Huh wat een rare zin heb ik er neer gezet ja ;p.
Ik bedoel dat wat je afkolft dan alleen maar voormelk is als je dat bij elkaar spaart heb je dus zoveel cc met alleen voormelk ja toch?
Myra6Oud lidBerichten: 958Lid sinds: 28 maart 2010
Myra6 schreef:Ik kolf ook elektrisch heb de ardo calypso, zag het niet zitten om straks op het werk met de hand te moeten kolven.
Op het moment drinkt Lieke een fles sneller leeg dan de borst:-?
Jolijn en Angie hoe lang zijn zij bezig aan de borst?
Tammie78 schreef:Ja ware het niet dat dat de richtijn is voor flessevoeding 😉 hoeveel je in een fles moet doen is echt per kindje verschillend. de een drinkt met gemak 200 cc en andere zoals de mijne drinken echt met moeite 100 cc weg! maar dat zijn vaak ook de baby's die het bij mama ruimschoots weer inhalen. enne uit een flesje sneller? denk het toch niet hoor. David kan een volle boob in 5 minuten leeg zuipen terwijl een flesje van 100 doet ie toch echt wel langer over! Als de tsr goed op gang is sluit het eruit voor ze. bij een fles niet, daar moeten ze toch echt wel goed zuigen om er wat uit te krijgen. maar goed daar hoor je dus ook verschillende dingen over. de een zegt fles is makkelijker, de ander zegt borst is makkelijker. als ik idd kijk naar als ik kolf dat er dan iets van 5-6 stralen uitkomen, en als ie een flesje krijgt, maar 2, dan weet ik dus niet wat harder gaat! Misschien toch wel borst.
Tsja marieke ik kolf zolang het blijft stromen/spuiten en das na 15 minuten echt nog niet klaar! ja met 1 borst misschien.... en ja een tijdje terug wachte ik ook wel iets van 3 minuten ofzo, maar tegenwoordif komt het steeds alweer heel snel, maar dan idd steeds korter. op het end dan echt maar iets van 4 spuitstralen en dan niks meer.
David was niet in zn hum gister bij papa. veel huilen en mopperen. maar 1 uur geslapen en wilde met moeite 2 flesjes. :-?
Naahhh meneer heeft alles maar even ingehaald hoor vandaag bij mama :D. de vrolijkheid zelve, 2x2 uur geslapen en al iets van 7 of 8 keer gedronken! 😮
david krijgt heel soms ook wel eens teveel voormelk hoor. maar das echt mar heel weinig gebeurd. heeft denk ik in totaal nog maar iets van 3-4 groene poepluiers gehad. en dat kwam dan niet van spinazie haha! :mrgreen:
Mariekepiek schreef:hier ook een dubbele electrische kolf (medela freestyle). Met de handkolf afkolven doet mij pijn en ik krijg er dan denk ook niet veel uit.
linny84 schreef:wow dat is een mooie kolf ben jaloers 😉 voor mijn portemonnee was de swing wat geschikter 😃
en een richtlijn is idd wel handig moet toch een idee hebben wat ik straks moet meegeven aan het kdv....
Myra6 schreef:Jee bijna 100 cc uit één borst gekolfd!!
De ander heeft ze leeg gedronken.
sofietje schreef:Ik heb die Avent flessenwarmer voor E5,- op de kop getikt :mrgreen: Maar ik warmde meestal de flesjes op in de magnetron, op 360 w en tussendoor een keertje schudden.
Mariekepiek schreef:hier ook weer doogeslapen. Ik heb wel een paar dagen gehad, dat ik wakker werd e aan het lekken was, zoveel stuwing had ik.
Tara28 schreef:lek er niet doorheen gelukkig, maar het ding zat scheef vannacht. Toen was de boel dus wel nat;)
Tammie78 schreef:Magnetron doen wij op 600 watt (dat mag dus ;)) en dan 20 seconden dacht ik. voor 100cc. eerst 10 seconden, ff schudden, en dan weer 10. maar mijn man doet de flesjes, dus ik weet het eigenlijk niet precies :-? ow ja david krijgt dus ook 100 cc in flesje. al ha dik vandaag zoiets van "de voeding wordt toch afgestemd op behoefte van je kind? nou ik kolf meestal 200, zou hij dan ook niet 200 willen uit de fles?" dus me man zei dat hij 's nachts als de fles leeg is vaak nog wel een soort van na zuigt terwijl de fles niet meer in zn mond zit! Dus misschien dat we vannacht maar eens 150 gaan proberen. Ja vind 200 inene wel weer heel veel hoor! Ow ja hier hebben we ook de flessenwarmer van prenatal. idd goed ding. in de auto nooit nodig gehad, omdat ik david als we ergens heen gaan zelf voedt, maar het zou wel handig zijn als me man ergens heen gaat met David.
Angellove82 schreef:Als er een flesje wordt gedronken is het zo'n 180 tot 200 cc en als ik kolf heb ik uit 2 borsten nog geen 100 cc ... Om de 2 uur kolven maakt ook niets uit merk ik, ben nu ook weer zo'n 3 weken aan het werk, zal de melk dan toch gewoon opraken ??
Mag je trouwens afgekolfde melk van bijvoorbeeld maandag en dinsdag bij elkaar in de fles doen en geven ??
Angellove82 schreef:@ Sofietje : knap dat het al zolang lukt... Maar misschien langzaam afbouwen ??