Iedereen nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby!!
Hopelijk kunnen we hier verder kletsen over onze ervaringen als mama zijnde.
Veel plezier, gezondheid................
Bambi80Oud lidBerichten: 6.223Lid sinds: 8 oktober 2008
cassie247 schreef:
@ Marieke..hoop dat ze jou wat goed advies kunnen geven want je bent nu al best lang bezig om je ventje tevreden te krijgen . Lijkt me ook geen regeldagen meer!
cassie247 schreef:@ Da silva...het bericht was een reactie op jou bericht op een vorige pagina, dat je aangaf dat je zoontje niet lekker in zijn vel leek te zitten en dat je naar de huisarts en consultatiebureau ging, Hoop dat ze jullie hebben kunnen helpen 😊
liefs
da-silva schreef:cassie247 schreef:@ Da silva...het bericht was een reactie op jou bericht op een vorige pagina, dat je aangaf dat je zoontje niet lekker in zijn vel leek te zitten en dat je naar de huisarts en consultatiebureau ging, Hoop dat ze jullie hebben kunnen helpen 😊
liefs
@ Cassie, bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad aangegeven dat Loek niet lekker in zijn vel lijkt te zitten en dat het de laatste tijd niet zo lekker loopt hier. Dus ik begrijp je berichtje naar mij 😃 De huisarts heeft aangegeven dat het toch geen allergische reactie is geweest, maar Loek heeft dus 'seborroisch exzeem'. Op zich een onschuldige vorm die vaker voorkomt bij baby's. Het lullige is alleen dat ik er niks aan kan doen, behalve vet houden met olie. En verder hopen dat het snel weg trekt. Bij het consultatiebureau had ik vertelt dat hij zo ongedurig is en gefrustreerd is bij het voeden. Blijkt dat hij al flink is aangekomen dus ik mag hem meer melk gaan geven. Dit scheelt al wel een beetje en hij is nu vaker rustiger met drinken als een paar dagen geleden. Hij heeft nog steeds een aantal momenten op een dag dat hij erg huilerig is en te gulzig wil drinken. Maar er zit vooruitgang in!
@ BW: wat vervelend dat je mannetje zo huilt. Ik ken het :roll: en het is een machteloos gevoel als je hem niet getroost krijgt he?! Loek trapt ook met zijn benen als hij zo aan het huilen is en zwaait dan wild met zijn armen. Hierdoor mept hij zijn speen eruit en is hij helemaal niet meer rustig te krijgen. Ik ga dan met hem door de kamer lopen met hem over mijn schouder hangend. Hierdoor wordt hij vaak wel een beetje rustiger. 's Avonds heeft hij sneller honger en geef ik hem na 2 uur gewoon weer de fles. Dit scheelt ook.
Gebruik je iets tegen krampen? Misschien helpen druppels van cinababy van VSM, dit is homeopatisch...
Beebie_Wish schreef:@Da-Silva, Wij gebruikten in begin de druppeltjes van cinababy inderdaad maar die leken op gegeven moment niet te helpen, en hebben we nu infacol, maar hij spuugt ook nu iedere keer zijn voeding uit (niet alles maar kleine hoeveelheid, terwijl ie voorheen nog niks uit spuugde) hij houd enkel alleen de borstvoeding binnen. Zou het kunnen zijn dat het door die infacol komt??
Nadine schreef:Indootje gefeliciteerd!
Ik kan iedereen aanraden om hier eens te kijken (babytaal bij Oprah):
http://www.youtube.com/watch?v=X4YtsYu6qK0
Mirte maakte dezelfde geluidjes en nu ik er echt op let is ze meer tevreden dan ooit :)
Beebie_Wish schreef:En dames nog eventjes he (sorry voor mijn geklaag), maar is het bij jullie ook bekend of al meegemaakt dat je baby 1 hele dag niet poept, ons ventje had eergister ook al niet gepoept maar gister begin van de avond had ie een flinke poepluier maar vandaag weer niet gepoept, wel plast hij wel gewoon.
