Bambi80Oud lidBerichten: 6.223Lid sinds: 8 oktober 2008
berichtje is vooral voor mij bedoeld van Jamilah. Miesje78 had mij namelijk gemaild dat ze er niet meer op kon komen hier.
da-silva schreef:Hebben jullie ook dat de kleine bijna niet meer in het babybadje past? Loek zet zich ook steeds af met zijn voeten waardoor hij met zn koppie tegen de kant aan botst. We hebben helaas geen bad, alleen een douche. Maar douchen vind ik alleen makkelijk als Thijs er ook is omdat je hem dan makkelijker kan aanpakken en meteen kan afdrogen en aankleden. Ik weet dat van die opzetbadjes hebt voor in de douche, maar Loek kan zijn hoofd nog niet goed genoeg ophouden en kan nog niet zitten. Hebben jullie dit probleem ook? Of weten jullie misschien een oplossing?
Nadine schreef:@lonnekeleonie
Klopt! Onze dochter is van 1 mei. En als ik vandaag terugkijk... de afgelopen 2 dagen is ze volkomen ontregelt. Wel lacht ze nog regelmatig. Nou kan ze onregelt zijn doordat we aan het klussen zijn, maar ze is echt compleet van slag. Het voedingsritme hebben we maar laten varen, want anders kreeg ze niet genoeg vocht binnen. Ik denk nu ook echt aan een sprongetje.
Ze weegt nu 6150gr en is 62,8 cm. We leggen ons er nu maar bij neer dat ze geen grote eter is, want ze groeit goed. Ze drinkt nog 6 voedingen van gemiddeld 120ml. Soms een dag van vijf voedingen.
Wat drinken die van jullie nu?
En al gedacht aan een fruithapje? Lijkt me zo leuk om aan te beginnen. Ik zie de troep al voor me 😃
Welke maat luier dragen jullie babies trouwens? We zitten nog op maat 2 maar het wordt wel erg krap. We zullen wel zien of we de pakken nog op krijgen.
Mariekepiek schreef:ik snap het ook niet leonec, maar ik dacht..."het zal wel".:) haha. Lijkt me gezellig als je toch mee gaat 2 oktober!!!
hier even copy paste hoor:
heeh
Nou, ik heb dus min of meer besloten te gaan afbouwen. Niet dat er veel af te bouwen valt, want de productie is gewoon niet best. Iedere keer is het wat. Na het wegvallen van de nachtvoeding (Joost slaapt zelf door), is mijn productie gedaald. Ik heb vooral 's middags daardoor een erg ontevreden kindje, die loopt te meppen, mekken tijdens de voeding en binnen 2 uur meer voeding vraagt. Ik vind eigenlijk nu belangrijker hier weer rust in de tent te krijgen. Ik wil niet meer kosten wat kost, regeldagen/kolfdagen gaan inlassen. Ik ben namelijk zelf zo verschrikkelijk moe. Ik loop al bij de huisarts vanwege buikklachten en moet ook deze week voor een echo. Het kost me op deze manier gewoon teveel energie. Voor Joost is het nu die 3 maanden is, ook wel fijn dat ie op vaste tijden een slaapje kan doen en als ie niet tevreden is, lukt dat niet. Omdat de middagvoeding het grootste probleem is, ga ik die van rond 16.00 uur vervangen voor kunstvoeding. Ik blijf rond die tijd nog wel kolven, maar dat komt omdat ik eigenlijk het heel moeilijk vind om er helemaal al een punt achter te zetten en zo kan ik ook eerst uitproberen of het werkelijk een oplossing is tegen de onrust. Die gekolfde melk kan ik evt. gebruiken als aanvulling voor de voeding van ong. 13.00 uur. (Joost heeft 6 voedingen op een dag als ik die tussendoorslokjes niet meereken). De tijden ong. zijn 7,10,13,16,19,22 uur. Maar omdat het vooral op verzoek voeden is, zijn dat maar richttijden. Als ik dit zo opschrijf ziten de tranen me hoog hoor. Ik had zo graag tot de 6 maanden volledig de borst willen geven, maar wie weet lukt het me nog een hele tijd om borstvoeding aangevuld met 1 flesvoeding te doen.
Nadine schreef:hahaha, tja, dat soort klussen gebeurt ook, maar is wel iets minder luidruchtig dan het soort klussen wat ik hier bedoelde 😉
Heeft iemand hier ook last van stressincontinentie? Ik weet dat je er bekkenbodemspieroefeningen (wat een scrabblewoord) tegen kunt doen, maar dat komt er vaak niet van. Kan m'n plas niet altijd ophouden als ik nies.. beetje jammer :s
Jenny89 schreef:Hoi meiden!
Jullie hebben lang niks van mij gehoord, misschien zijn jullie me zelfs wel vergeten. Dat zou niet gek zijn hoor. Ik lees wel regelmatig met jullie mee, heb alleen geen puf om te reageren.
Nu lees ik dat jullie kindjes super goed slapen! Jeetje ik schrik er zelfs van! Van 08.30-09.00h!!! niet te geloven zeg! Jeeeeetje dan willen jullie niet weten hoe mijn kereltje slaapt.
Om 22.00h gaat hij in bad, dan krijgt die een voeding en gaat rond 23.00h, soms 23.30h naar bed. Daarna wordt die rond 02.00 of 03.00h wakker voor een voeding, gaat meteen weer slapen.
rond 05.00h wordt die weer wakker en dan breekt de hel los (voor mij en mijn man) hij is helemaal uitgeslapen en tevreden happy, wil absoluut niet meer slapen! Als ik hem in slaap wieg slaapt die een half uurtje en is weer klaar wakker 😞 ik wordt er echt helemaal depressief van! eergisteren heb ik heb gewoon een half uur zitten wiegen in tranen 😞 ik ben dan zelf zoo moe en wil graag slapen, maar hij niet 😞
men o men. wat moet ik doen. jullie hebben echt geluk met jullie slaapkopjes! overdag slaapt mijn kereltje ook heel slecht, misschien maar 3-4 uurtjes in totaal
ik weet misschien wel zelf waar het aan ligt.. als ik heb in bed leg huilt die..ik kan hem niet laten huilen, vind ik zo zielieg, voel ik me een slechte moeder 😞 haal hem uit bed en wieg hem in slaap..
misschien is dit het probleem..
pff.. hopelijk kan iemand me helpen :(