Hoi iedereen,
Wat hebben jullie allemaal veel geschreven, moest ineens veel bijlezen, zal ook een lang antwoord worden, dan (zeker met heel die uitleg over ’t werk).
Allereerst: wat heb je dat goed gedaan, Lisi!!! Ben heel blij voor je dat de cyste weg is. Dat is weer een stressfactor minder voor volgende week. Een operatie die je niet moet ondergaan is super!
Blij dat alles goed gaat, Anne. Lekker om een paar dagen weg te zijn, he!?
Pusta: een vriendin van me die is ook de eerste maanden afgevallen. Kan me voorstellen dat het lang duurt. Ik ken iemand die een apparaatje gekocht had om te luisteren naar het hartje van haar ongeboren babytje. Schijnbaar kost dat niet zoveel.
Suusgroep: hopelijk vind je snel je ei.
Lastig Ana, is het daar ook zo warm en benauwd weer? Ik denk dat het daar ook aan ligt of je misselijk bent of niet. Ik ben ook regelmatig misselijk met die warmte (en niet zwanger).
Ik werk met kinderen vanaf 2,5 jaar. In België gaan ze vanaf die leeftijd naar school.
Ik vind ze ook nogal jong om ze eerst te laten wennen aan de ene juf, dan weer aan de andere.
Ik heb het lijstje even opgezocht in de omzendbrief, want ik wist zelf maar drie ziektes van buiten op te noemen en ik weet dat het er meer zijn. Als kleuterleidster moet je thuisblijven als je niet immuun bent aan: rubella, varicella, cytomegalovirus, humaan parvovirus B19, hepatitis B, bof, mazelen.
Er zijn er een paar waar ik nog nooit van gehoord heb. Blijkbaar kunnen kinderen drager zijn zonder dat ze er zelf last van hebben.
Suusgroep, je zus werkt met groep 5/6? Die zijn dan 10 of 11 jaar, denk ik. Bij ons is het alleen voor kleuterleidsters (dat is tot 6 jaar, voor NL zou dat groep 1 en 2 zijn).
Ik snap ook niet dat er in NL niet naar gekeken wordt en in B al die leerkrachten mogen thuisblijven. Nou ja, waarom zou je blijven werken als je voltijds doorbetaald wordt?
Inderdaad Cruesli en Precious, ik ga geen jaar thuisblijven: ik werk tijdens het schooljaar ook ’s avonds en in het weekend in de horeca. Tijdens de vakanties doe ik meer uren daar. Op het moment dat ik zwanger ben, krijg ik ook meer uren.
Nou ja, voorlopig nog maar niet. Ronde 6 is begonnen en we zullen wel zien!