Tara28 schreef:@friezinnetje: inderdaad wat Tammie zegt: gewoon op verzoek voeden. Ik heb nooit anders gedaan en dat bevalt prima. Ze regelt zelf wel dat ze genoeg melk binnenkrijgt en 's nachts slaapt ze bijna altijd prima. Meestal zo'n 10 tot 12 uur achter elkaar. Ik kolf op mn werk 2x en ze vraagt ook 2 flesjes op een werkdag. 's Ochtends en 's avonds drinkt ze dan bij mij en dan komen we op 4 voedingen uit. De ene keer komt ze na 3 uur voor een voeding en een andere keer pas na 5 uur. Ik heb bij het kdv aangegeven dat meer dan 5 uur ertussen teveel is, maar dat vonden zij ook logisch. En als ze na 2,5 uur al wil krijgt ze dan gewoon alweer. Net wat zij wil dus.
Even een vraagje. We zijn hier nu sinds ruim een week echt aan het bijvoeden. Groentehap gaat er prima in. Ze eet alles wat we haar geven. Ze heeft inmiddels bloemkool, doperwtjes, boontjes, worteltjes, bruine bonen en e.e.a in combinatie met aardappel op. Sinds een paar dagen ook 'ochtends het fruithapje er maar bijgedaan, want ze keek zo naar mijn banaan en werd helemaal wild toen ze een hapje mocht proeven haha:)
Nou vraag ik me af of iemand weet hoe het zit met de hoeveelheid melk. Ik hoop namelijk dat ze door het bijvoeden genoegen gaat nemen met kleinere flessen. Het aantal van 4 melkvoedingen hoeft niet omlaag, maar de laatste tijd wil ze zo ontzettend veel melk per voeding, dat ik er haast niet meer tegenop kan kolven. Alle flessen zijn nu meer dan 200cc, van de week zelfs een keer 240cc! De fruithap heb ik er dus ook maar bijgedaan, omdat ik hoop dat ze dan weer genoegen gaat nemen met zo'n 180cc melk per voeding. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
heb je er een snelle speen opzitten? als je een mindersnelle speen gebruikt zijn ze soms al met minder melk verzadigt. Omdat ze aan de borst langer drinken.
Mijn dochter is nu 14 maanden en drinkt met een speen van avent nummer 3. toen ze 6 a7 maanden was nog met speen 2. je kan ook een flesje diksap of water / thee geven. zelf heb ik dat niet gedaan tot haar 1e jaar want was bang dat dan mijn bv terug zou lopen. Maar ik begrijp dat jij kolft.