En idd dat boek van oei ik groei deze die hebben we al ff besteld maar alleen nog steeds niet binnen pfff.
Bente schreef:@Da-Silva, wat leuk, wij gaan zaterdag ook naar Guus in Eindhoven, maar wij hebben zitplaatsen haha.
ben ook eens benieuwd hoelang ik het vol ga houden, uurtje in de auto heen, wat eten, naar Guus, weer een uurtje terug en dan hopen dat de kleine man ons de rest van de nacht laat slapen......quote]
Hey Bente, wat leuk!! Ik heb er al veel zin in! Wij hebben staanplaatsen, dus ben benieuwd hoe m'n heupen morgen aanvoelen 😃 Gaan jullie samen en hebben jullie een oppas?
Ook Draakje veel plezier vanavond! Heb jij ook staanplaatsen? Ik zal nog eens kijken op hyvenaar jullie foto's. Misschien herken ik jullie wel 😉
Ik ga met een vriendin, dus manlief heeft Loek de hele dag en nacht (want ik mag natuurlijk mijn roes uitslapen) voor het eerst alleen. Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst een avond weg geweest naar het theater. Thijs heeft hem toen al een paar uurtjes alleen gehad en hij heeft de hele tijd gehuilt. Ik had een sms gestuurt in de pauze hoe het ging. Maar toen de voorstelling weer begonnen was had ik nog niks terug gehad. Gelukkig wist ik dus pas aan het einde van de voorstelling toen ik belde, dat Loek zo had gehuilt. Toen sliep hij al en kon ik op mijn gemak nog wat drinken daar. Ik denk dat ik anders rennend naar huis was gestormt. Ik vond het wel lekker om een avondje weg te zijn, maar ook heel dubbel. Ik moest steeds aan m'n mannetje denken en ik heb het volgens mij ook nergens anders over gehad. Thijs had veel moeite om hem rustig te krijgen. Ik denk dat mama's daar toch beter in zijn...
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het vandaag zal gaan met mijn 2 grote liefdes zonder mama :mrgreen: Aan de ene kant blijf ik het liefste thuis zodat ik weet dat alles goed gaat met Loek. Aan de andere kant wil ik geen moederkloek worden en heb ik ook wel zin om er even uit te zijn en lekker een biertje te drinken. Raar idee hoor...
bloempje28 schreef:BQ, ik gebruik idd de Difrax fles. Ik heb nu speentje S. Dus er bestaat ook een standenspeen?
Wat houdt dat precies in? Is dat waar je dan 3 standen aankan bieden??
Hoe moet je dat toepassen onder het drinken?
Sorry ben beetje een leek op dit gebied..... :oops:
da-silva schreef:Die 3 standen speen kan je bijv met nr 1 naar haar neus naar boven gericht geven, dan krijgt ze minder melk binnen als dat je nr 2 naar boven richt. Ik heb hem ook, maar ben na 2 dagen weer overgestapt op een gewone speen met maat 1. Vooral 's nachts zag ik de nummers moeilijk en dat vind ik irritant.
BeautyQueen23 schreef:Bloempje, welke fles heb je? Difrax heeft een standenspeen dus dan kun je kijken waar ze wel sneller bij drinkt maar waarbij het wel geleidelijk aan gaat zodat ze niet hoeft te spugen, dat is misschien een idee?
Lycan drinkt 140 ml in ongeveer een kwartier leeg en spuugt zelden.
Marieke, hoe is die berekening ook alweer? 2 weken terug was lycan 4 kilo.. morgen weer wegen dus ben benieuwd.
bloempje28 schreef:Hey Nadine,
Ons meisje is woensdag 5 weken... ze zit dus in de weken die jij beschrijft. Ik geef pas sinds 1.5 week 120cc. En om nou naar 150cc te gaan is denk beetje grote verandering (hoelang doet ze er dan over???....2 uur haha). Mag je zomaar 150cc aanbieden dan, moet dat niet inoverleg met het CB?? Of moet jeje gevoel achterna gaan?
