Allemaal gefeliciteerd met jullie kleintjes!!
Vind het erg leuk om te lezen hoe druk jullie zijn met alles. Ik kan er een hoop van leren 😃
Babe1810Oud lidBerichten: 79Lid sinds: 13 mei 2010
BeautyQueen23 schreef:Bedankt AM .. 😃 Hoe gaat het met jouw meisje?
Hier gaat het voeden overigens heel goed hoor het was meer een reactie op bloempje.
Lycan drinkt hier zijn fles leeg in 20 minuten en sinds ik die standen speen gebruik zuigt die ook geen vacuum meer dus ik ben happy 😃
Vandaag weer bij het CB geweest, weer 300 gram aangekomen in 1,5 week tijd dus het gaat erg goed 😊
Hoelaat krijgen jullie kleintjes de laatste fles en hoelaat snachts?
Geven jullie een droomvoeding terwijl de kleine nog slaapt of wachten jullie gewoon tot dat die wakker word?
BeautyQueen23 schreef:[
Tineke, hoe is het met jou??:D
Nog niet wezen sporten wil wel weer maar durf eigenlijk nog niet, bang om spieren te overbelasten maar volgens mij zijn het alleen de rechte buikspieren waar rekening mee gehouden moet worden toch?
Ja erg goed, merkte na 4/5 weken al niet meer dat ik 5 mei bevallen ben 😂
Het is nog wel even wennen als ik alleen met de 2 mannen ben..
Ze zeggen vaak een tweede doe je er zo bij, maar dat vind ik niet.. vind de overgang van 1 naar 2 intensiever dan van geen kids naar 1...
Mijn oudste is wel erg lief tegen hem.. veel voorzichtige knuffels, en als hij huilt aait hij hem en zegt hij 'ow Timo wat is er' kei schattig 😊
Timo doet het nu sinds een paar dagen weer super, net 2 weken erg huilerig geweest.. toen kwam ik een goeie site tegen inbakeren.nl en daar stond een schema op hoeveel slaap en hoelangeen wakker moment ongeveer is bij baby's van verschillende weken oud.
Bleek dat we Timo toch te lang ophielden, en te laat terug in bedje legde..
Nu leg ik hem aan de hand van het schema in bed, hij moest 1 dag erg wennen en nu doet hij het super.
Word wakker, drinkt 90cc verschonen weer 60cc en dan even 10 minuten knuffelen en weer naar bed, leg hem wakker in bed en hij slaapt zelf goed in, slaapt gemiddeld dan 3 uur.. Krijgt dus ook om de 4 uur eten (150cc)
meestal komt hij: 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 ( om de dag doe ik hem halverwege de laatste voeding in bad) en 's nachts komt hij tussen 03.00/04.30..
heerlijk vandaag een dagje alleen met de kleine, Kristian is naar het kinderdagverblijf 😃
bloempje28 schreef:Nou heb vanmiddag de 3standen speen van Dirfrax gekocht, heb er alleen een vraagje over:
Kan ik terplekke als het speentje onder het drinken in haar mondje zit, de fles draaien naar een ander "standje"??
Ik heb 'geleerd' de S-fles van Difrax met de S vorm naar boven te gebruiken zeg maar. Ivm de lucht in de fles. Maar als je de fles draait naar een ander standje komt de S vorm aan de zijkant te zitten.
Weet 1 van jullie hoe dit werkt?
Ben benieuwd hoe ze drinkt uit deze speen!
nenske_1977 schreef:hoi hoi, ff een reactie uit deze hoek,
ik zelf heb ook die spenen, en een speciale dop ervoor.
mijn kraamzorg wist deze niet te gebruiken,JUIST door dat je de fles maar op een manier kan gebruiken. heb zelf navraag gedaan hier bij de drogist, en zij wist me te vertellen dat die spenen niet bedoelt zijn voor de S-flessen... want je komt er niet onderuit om ze te draaien, en bij een volle fles werkt het effect dus niet meer met de lucht..
dit is wat mij verteld is geworden..bloempje28 schreef:Nou heb vanmiddag de 3standen speen van Dirfrax gekocht, heb er alleen een vraagje over:
Kan ik terplekke als het speentje onder het drinken in haar mondje zit, de fles draaien naar een ander "standje"??
