gewoon geen aandacht krijgt als hij zo doet?? Ik heb eerder het idee dat het laatste het beste is maar neig vaak gewoon uit automatisme naar erop reageren en neen zeggen. Ach gelukkig is hij voornamelijk wel gewoon hartstikke lief hoor en komt me vaak gewoon omhelzen of mij een kusje geven 😊
maar nu heb ik veel gereageerd en ga dus slapen want het is laat geworden en dan ga ik klagen dat ik moe ben 😊