Heey Lunanoa,
Dylan en Owen gedragen zich hetzelfde savonds.
Na alles geprobeerd te hebben (rijstebloem, paracetamol,johannesbroodpitmeel, sussen, knuffelen, douchen,massage,andere slaapzak etc.) zijn we er vanavond achtergekomen dat het ALLEMAAL met slaapgebrek te maken heeft hier!
De fles was om 18.00u, een half uurtje laten spelen, restje opgedronken om 18.30 en toen klaarwakker in bed gelegd.
Heb m zeker 1,5 uur horen brabbelen, en jengelen, en om 21.30 was hij eindelijk in slaap!
Ik vond het onwijs knap van mezelf dat ik hem kon laten liggen!
Om 22.30u wakker gemaakt voor de laatste fles, en deze werd al slapend op de automatische piloot opgedronken!
Ik ben zoooo blij dat dat het is...
p.s. voor de andere dames; er is ook een verborgen vorm van reflux, ik kon me er helemaal in vinden bij Dylan!
Het schijnt over te gaan wanneer ze vast voedsel binnen gaan krijgen...
2) Verborgen reflux: De melk verzuurt ook in het maagje, maar het komt omhoog tot in de keel en zakt dan weer via de slokdarm. Deze kinderen geven niet over, maar ?herkauwen? hun melk tijdens het slapen.
Kenmerken;
Heel vaak huilen;
- Pijnlijke gezichten trekken;
- Hoofdje naar achter trekken;
- Weinig slapen;
- Zuur spugen, en daar dan heel erg bij huilen;
- Regelmatig kokhalzen;
- Kort nadat ze een fles hebben gehad, weer willen drinken (dit is om het zuur niet meer te voelen).
- piepend ademen (iehie)
Wat zo ongeveer de "symptomen" zijn:
-Vaak kleine beetjes willen drinken, dit is prima en ik voed volledig op verzoek. Maar het kan soms echt om de 3 kwartier zijn bijv. Ze hapt dan ook niet heel gretig aan maar het is de enige manier waarop ze dan even wat minder onrustig is.
- Veel boeren, soms klinkt het dan alsof ze ook spuugt maar er komt niks uit.
-Onrustig drinken, veel klakken en smakken. Stoppen met drinken en toch weer aanhappen. Ook na de TSR, want die laat ik al weglopen in een doekje, en ook als mijn borsten niet heel vol zitten.
-Veel slikken en met haar tong spelen tussen de voedingen.
-Sinds een paar weken steeds slechter slapen. Ze slaapt wel makkelijk in of valt na het drinken bij mij in slaap. Maar wordt na ongeveer een half uur weer wakker, heel onrustig. Is dan nog moe maar kan niet lekker meer liggen. Tegen mijn borst slaapt ze wel door op zulke momenten. Ik zie dan ook dat ze het moeilijk heeft even, begint te kronkelen en trekt een pijnlijk gezicht, maar wordt dan niet wakker omdat ze bij me ligt /of omdat ze rechtop ligt?)
-Vooral 's-nachts veel kreunen en grommen in bed en dan niet kunnen slapen, ook niet als ik tegen haar aan lig (ze ligt in een co-sleeper). Ze is dan druk bezig met haar armen en beneb en aan het bewegen en kronkelen. Grommen en uiteindelijk als ik haar niet oppak steeds meer piepen tot huilen. Ook dan slaapt ze wel op mijn borst als is ze dan ook erg onrustig.
-als ze wakker op mijn borst ligt na een voeding veel overstrekken. Ze heeft ook al een erg sterke nek en ligt dan constant met haar hoofd naar achter/omhoog. Ze strekt dan ook veel haar benen tot staan.
Vandaag zag ik ook dat ze zich overstrekte in de wipstoel terwijl ze de hik had, bij elke hik.
-Als ze eens wat langer slaapt overdag is dit op haar buik (wel wwaar ik bij ben), dan lijkt ze rustiger te liggen.
Of in de draagdoek slaapt ze wel, dat vind ze heel fijn, misschien omdat ze dan rechtop zit? In de wipstoel kan ze ook rustig even zitten kijken, maar liggend niet.
-Haar buik borrelt ook veel, daarom dacht ik eerst gewoon aan krampen, maar het is eigenlijk de hele dag en nacht door dat ze hier last van heeft, en niet allleen een paar uurtjes.
-Veel huilen doet ze niet, maar dat komt omdat ik haar niet laat huilen. Als ze eens wel even moet wachten omdat ik bijvoorbeeld op de wc zit. Gaat het ook heel erg snel over in ontroostbaar krijsen, ze blijft er dan bijna in, echt binnen een minuut al denk ik.