linny84 schreef:zo weet terug en het ging helemaal prima!! ze weegt gewoon al 4930!!!! en is al 55,5 cm lang vind je het gek dat de maatje 50 broekjes zo strak zitten haha ze zit dus ook wel een stukje boven de curve maat dat vind ik helemaal prima 😃
Zooo!!! Wat een gewicht al, joh!!! Wat was haar geboortegewicht? Simon woog maandag 3275 gram, bij zijn geboorte 2900. En die twee zijn gewoon op dezelfde dag geboren! :shock: (Simon dan wel 4 weken te vroeg)
Ze voelde trouwens ook iets afwijkends in zijn lies/balzak, waarschijnlijk een liesbreuk... 😞 Net naar de huisarts geweest, die voelde het ook, maar nog steeds geen bevestiging dat het inderdaad een liesbreuk is. Nu heb ik dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo van zijn scrotum. Arm kind, nog geen maand oud! (en arme mama, want die vind het ook niet zo leuk! :cry:)
Hier heeft Simon ook bepaalde wakkere periodes, helaas valt die meestal zo rond de laatste voeding... :-| En volgens mij heeft hij dan ook wat krampjes, dus dan is het lastig hem in bed te leggen... Ik ga vanavond maar eens proberen om hem voor het slapen gaan in bad te doen met zo'n bedtime badolie. Volgens mij is een warm bad ook wel lekker voor als hij last heeft van zijn buik!
Wat grappig om te lezen over knor- en kreungeluidjes bij de premature kinderen. Hoewel Simon niet zo prematuur is als Owen en Sem doet hij dat ook. Soms als hij huilt gaat hij heel erg knorren. Kreunen doet hij vooral als hij wakker wordt, zo lijkt wakker worden een hele opgave voor hem. Soms heb ik ook het gevoel dat er iets van ontlasting dwars zit ofzo, omdat hij dan zo hard aan het persen/kreunen is. Maar hij heeft gewone (borstvoedings)poepluiers... Ik wist niet dat dat te maken had met vroeggeboorte.
Nog even een praktisch vraagje... Hoe gaan de 'jongensmama's' om met het plasgedrag van hun zoontjes? Ik wordt hier heel regelmatig ondergeplast en ben steeds net te laat... Als ik de luier open doe hou ik hem goed in de gaten, maar hij 'pakt me' altijd op een onoplettend moment. Liefst 's nachts! :mad: Gisternacht bleef het niet alleen bij plassen! Pfff, er zaten zelfs poepspetters op de kast die toch zo'n meter verderop staat! :shock: Ach, de volgende ochtend kon ik er wel om lachen! 😃