In welk opzicht doen de kindjes het dan wat minder??? Gister wilde ze na 2.5 uur alweer drinken, helemaal verdrietig...water aanbieden hielp ook niks. Heb maar flesje gegeven, dan maar wat sneller dan 3 uur hoor! Vond zo zielig.....
Zoveel vragen.....
(vant weekend heeft ze trouwens doorgeslapen van 23.30-6.30...toen fles...en weer geslapen van 7.30 tot 10.15! is vast toeval geweest...afgelopen nacht was het gewoon weer om de 4-5 uur. Of dit is het voorzichtige begin van doorslapen?....)
Mariekepiek schreef:BeautyQueen23 schreef:Bloempje, welke fles heb je? Difrax heeft een standenspeen dus dan kun je kijken waar ze wel sneller bij drinkt maar waarbij het wel geleidelijk aan gaat zodat ze niet hoeft te spugen, dat is misschien een idee?
Lycan drinkt 140 ml in ongeveer een kwartier leeg en spuugt zelden.
Marieke, hoe is die berekening ook alweer? 2 weken terug was lycan 4 kilo.. morgen weer wegen dus ben benieuwd.
150 per kilo gewicht dus voor Lycan 4 x 150 = 600 cc excl. De arts van het consultatiebureau rekent de nachtvoeding trouwens niet mee.
Mippie1987 schreef:even een vraagje, hoeveel voeding krijgt lycan? en heb je een grote of een kleine fles?
als je de kleine fles nog hebt is het misschien een idee om de grote difrax fles te kopen? (je hebt nu ook difrax toch?)
mijn zoonje had dat ook dat hij de speen vacuum en plat zoog. met een speen maat M deed hij dat nogsteeds. toen heb ik de grote fles gekocht en ben ik die gaan gebruiken, gewoon met speen S en dit ging goed. zoog de speen niet meer vacuum en plat.
bloempje28 schreef:Hey meiden,
Ik heb een vraagje: mijn dochtertje krijgt flesjes van 120cc, ze drinkt echt langzaam naar mijn idee. Doet vaak een uur over een flesje,...even paar slokjes, sabbel sabbel (drinkt dan niet)...oogjes dicht...joehoe wakker worden...weer paar slokjes...sabbel sabbel....!
Is dit normaal, heb vorige week maatje grotere speen (maat M) geprobeert. Fles was in 10 min leeg, maar kind wist niet wat haar overkwam! Grote ogen, het ging haar te snel. Ze was erna ook helemaal niet bevredigt qua sabbelen! Ze moest ook wel spugen erna, meer dan dat ze 'normaal'doet. Dus op maat M over is ook geen optie, even mee wachten.
Hoelang doen jullie kindjes over een flesje? Ze neemt er gewoon lekker de tijd voor, volgens mij vind ze het ook heerlijk om gewoon bij mij te liggen....lekker beetje soezen ondertussen!
Hoor graag jullie reactie! Dank je!
bloempje28 schreef:Nou heb vanmiddag de 3standen speen van Dirfrax gekocht, heb er alleen een vraagje over:
Kan ik terplekke als het speentje onder het drinken in haar mondje zit, de fles draaien naar een ander "standje"??
Ik heb 'geleerd' de S-fles van Difrax met de S vorm naar boven te gebruiken zeg maar. Ivm de lucht in de fles. Maar als je de fles draait naar een ander standje komt de S vorm aan de zijkant te zitten.
Weet 1 van jullie hoe dit werkt?
Ben benieuwd hoe ze drinkt uit deze speen!
bloempje28 schreef:Nou heb vanmiddag de 3standen speen van Dirfrax gekocht, heb er alleen een vraagje over:
Kan ik terplekke als het speentje onder het drinken in haar mondje zit, de fles draaien naar een ander "standje"??
Ik heb 'geleerd' de S-fles van Difrax met de S vorm naar boven te gebruiken zeg maar. Ivm de lucht in de fles. Maar als je de fles draait naar een ander standje komt de S vorm aan de zijkant te zitten.
Weet 1 van jullie hoe dit werkt?
Ben benieuwd hoe ze drinkt uit deze speen!