Ik heb 'geleerd' de S-fles van Difrax met de S vorm naar boven te gebruiken zeg maar. Ivm de lucht in de fles. Maar als je de fles draait naar een ander standje komt de S vorm aan de zijkant te zitten.
Weet 1 van jullie hoe dit werkt?
Ben benieuwd hoe ze drinkt uit deze speen!
Mariekepiek schreef:heeh,
da-silva....vraagje....laat je je kind echt huilen of gewoon mekkeren om op schema te komen. Ikzelf reageer meestal niet op een beetje mekkeren, maar echt lang laten huilen vind ik zielig. Bij mij lukt het dus niet om te rekken door te laten huilen of water tussendoor te geven (zoals die verpleegkundige tegen mij had gezegd). Dan heb ik zo'n overstuur kind dat ik vervolgens helemaal warm en bezweet uit zijn bedje haal en vervolgens nog overstuur aan de fles ligt te drinken en snikken tegelijk. Ik zelf geef hem nu zoveel als ie wil en wanneer hij wil zijn voeding. Als ie goed drinkt (tussen 150 en 200 cc), zit er nu lekker veel tijd tussen. Ook 's nachts. Maar het enige nadeel is, dat het nog op onregelmatige tijden is. Ik denk.......dat ik dat zelf wel zou kunnen sturen, door hem eerder zijn voeding te gaan geven zodat ik op dezelfde tijden uitkom. Maar ik vind het al lekker dat er nu meer tijd tussen zit en ga als dat zo blijft wel wat meer de tijden sturen.
da-silva schreef:Mariekepiek schreef:heeh,
Laten jullie je kind huilen als hij moet gaan slapen en hij bij je wil zijn?
Mariekepiek schreef:ah oke.
gewoon lekker geven 's avonds hoor!! alle kindjes clusteren 's avonds. Die sparen lekker op een nacht doorslapen. Is alleen jammer dat je dus niets voor jezelf kan doen dan.
en over het laten huilen als ie eigenlijk moet slapen. Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar het soort huiltje. Als het alleen jammeren of mekkeren is, gewoon even laten gaan. Als ie echt overstuur is, zou ikzelf met hem rondlopen en wachten tot zijn ogen zwaar worden / slaapt. Ik las ergens de tip dat je babies op hun zij weg moet leggen en dan pas naar rug moet laten draaien. Schijnt dat er een wakker wordenreflex op hun rug zit. Maar hoe dat precies zit, weet ik niet. En nog een tip die ik ergens las (allemaal nog niet uitgeprobeerd hoor). Dat je kunt beginnen met 1 minuutje laten huilen, dan 2 minuutjes, de volgende keer 3 minuutjes. Op een gegeven moment hebben ze door dat je ze geen aandacht gaat geven en ze moeten slapen. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Aan de ene kant moeten ze leren zelf in slaap te vallen en aan de andere kant, kun je ze natuurlijk ook erbij helpen door ze te wiegen bijvoorbeeld.
Ben benieuwd wat de andere vinden/doen.
bente...pas op met adviezen van wijkverpleging. Misschien kun je beter een consult vragen bij een lactatiekundige.
Joost heeft ook traantjes viel mij op. Ik had er niets achter gezocht, maar las net dat dat bij het 5 / 6 weken sprongetje hoort. Ze gaan uit van die sprong met 5 weken na uitgerekende datum. Maar hoor ook wel eens dat het bij sommige 5 weken na bevalling is (en dan bedoel ik niet die mensen die stipt op uitgerekende datum bevallen zijn 😃 ).
Bente schreef:Dames super dat we hier onze ervaringen en vragen kwijtkunnen!!
da-silva schreef:Weet iemand trouwens wanneer je weer voor het eerst je ovulatie kan hebben na de bevalling? Ik ben nu ongeveer 2 weken geleden gestopt met de borstvoeding en ik ben nog niet ongesteld geweest.
da-silva schreef:Weet iemand trouwens wanneer je weer voor het eerst je ovulatie kan hebben na de bevalling? Ik ben nu ongeveer 2 weken geleden gestopt met de borstvoeding en ik ben nog niet ongesteld geweest.
