Tara28 schreef:Even een vraagje voor in ieder geval Melu en ook voor iemand anders die een borstontsteking gehad had.
Hoe voelde dat? Hoe was dat?
Ik ben er een beetje bang voor. Vanmorgen werd ik wakker met een pijnlijke rechterborst. Normaal doen ze 's morgens ook wel pijn van de stuwing, maar dit lijkt anders te voelen. Heb hem zoveel mogelijk leeggekolfd (melk ziet er normaal uit), daarna Jolijn laten drinken, want die krijgt er altijd nog meer uit, dus leger dan dit kan haast niet, maar het gevoelige verdwijnt dus mooi niet. Daarbij ziet mn huid er op de plek ook een beetje beursig uit met wat lichte rode vlekjes. Het voelt daar niet warmer dan mn andere borst op dezelfde plek en heb er ook geen harde plek zitten, maar heb voor de zekerheid de plek wel even onder de douche gemasseert.
Verder voelde ik gisteren al een keelpijntje opkomen. Dat is nu nog niet weg, heb ook een licht hoofdpijntje, ben ook gewoon niet zo fit en had even getemperatuurd: had ik 38.1, maar de hete douche was nog niet zolang geleden. Net was het al gezakt naar 37.8 gelukkig en dat is nu zo'n 40 minuten na het douchen. Kan het er denk ik op houden dat ik geen echte koorts, maar wel verhoging heb.
Heb ik nou gewoon een beetje een klein griepje en is die pijnlijke plek toeval of toch een beginnende borstontsteking?
Klinkt wel als beginnende borstontsteking. Ik werd ook wakker met een zere tiet en hoofdpijn. Probeerde deze onder de douche te masseren, maar dat deed eigenlijk al te zeer. Smiddag kreeg ik koorts 38gr. En toen werd het alleen maar erger. 2e dag werd het bij mij pas rood. Ik had zulke hoofdpijn dat ik bijna niet kon lopen en mn koorst steeg tot bijna 41gr. Ik had de huisarts gebeld meteen de 1e dag toen kon ik anti biotica ophalen en volgens hun moest ik het koelen. Maar het CB zei juist dat ik het warm moest houden. Maar je kunt het beter koelen en voor een voeding het warm maken. Na 3 dagen koorts heeft mn vriend beide borsten goed gemasseerd. Het deed verschrikkelijk veel pijn en het melk spoot er letterlijk uit (handdoel vol). Maar het voelde daarna echt een stuk beter.
Sinds dien masseerd hij mijn borsten ong om de dag even goed, om een evt volgende ontsteking tegen te gaan. Alle harde kliertjes moeten er dan uitgemasseerd worden. En evt daarna nog even de restjes eruit kolven.
Dat is mijn ervaring met een borstontsteking. Ik vond de hoofdpijn eigenlijk het ergste van alles, die was bijna ondragelijk. Ik hoop voor je dat het niet doorzet!