BeautyQueen23 schreef:Hoe denken jullie over voeding voor hongerige babys?
Lycan zit sinds maandag op 170 cc per voeding, afgelopen dagen was die om de 3.5/4 uur maar nu ik een dag echt helemaal thuis ben, merk ik dat die na 3 uur alweer honger heeft. Dit betekend dus dat die dan tussen de 6 en 8 voedingen van 170 cc krijgt, terwijl die 4250 gram weegt?!
Opzich ben ik niet zo moeilijk en geef ik hem steeds meer voeding maar zat te denken aan de hongerige baby voeding, misschien in combinatie met de standaard. Moet je dit navragen bij CB of mag je dit gewoon proberen?
tineke24 schreef:
wellicht een regel dagje dat hij iets meer wilt.. met warm weer zweten ze ook wel vocht uit.
Net Timo ook klam uit zn bed gevist.
geef je 170cc water en dan poeder, of 150cc water en is het 170 met flesvoeding erbij.
Op cb zeiden ze bij mij dat ik maximaal 180cc water + daarbij flesvoeding mocht geven.. en dat 6 voedingen.
Indootje schreef:Hi meiden,
Na een lange radiostilte van mijn kant ben ik er weer! Begin langzaam weer in een ritme te komen en een beetje tijd voor mezelf te hebben.
Uiteindelijk ben ik dus op zondag 06-06-2010 moeder geworden van zoon Julian Noah 😃
Maarreh, mag ik wel bij de mei-mama's met jullie meekletsen?
Ik ga alle pagina's nog bijlezen en zal nog mijn bevallingsverhaal doen, dat was best pittig. Maar het gaat nu steeds wat beter en met Julian alles helemaal goed!
Indootje schreef:Hi meiden,
Na een lange radiostilte van mijn kant ben ik er weer! Begin langzaam weer in een ritme te komen en een beetje tijd voor mezelf te hebben.
Uiteindelijk ben ik dus op zondag 06-06-2010 moeder geworden van zoon Julian Noah 😃
Maarreh, mag ik wel bij de mei-mama's met jullie meekletsen?
Ik ga alle pagina's nog bijlezen en zal nog mijn bevallingsverhaal doen, dat was best pittig. Maar het gaat nu steeds wat beter en met Julian alles helemaal goed!
Unknown schreef:Donderdagavond begonnen de weeen. Had elk kwartier lichte weeen, ook de hele nacht door. Het was nog niet pijnlijk en kon er wel door heen slapen. Vrijdagmiddag werden de weeen wel heftiger, maar steeds onregelmatiger. Uiteindelijk kon ik niet meer zitten of liggen van de pijn en hebben we vrijdagavond de vk gebeld. Ik kon meteen langskomen.....
Helaas waren het volgens haar alleen maar voorweeen en had ik nog geen ontsluiting. Ook zei ze dat het nog dagen kon duren. Ik had inmiddels veel meer pijn en zag er echt tegenop om nog dagen zo rond te lopen.
Die vrijdagnacht heb ik letterlijk de hele nacht naast het bed gestaan van de pijn....ik kon echt niet meer slapen, liggen, zitten en zelfs een warm bad hielp niet.
Zaterdagochtend om zeven uur weer de vk gebeld. Ik was aardig geirriteerd en zei tegen haar dat ik toch echt wel weeen had. Om half acht kwam ze toch maar even langs en zei dat ik 4 cm ontsluiting had en naar het ziekenhuis kon.
Om negen uur waren we dan eindelijk in het ziekenhuis en om twaalf uur had ik 8 cm ontsluiting. Ook werden mijn vliezen gebroken. Ik had toen zoveel pijn dat ik om pijnstillers gevraagd hebt. De vk vond dit niet nodig omdat ik al 8 cm had. Om drie uur had ik nog steeds acht cm en wederom vroeg ik om pijnstillers en nog steeds geen pijnstillers.
Om vijf uur had ik nog steeds 8 cm ontsluiting en werd ik overgedragen aan de gyn. Ik was toen al helemaal kapot. Ik kreeg toen ineens wel pijnstillers....ik heb toen echt heerlijk kunnen rusten!!!
Om zes uur kreeg ik weeenopwekkers omdat ze toen weer vonden dat het toch te lang duurde. Ook lag de baby wat schuins met zijn hoofdje naar beneden. Ik kreeg een echo om te zien hoe de baby precies lag, maar dit konden ze niet duidelijk zien en besloten om een keizersnede te doen.
Van de een op de ander moment besloten ze om toch maar geen keizersnede te doen. Inmiddels had ik al persweeen en kon deze niet goed meer wegpuffen. Ik had een kwartier de tijd om de baby er zelf uit te persen omdat de hartslag van de baby achteruit ging.
Na een kwartier werd ik van onderen verdoofd en geknipt en werd de baby door middel van vacuumpomp geboren. Zijn navelstreng zat om zijn nekje en met een hand had hij zijn navelstreng ook vast. Ik heb 8 hechtingen en kan nu nog steeds niet goed zitten en lopen.
Wel was ik op het moment dat de baby geboren werd alle pijn even vergeten, maar als k er nu nog aan terug denk.....
Indootje schreef:Ik lees dat een aantal van jullie na een paar weken stoppen met BV en overgaan op FV. Ben benieuwd waarom jullie dat doen? Misschien dat ik het zelf ook ga/wil doen namelijk, vandaar 😊
oh er huilt iemand...
da-silva schreef:@ Tineke; fijne vakantie samen!! Waar gaan jullie heen? (of heb ik dat gemist? :oops: )
lonnekeleoni schreef:Joehoe!!!! Kai heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen, werd pas om half 7 weer wakker!!! Wat heerlijk zeg.
Komt denk ik door voeden op verzoek, want hij was gisteravond erg hongerig, tot ik er moedeloos van werd dat hij alweer wilde drinken, maar het was dus voor een goed doel. Ik heb met Kai afgesproken dat hij het vannacht weer doet voor zijn papa, omdat het morgen vaderdag is haha.....
Mariekepiek schreef:Wat vinden jullie trouwens van het voeden op verzoekprincipe? Houdt dat werkelijk in dat iedere dag anders is qua tijden??? Doen jullie op vaste tijden voeden en hoe heben jullie dat voor elkaar gekregen?
lonnekeleoni schreef:Oh, ik ben me net helemaal kapot geschrokken, mijn man komt binnen lopen en vertelt dat de kinderwagen (met Kai erin) is omgevallen. Gelukkig lijkt alles goed te zijn met hem, toch even de huisartsenpost gebeld en we moeten nu opletten of hij niet gaat spugen en hebben een wekadvies voor iedere 2 uur (sliep hij net zelf een nacht door) voor 24 uur lang...
da-silva schreef:Hey allemaal,
De nachten bij ons verlopen steeds een beetje beter. Afgelopen nacht had hij 5,5 uur geslapen, een record. Ik had na 4,5 uur wel zijn speen moeten geven omdat hij begon te kermen, maar toen heeft hij toch nog een uur langer doorgeslapen. Ik bne wel jaloers hoor Leoni, ik hoop dat hij ook heeeel snel een nacht gaat doorslapen.
Overdag heeft hij soms nog rare fratsen. Nu heeft hij bedacht om halverwege zijn fles ineens op zijn speen te 'kauwen' en niet meer te zuigen. Dit frustreert hem dan enorm omdat hij dan geen melk meer binnen krijgt. HUILEEEHHH! Ik snap niet waarom hij ineens vergeten lijkt te zijn hoe hij moet drinken. Soms gaan er 2 flessen goed en dan ineens pakt hij de derde fles zo raar. Geeeen idee wat ik hiermee kan doen... jullie?
lonnekeleoni schreef:Oh, ik ben me net helemaal kapot geschrokken, mijn man komt binnen lopen en vertelt dat de kinderwagen (met Kai erin) is omgevallen. Gelukkig lijkt alles goed te zijn met hem, toch even de huisartsenpost gebeld en we moeten nu opletten of hij niet gaat spugen en hebben een wekadvies voor iedere 2 uur (sliep hij net zelf een nacht door) voor 24 uur lang...
Mariekepiek schreef:da-silva schreef:Hey allemaal,
De nachten bij ons verlopen steeds een beetje beter. Afgelopen nacht had hij 5,5 uur geslapen, een record. Ik had na 4,5 uur wel zijn speen moeten geven omdat hij begon te kermen, maar toen heeft hij toch nog een uur langer doorgeslapen. Ik bne wel jaloers hoor Leoni, ik hoop dat hij ook heeeel snel een nacht gaat doorslapen.
Overdag heeft hij soms nog rare fratsen. Nu heeft hij bedacht om halverwege zijn fles ineens op zijn speen te 'kauwen' en niet meer te zuigen. Dit frustreert hem dan enorm omdat hij dan geen melk meer binnen krijgt. HUILEEEHHH! Ik snap niet waarom hij ineens vergeten lijkt te zijn hoe hij moet drinken. Soms gaan er 2 flessen goed en dan ineens pakt hij de derde fles zo raar. Geeeen idee wat ik hiermee kan doen... jullie?
waarschijnlijk heeft hij dan geen honger meer, maar zit er een boer dwars of te vol. Eens goed laten boeren! Misschien helpt dat. Joost loopt namelijk ook zo te teuten als er een boer dwars zit en er niet uit wil.
cassie247 schreef:Hallo dames,
ben eventjes afwezig geweest omdat internet erruit lag! Ik ga dadelijk dus eventjes terug lezen...
Hier gaat alles zijn gangetje...Jake zit nu nog maar op 6 voedingen per dag...HEERLIJK! Maarja of dit zo blijft...De nacht door slapen doet hij nog steeds niet en meld zich om de 4 uur. Een nacht heeft hij 6 uurtjes geslapen maar de nacht erna is hij tot 5 uur wakker geweest! We zullen nog even geduld moeten hebben...
Voor de rest is Jake nog een tevreden kindje...zo lang hij zijn zin krijgt!! haha
Hij wil bijvoorbeeld altijd bij me zijn en ik kan hem savonds ook nooit eventjes weg leggen..overdag wil hij best in de box liggen zo lang hij mij kan zien...en in bed leggen is een ramp...hij valt alleen bij mij in slaap... en zo gauw hij door heeft dat hij in zijn eigen bedje ligt is het huilen..terwijl ik hem toch echt consequent elke middag en avond op hetzelfde tijdstip in bed leg, dan zou hij het toch onderhand wel gewend moeten zijn?
Andere mensen kunnen hem alleen vast houden als ik er bij ben zo gauw ik even wegga is hij ook niet tevreden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet hoop dat dit zo blijft! Hebben julie kleintjes dit ook?
Zo lang ik hem bij me houd hoor je hem niet...of lekker in zijn maxi cosi...daar slaapt hij ook heel goed.
Liefs
Nadine schreef:@Leonie
Dat is schrikken :shock: arm mannetje 😞
@da silva
Lijkt me idd een sprongetje. Mirte had het ook, kauwen ipv zuigen. Ik gaf haar dan wel eens de speen.. en veel aandacht! Verder kun je er weinig aan doen.
Bedenk, als je er eenmaal doorheen bent, zie je de vooruitgang in je kindje. Vanaf toen ging mirte lachen 😃 Nou, dat maakt alles goed hoor 😉
Helaas is Mirte nu weer helemaal uit haar ritme. Vorige week dronk ze keurig 150ml binnen 45min op. Nu zijn we blij als er 100ml in gaat. Ze spuugt weer meer en boeren duurt een eeuwigheid.
Met als gevolg dat we weer terug zijn bij 8 voedingen per dag.
Heeft iemand wel eens van merk voeding gewisseld? Misschien ligt het daar aan?
BeautyQueen23 schreef:
Sively, lycan slaapt gemiddeld een half uur na iedere voeding een uur tot anderhalf uur dus heb dan wel de tijd voor mezelf.
Verder heb ik een eigen zaak waar ik alweer regelmatig aan het werk ben en past manlief of een van de oma's op.. dus kan niet zeggen dat ik geen tijd voor mezelf heb ;)
da-silva schreef: Wij zijn ook van melkpoeder gewisselt omdat Loek een koemelk intollerantie heeft. Die nieuwe melk vinden veel baby's niet lekker (stinkt ook ENORM 😃 ) Hij dronk vooral de eerste week duidelijk minderen zelfs nu zijn we nog niet helemaal terug op zijn oude hoeveelheid. Het gaat wel steeds beter. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat een kindje 2 weken moet wennen aan zijn nieuwe melk en dat hij daar even zijn weg in moet vinden.
Was Mirte tijdens deze 'sprong' ook zo huilerig en aanhankelijk? Hoe lang heeft dat bij haar geduurt?
Indootje schreef:Pfff, eindelijk weer heel even tijd om wat te typen hier...
En dat is ook meteen de reden dat ik er over zit te denken om over te stappen op FV.
Ik voed op verzoek, maar meneer heeft sinds 4 dagen dat hij zo'n beetje elk uur (als het niet half uur is!) komt. Ik ben alleen maar aan het voeden de hele dag, kom nergens aan toe. Kan amper even snel douchen of het is alweer zover.... dus vandaaar.
En net was er visite en had hij een kwartier daarvoor 2 volle borsten gehad en begon hij weer mega te huilen. Dus vriendlief zei: kom, we doen gewoon eens een beetje flesvoeding, dan hoef je ook niet weer weg van de visite. Hij dronk het smakelijk op en is nu alweer 2 uur aan het slapen, dus tja.... ik denk dat we langzaam (of snel) overgaan op FV, want dit houden we alledrie niet lang vol.
Indootje schreef:Pfff, eindelijk weer heel even tijd om wat te typen hier...
En dat is ook meteen de reden dat ik er over zit te denken om over te stappen op FV.
Ik voed op verzoek, maar meneer heeft sinds 4 dagen dat hij zo'n beetje elk uur (als het niet half uur is!) komt. Ik ben alleen maar aan het voeden de hele dag, kom nergens aan toe. Kan amper even snel douchen of het is alweer zover.... dus vandaaar.
En net was er visite en had hij een kwartier daarvoor 2 volle borsten gehad en begon hij weer mega te huilen. Dus vriendlief zei: kom, we doen gewoon eens een beetje flesvoeding, dan hoef je ook niet weer weg van de visite. Hij dronk het smakelijk op en is nu alweer 2 uur aan het slapen, dus tja.... ik denk dat we langzaam (of snel) overgaan op FV, want dit houden we alledrie niet lang vol.
tineke24 schreef:Indootje schreef:Pfff, eindelijk weer heel even tijd om wat te typen hier...
Nee dat is niet vol te houden zo op deze manier, klinkt erg bekend.
Je moet doen want voor jou goed voelt, een blije moeder is ook belangrijk toch? :D
da-silva schreef:@ Marieke, ik denk dat niemand in de verdediging schiet maar gewoon de andere kant belicht. Natuurlijk is borstvoeding beter en is het in het begin erg zoeken en pittig. Het is goed dat je dat benoemt en haar stimuleert om door te gaan.
Maar als ze de keuze zou maken om te stoppen is dat ook prima toch?! Iedereen vertelt gewoon haar verhaal met dr eigen mening. We proberen allemaal elkaar te steunen in welke keuze iemand dan ook maakt...
da-silva schreef:@ Marieke, ik denk dat niemand in de verdediging schiet maar gewoon de andere kant belicht. Natuurlijk is borstvoeding beter en is het in het begin erg zoeken en pittig. Het is goed dat je dat benoemt en haar stimuleert om door te gaan.
Maar als ze de keuze zou maken om te stoppen is dat ook prima toch?! Iedereen vertelt gewoon haar verhaal met dr eigen mening. We proberen allemaal elkaar te steunen in welke keuze iemand dan ook maakt...
Mariekepiek schreef:da-silva schreef:@ Marieke, ik denk dat niemand in de verdediging schiet maar gewoon de andere kant belicht. Natuurlijk is borstvoeding beter en is het in het begin erg zoeken en pittig. Het is goed dat je dat benoemt en haar stimuleert om door te gaan.
Precies!! ik word ook een beetje moe van die discussies erover. Het lijkt wel een taboe onderwerp.
Mariekepiek schreef:waar slaan deze reacties nu op??? het lijkt net alsof jullie in de verdediging schieten!! Ik snap dat niet!